Auto trke Priče iz boksa

Nikola Miljković FIA Akademija 2014

Međunarodna automobiulska federacija (FIA) i njen Institut (FIA Institute) osnovali su 2011. godine Akademiju za mlade vozače (Young Driver Excellence Academy) sa ciljem da unapređuju vozačke veštine mladih vozača širom sveta, da pomognu razvoju njihove trkačke karijere, povećaju njihove bezbednosne veštine, promovišu fer i odgovornu vožnju na trkačkoj stazi i van nje.

Za predavače su angažovani kako iskusni, tako i perspektivni, a već afirmisani mladi vozači.

Nakon velikog uspeha 2011. Akademija je nastavila sa radom i narednih godina. Mladi i perspektivni vozači širom sveta grupisani su u šest regionalnih grupa.

Nacionalne sportske asocijacije (FIA National Sporting Authority – ASN) prate mlade vozače i prijavljuju ih za Akademiju.

Uslov za ovogodišnju Akademiju, 4. po redu, bio je da mladi vozači imaju između 15 i 23 godine na dan 1. novembra 2014., da su postigli određene rezltate u nacionalnim i međunarodnim takmičenjima, ali da se ne takmiče u formuli 1, Indy caru, GP2 i WRC-u.

Akademija za grupu Severo-istočna Evropa (Nort Eastern Europe) organizovana je na stazi Midland (Midland Circuit Lelystad), u Holandiji, mesto Lelystad, u blizini Amsterdama, čiji je ovogodišnji učesnik bio i Nikola Miljković (1995)., koji se svojim dosadašnjim rezultatima kvalifikovao za učešće.

Nikola Miljković je, inače, bio učesnik i prošlogodišnje Akademije održane u junu 2013. u Beču.

Staza Midland je vrhunskih poligona za obuku vozača, izvanredna staza i infrastruktura koja je prati. Smeštaj za učesnike u hotelu je bio, takođe, na vrhunskom nivo.

Akademija je trajala 4 dana. Na početku svako je predstavio sebe kao vozača, svoje sponzore.

Program, sličan prošlogodišnjem, obuhvatao je fitnes , rad sa medijima, sponzorima, posebno o vagi sponzor – želje vozača, rad sa timom i unutar tima, unapređenje psihofizičkih sposobnosti, o ishrani, o dopingu i, naravno, vožnja u ekstremnim uslovima sa klizavom podlogom.

Cilj Akademije je usavršavanje mladih talenata , međusobno upoznavanje, druženje , kao i edukacija iz mnogih bitnih oblasti za njihov napredak. Nezvanično, i prikupljanje podataka o mladim talentima.

Predavači za vožnju su bili Kevin Abrring (1989), reli vozač iz Holandije, sa WRC karijerom,

i Craig Breen (1990), reli vozač iz Irske, takođe sa WRC karijerom.

Predavač za teoretski deo bio je bivši vozač formule 1 i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Alekxander Wutz (1974), za fitnes bivši marinac.

Program je vođen na engleskom jeziku, naravno, a jedan od uslova za kandidate bilo je i odlično

znanje engleskog jezika, govorno i pismeno.

Za vožnju su korišćeni automobili Mercedes Benz C, Subaru BRZ i Toyota GT86.

Utisci o Akademiji Nikole Miljkovića su izvarendni, biti u okruženju takvih vrhunskuh vozaca i vrhunskuh predavača svakako je veliko zadovoljstvo. Najbolji utisak na Nikolu Miljkovića ostavio je Kevin Abbring, najviše je hteo da kaže i pokaže.

Za postizanje vrhunskih rezultata u bilo kom sportu pa i u auto sportu neophodno je učiti , trenirati i stalno napredovati. Svaki novi naučeni elemenat samo pomaže da se napreduje.

FIA je snosila troškove Akademije, a avionske karte i hotelske troškove su finansirali sami učesnici, uz pomoć sponzora.

U osnovi ovaj kurs je koncipiran kao i prošlogodisnji, ali je očigledan napredak u organizaciji i nivou predavanja i predavača.

Naravo, FIA ne finansira mlade vozače, već ih edukuje i usavršava, dalje je sve na sponzorima.

Organizator je ušesnicima obezbedio i večernji obilazak Amsterdama brodićem i večeru na brodu.

Nikola Miljković čini sve kako bi bio učesnik FIA ETCC 2015, sa svojim SEAT Leon turbo Mk 2 Super Copa. Sve zavisi od sponzora i zatvaranja finansijske konstrukcije.

 

Izvor: F1 Serbia

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video