Njegovo veličanstvo – Tajima Rimac E-Runner

Zamislite da imate elektro automobil sa megawatom sange. Zamislili ste? Ne morate da zamišljate, jer on zapravo postoji i nastao je u komšiluku – u Hrvatskoj.

Ovaj vikend proveli smo na Buzetu gde je vožena trka prvenstva Evrope na brdskim stazama. Pored razno raznih vozila koja su se takmičila za najbrže vreme u svojoj grupi, na stazu je promotivno izvezen i plavi protitp koji nema zvuk motora. Šta je to, a od nekud nam je poznato?

rimac-3

Najpoznatija brdska trka? Pikes Peak. Tačno. Najbrži vozač na njoj? Nobuhiro “Monster” Tajima. I to je tačan odgovor. Ali zašto je to bitno? Zato što je Tajima Rimac E-Runner napravljen baš za gospodina Tajimu.

Kada pogledamo na papir, Tajima Rimac E-Runner je automobil sa pogonom na sva četiri točka. Svaki od točkova pogonjen je zasebnim motorom i ima 1 MW snage, kao i potpuno aerodinamični oblik.

Međutim, nas nisu interesovale brojke na papiru. Želeli smo da čujemo kako se taj auto zaista ponaša na stazi. Ko bi nam to bolje objasnio, nego Miro „Mrgud“ Zrnčević, poznati drifter i test vozač hrvatskog startupa Rimac Automobili.

rimac

„Za početa, uvešću vas u istoriju ovog auta. Razvijan je isključivo za Pikes Peek i za Tajimu. Razvijali smo ga tokom prošle godine, tada sam prvi put ušao u ovaj auto. Kada smo ušli u ceo projekat, nismo znali šta možemo očekivati. Auto je sklopljen i otišli smo na Grobnik, tamo smo obavili prvo testiranje.“  kaže Mrgud.

Da bi nas uveo u priču, Miro nam je potvrdio da se na grubniku retka kola voze s vremenom nižim od minuta i 45 sekundi. To vreme uglavnom voze kola poput Ariel Atoma i ozbiljno pripremljena kola sa slikovima.

rimac-4

„Kada smo prvi put došli na Grobnik, došli smo sa autom koji nije bio štelovan za tu stazu. Takođe, nismo hteli da izvučemo svu snagu iz auta pošto je bio prvi izlazak na stazu. Tada smo vozili vreme 1.33 što je u rangu sa superbajkovima. “

Miro nam je takođe rekao kako se auto ne može porediti ni sa jednim benzinskim automobilom. Jednostavno, ne može se uporediti ni sa čim što ide na točkovima. Na ovom autu ne postoji menjač, jedini pojam o tome koliko ideš imaš na osnovu okretaja motora.

rimac-8

Auto je ovde bio samo zarad prikazivanja, cilj nije bio da se postavi vreme tako da ono nije ni mereno, a sa Mrgudom smo pričali i o snazi ovog auta, konkretno koliko je taj megawat kada se prevede u konjske snage.

„U regionu samo Akrapovč ima valjke za merenje snage koju izbacuje E-Runner. Tamo su nam valjci pokazali da auto ima 1,1 MW, odnosno 1475 KS. Kada je u pitanju merna jedinica, ista je snaga kod benzinskog i električnog motora, ali u vožnji se razlikuje.“

rimac-5

Mrgud nam je objasnio kako auto ima jednu brzinu, tako da nema gubitka prilikom šaltanja i kako brzina zavisi od toga koliko pritisnete papučicu gasa. Ukoliko je pritisnete do kraja odmah, odmah ćete osloboditi punu snagu.

rimac-6

Automobil je osiguran na 3 miliona dolara u slučaju sudara na stazi, a u odnosu na Pikes Peek kada je imao gume od 18″, E-Runner je ovog puta imao felne od 20″. Sve ostalo je isto.