Novi Ducati već bolji od GP14.3

Užareni utisak novog Ducatija GP15 je podržan od fabričkih timskih kolega Andree Doviziosa i Andree Iannonea, tokom drugog dana MotoGP testiranja u Sepangu.

Dovizioso je prvog dana testa svoje najbrže vreme postavio na prethodnoj GP14.3 mašini, ali je sposobnost okretanja nove GP15 mašine ono što je ostavilo Italijana nasmejanim. Dovizioso je govorio o instant promeni na novoj mašini Gigija Dall’Igne, uprkos malom grebanju površine u smislu podešavanja.

Taj rad podešavanja uredno je nastavljen i drugog dana, kada je Dovizioso srezao svoje najbolje vreme na GP15 od 2m 1.692s u ponedeljak (+1.2s) na 2m 0.250 (+0.406s) u utorak, što ga je postavilo na četvrto mesto radne liste, neposredno iza još bržeg kruga Iannonea (2m 00.098s).

Dovizioso je postavio rekord Ducatija od 1m 59.874s sa Gp14.3, ranije ovog meseca. Ali to je bilo u boljim vremenskim uslovima i italijanski vozač je ostao pri tvrdnji da je GP15 već brži – posle samo jednog i po dana na stazi.

„Da, već je brži i ja sam stvarno srećan zbog toga,“ rekao je Dovizioso u Sepangu, u utorak popodne. „Inženjeri su odradili izuzetan posao, jer smo direktno počeli sa boljim motociklom (nego prošle godine) i dosta smo popravili okretanje. Srećan sam. Ne možemo znati koliko margina moramo (da poboljšamo), ali je lepo biti na Sepangu 2 nekoliko desetina iza najboljih takmičara i imati mogućnost da poboljšamo mnogo ovaj motocikl.“

Utorak je takođe potvrdio da je skretanje realno poboljšanje, a Dovi ga opisuje kao: „Normalno! Svuda. Sa gasom, bez gasa… Sada mogu da kažem da motocikl ulazi i skreće na normalan način. Zaista sam veoma srećan, a mi smo popriličnoj okej.“

Ali postoji jedna oblast gde je GP15 slabiji od svog prethodnika.

„Mi još uvek ne razumemo zašto ne možemo da zaustavimo motocikl u poslednjem delu kočenja. Tako da uvek stignete prebrzo u sred ugla, što stvara problem. Radimo na tome.“ Dovizioso je dodao: „Pokušali smo mnoga podešavanja, ali još uvek ne razumemo sve o ovom motociklu, posle samo jednog i po dana. Moramo da ostanemo mirni i usredsređeni. Sutra(sreda) ujutru, mislim da će svi pokušati da obrnu što brži krug. Onda ćemo moći da razumemo našu brzinu. Ali mislim da još uvek nismo brzi kao najbrži vozači, jer ne možemo gurati u sredini ugla. Tako da se ne osećam jakim u svim oblastima, još uvek.“

Iannone je napravio još veći napredak drugog dana, sa 2m 2.142s sa GP15 u ponedeljak, na 2m 0.098s u utorak. Iannone je bio samo 0.254s iza Hondinog aktuelnog svetskog šampiona Marca Marqueza, i 0.196s iza Yamahinog Jorgea Lorenza.

„Sigurno, danas je bio divan dan“, rekao je on. „Od jutros, kako smo počeli da okrećemo, odmah sam uspeo da pronađem bolji osećaj sa GP15, i stvarno sam srećan zbog toga. Dan po dan, odradićemo više kilometara sa ovim motociklom, tako da ću dobiti još osećaja. Pored toga, uspeli smo da poboljšamo podešavanja motocikla i bili smo poprilično brzi. Umesto napada vremena što sam činio u popodnevnim satima, srećniji sam potpunim radom tokom dana, jer mi je dozvolio da vozim sa tvrdom gumom. Tim radi jako dobro, a motocikl se poboljšava iz dana u dan. Dosta se popravio u promenama u pravcu i u svom okretanju, brže je između uglova, i to su sve pozitivni aspekti.“

Iannone i Dovizioso su bili treći (+0.521s) i sedmi (+1.007s), na otvaranju testa na GP14.3.

Iako se još uvek takmiče sa otvorenom kategorijom koncesija, Ducati ima izbor mekih ili srednjih (asimetričnih) zadnjih guma u Sepangu, umesto dve srednje opcije (asimetričnih ili simetričnih) koje imaju Honde i Yamahe.

Aprilija i Suzuki imaju istu alokaciju guma, kao i Ducati, dok je prednja guma srednja ili tvrda za sve vozače.
Testiranje se nastavilo u sredu, danas.

Video