Ništa od privatnih Lada u WTCC-u, na startu sezone samo 10 automobila?

Spekulacije da će se “lade” naći na startu Svetskog turing prvenstva 2017. u rukama privatnika, a pod komandom Viktora Šapovalova, izgleda da su konačno propale.

Tako bar tvrdi italijanska verzija portala Motorsport.com, na osnovu informacija prikupljenih iz njoj dostupnih izvora.

Sezona 2017. praktično je pred vratima, a “veste” su sve dalje od povratka na svetsku scenu (ili ostanka na njoj).

Scenario je poznat: fabrika iz Toljatija odustala je od fabričkog WTCC programa i posvetila se “vestama” u TCR verziji na nacionalnom nivou, u Ruskom prvenstvu na kružnim stazama.

S druge strane, Viktor Šapovalov uložio je velike napore da TC1 “veste” ne ostanu muzejski eksponati. Verovalo se da je stigao nadomak rešenja i da automobili mogu da se takmiče, ali u rukama privatnika povezanog s Rusijom, koji bi finansirao ceo poduhvat.

Uz sve napore da WTCC projekat ne propadne, najnovije glasine kažu da se taj investitor izgleda definitivno povukao, i to pošto je navodno tokom januara čak započet razvojni test program, sada prekinut iz razumljivih razloga.

Ako je projekat zaista potonuo, manjak od još tri automobila biće i te kako težak udarac za WTCC, koji će biti bačen u haos, jer njegov organizator ima obavezu da na staze izvede najmanje 16 vozila. U suprotnom takmičarski vikendi mogu biti otkazani.

Promoter šampionata pokušao je da predupredi tu opasnost proširivši seriju za novu klasu WTCC2, koja podrazumeva automobile (neprijateljske) TCR specifikacije. Dosad se, međutim, niko nije javio kao pretendent na učešće u “drugoj ligi” Svetskog prvenstva.

Opisani brodolom nezavisnih “vesti” ujedno bi mogao da znači da bi blistava, višedecenijska turing karijera Gabrijelea Tarkvinija definitivno bila prekinuta. Naime, posle sjajnih rezultata sa Ladom, Italijan bio viđen za mesto u privatničkoj “vesti”.

Ipak, još mnogo više zabrinjava činjenica da je samo nedelju dana pre završetka registracije za WTCC sezonu prijavljeno tek 10 automobila, što sasvim sigurno nije dovoljno za šampionat.

Više o ovoj temi čitajte na sajtu Serbiaring.