Novi asfalt i nagibi krivina Sepang čine potpuno drugačijim

Vozačima koji su se pre 18 meseci takmičili na inauguralnoj rundi TCR Internacionalne serije na autodromu Sepang, a takvih je šest – Mihail Gračov, Đani Morbideli, Kevin Glison, Stefano Komini, Pepe Oriola i Sergej Afanasjev – staza u Maleziji mogla bi da izgleda bitno drugačije.

Za to je najpre zaslužan potpuno novi asfalt, kojim je krajem aprila pista presvučena u kompletnoj dužini od 5.543 metra. Njen direktor Razlan Razali kaže da nova podloga daje potpuno novi osećaj i predstavlja novi izazov, toliki da će pilotima delovati “kao da na Sepang dolaze prvi put”.

Promene nisu stale tu, već su radi bolje drenaže izvedene modifikacije na čak devet sekcija staze. Njima su obuhvaćene intervencije u nagibu krivina od 1 do 9 i 13 do 15, a najveće promene pretrpeo je poslednji, petnaesti zavoj, ukosnica koja vodi na startno-ciljni pravac.

Na tom mestu izvedene su krupne prepravke u bočnom i uzdužnom nagibu, a kompanija koja ih je sprovela tvrdi da visinska razlika između starog i novog ivičnjaka na unutrašnjoj strani iznosi ceo metar! U konačnom efektu, ranije se kiša skupljala s obe strane krivine, sada samo sa spoljne, što je i bio primarni cilj.

Međutim, to nije sve. Ukosnica se sada uzdiže se ka svom izlasku i završava se uzbrdicom, uz dramatičan kontranagib. To potpuno menja putanju u krivini 15 i čini je sporijom, posledično, sporiji je izlaz na startno-ciljni pravac, pa će i brzine na njegovom kraju biti niže.

Dinamika staze izmenjena je i na drugim mestima, a da generalna konfiguracija nije dirana. Tako su sve ostale krivine na kojima je intervenisano dobile dodatni pozitivan nagib i treba da su malo brže, pa bi zbirni efekat bio taj da vremena krugova ostaju približno slična prošlogodišnjim. Naravno, klasične putanje više nisu i najbrže, a gume će u većini slučajeva trpeti povećano vertikalno opterećenje, osim na već pominjanoj ukosnici, gde se suočavaju sa lateralnim.

Sepang je sada svuda širok 16 metara, što je postignuto drugačijim markiranjem njegovih granica. “Višak” asfalta na krivinama 1 i 15 više nije deo piste, već predstavlja deo zaustavne zone.

Kompletne informacijeo ovom šampionatu čitajte na www.serbiaring.com.