Auto trke WTCC

Nove WTCC staze položile ispit

start during the 2015 FIA WTCC World Touring Car Championship race at Losail from November 25th to 27th 2015, Qatar. Photo Francois Flamand / DPPI

Pošto su 2014. temeljno izmenili tehnička pravila, a samim tim i lice Svetskog šampionata turing automobila, njegovi organizatori su u 2015. dobro ispretresali kalendar, pa se u takmičenju od dvanaest rundi našlo čak pet novih staza: Nirburgring-Nordšlajfe, Vila Real, Motegi, Buriram i Losail.

„Nije jednostavno iz jedne godine u drugu promeniti 40 posto kalendara“, kazao je WTCC promoter i direktor Fransoa Ribeiro. „Znao sam da je to veliki rizik, ali i da vredi.“

Francuz je ocenio svaku od novih staza na kojima su se vozači Svetskog turing prvenstva ove godine premijerno pojavili. „Veoma sam zadovoljan kako je sve prošlo na Nirburgringu i svim onim čime ta trka donela šampionatu“, dodao je Ribeiro, prvi čovek koji je posle tri decenije doveo jedan FIA šampionat na „Zeleni pakao“. Takmičenje u Ajfelima impresioniralo je većinu vozača, ostavilo snažne uspomene i upečatljive foto kadrove i TV scene.

„Zadovoljan sam i novom uličnom stazom u Vila Realu. Znao sam da će to biti kombinacija Nirburgringa i Makua i da će biti uspeh i za gledaoce na licu mesta i za TV publiku“, nastavio je WTCC šef. Ipak, pre sledećeg dolaska na isto mesto – a on je predviđen u kalendaru 2016. – mora da dođe do određenih izmena. „Nismo bili presrećni time kako su projektovane dve šikane, ali se gradonačelnik već složio s njihovom preradom. Time ćemo podići i bezbednosne standarde, mada smo u osnovi zadovoljni prikazanim.“

Prelazak sa Suzuke na Motegi ostavio je vrlo dobar utisak. Na Suzuki-istok – osim što je bila prekratka – nije moglo da se pretiče, dok je gran pri konfiguracija uvek veličanstvena, ali se i na njoj jako osećala oskudica direktnih duela. Motegi je, pak, funkcionisao i bio je pozornica značajno zabavnijeg trkanja. „Na Suzuki smo u dve trke videli možda dva obilaženja, dok ih je na Motegiju bilo više od dvadeset“, potvrđuje Ribeiro, kome rastanak sa Suzukom nije lako pao. „Znao sam da će Motegi biti dobra staza za turing automobile, ali je odluka da ostavimo Suzuku, stazu tako zvučnog imena, bila riskantna.“

I Buriram je položio ispit i učvrstio se na kalendaru 2016, mada je organizatorima na Tajlandu upućena najozbiljnija zamerka. Iako je najavljivano da je autodrom potpuno opremljen za noćno trkanje, kada se takmičarski program razvukao zbog intervencije sigurnosnog automobila, trka 2 je umesto u sumrak vožena uveče, a za takve uslove svetla nije bilo dovoljno. Stoga je druga vožnja bila prekinuta dva kruga pre kraja. Ribeiro je prokomentarisao: „Trka u večernjem sumraku počela je OK, ali se nadam se da će sistem osvetljenja biti pojačan i tako podešen da iduće godine tamo možemo da vozimo i po potpunom mraku.“

Prva zvanično prava noćna WTCC runda održana je kao završnica šampionata u Kataru. Premda se trkanje teško moglo nazvati uzbudljivim, događaj je ocenjen kao uspeh, iz vrlo specifičnih razloga. „Kada sam video prve noćne slike automobila u Kataru, to je bilo tačno ono čemu sam se nadao i ono o čemu su mi ljudi iz Dorne (MotoGP i Superbajk promoter) još odavno govorili.“

„Kazali su mi: ‘videćete kako će dobro izgledati vaši automobili u Dohi. I onda  iduće godine pogledajte fotografije i prezentacije proizvođača i videćete koliko će njih biti baš sa tog događaja. U MotoGP-u je to 70 procenata“, zaključio je Ribeiro, ubeđen da će prizori s Losaila, s kojim je WTCC sklopio trogodišnji ugovor, najbolje poslužiti u marketinške svrhe proizvođačima, sponzorima i partnerima Svetskog prvenstva turing automobila.

Najbrže kvalifikacione krugove na svih pobrojanih pet novih WTCC staza izvezao je Hose Marija Lopes, koji je takođe u svih pet slučajeva osvajao prve trke takmičarskog programa.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video