Auto trke Kružne trke

Nissan-ov trkač za Le Mans od 1250 konjskih snaga

Ovo čudo se zove Nissan GT-R LM Nismo, što znači da je to nov Nissan-ov učesnik na 24h Le Mans trci, dizajniran da preuzme mesta Audi-ju, Toyota-i i Porsche-u, ali ne liči ni malo na njih.

Otkriven je u pauzi za reklame tokom sinoćnjeg superboula, Nissan je očigledno zauzeo drugačiji stav sa njihovim tumačenjem pravila. Evo šta znamo o njemu. Motor mu se nalazi na prednjoj strani, koristi 3.0 V6 biturbo, ali ni nalik na onom iz klasičnog GT-R-a, koji razvija 550 ks. Pogon je na prednjim točkovima. Ne, to nije greška, Nissan-ov LMP1 auto za 2015. godinu ima pogon na prednjim točkovima. I dok se prednji točkovi bore sa 3.0 V6 motor i 550 ks koji isporučuje, zadnji imaju zadatak da umire 700 ks koji isporučuju elektromotori. Tako da je to ukupno 1250 ks, moguće i više.

Elektropogonski sistem je KERS, koji skuplja energiju od prednjih točkova tokom kočenja i ispostavlja je na zadnje točkove tokom ubrzanja. Osim toga Nissan nije puno govorio o tome kako se energija skladisti i koristi u LMP1. Ono što je još interesantno je da su prednji točkovi znatno širi od zadnjih.

Ovo je, kako kaže Bowlby, zbog odnosa težine automobila. Masa je prebačena na prednju stranu, kako bi prednji točkovi što bolje prijanjali.

„Koristili smo činjenicu da nema motora koji pokreće zadnje točkove, što nam je omogućilo dobar aerodinamički tunel. Kanališemo vazduh ispred prednjeg splitera – ispod nosa automobila – dok ne izadje skroz na drugom kraju iznad  difuzora na zadnjem delu automobila. To rešenje je veoma efikasno u smislu niskog otpora vazduha i umesto da kanališemo vazduh sa strane – videli ste silne rešetke na ostalim LMP1 automobilima – mi to ne radimo jer je malo ofucano, pa ga kanališemo skroz do kraja i izbacujemo iznad difuzora. Imaćemo ogroman izazov da dovedemo ciljanu težina na 880 kg kada je polovina težine automobila u pogonu.“

Ipak, 1250 ks nije malo. Neće biti spor, zar ne? Prema računici Top Gear-a, to je 1420 ks po toni, a to je više nego što ima bolid Formule 1.

Jedini vozač za sada je Marc Gene, španski veteran koji je osvojio Le Mans sa Peugeot-om 2009. godine. On donosi puno preko potrebnog iskustva.

Lazar Stanić

Lazar je jedan od osnivača sajta. Uživa u auto trkama i ne propušta ni jednu trku Formule 1. Uglavnom piše o WRC-u i WTCC-u. Osim što piše, zadužen je za fotografisanje auto-moto trka. Ukoliko se sastajete sa nekim iz redakcije, postoji velika šansa da će to biti baš on.

Video