Moto trke Priče iz boksa

Na kafi sa Radislavom Mihajlovim

Naš današnji sagovornik je Radislav Mihajlov, dvadesetogodišnji stunter iz Zrenjanina. Ovog momka možete videti često na moto trkama, a da on nije običan cirkuzant koji zabavlja masu govore njegova silna priznanja.

Rade, koliko znamo sve je počelo od nekog Kymco-a, kog si uspeo da prepoloviš. Možeš li se vratiti u to vreme i ispričati nam šta se tu sve dešavalo? Otkud stunt uopšte?

-Počeo sam kao da vozim sa 14 godina kada sam dobio dozvolu za skuter, imao sam Kymco super 9s i ubrzo sam na nagovor mog druga Peđe koji je tada vozio motocross poceo da vezžbam da vozim na zadnjem tocku. Posle nekog vremena, uspeo sam skuter da prepolovim na pola, ali smo zavarili blok i vezbao sam dalje.

46006_438649142863112_622345914_n

Zatim ste kupili Yamahu s kojom si se takmičio godinama i koja je još uvek kod tebe. Verujemo da nju najviše voliš?

-Jednog dana sam došao kući i shvatio da vise ne mogu da vozim Kymco, zato što više ništa nije funkcionisalo kako treba, curila je voda na sve strane, vukao je u stranu, nisam smeo da vozim na prednjem točku da se opet ne bi raspao na pola itd. Za dalji napredak bilo je potrebno nabaviti drugi motor koji može da istrpi sva opterećenja. Mama je podigla kredit i kupili smo Yamahu Aerox, to je definitivno najbolji skuter po mom mišljenju za stunt. Iako više ne vozim skuter, Aerox je još uvek u garaži i tako će ostati, ne želim ga prodavati zato što sam sa njime 2012. godine osvojio sva takmičenja u skuter klasi u Evropi koja su se mogla osvojiti i mnoga lepa sećanja me vežu za njega.

Učestvovao si na više takmičenja u inostranstvu gde si osvajao razna priznanja. Koje ti je od njih najdraže?

-Kao što sam i rekao, 2012. godine sam bio prvak Bugarske, Hrvatske i Mađarske, pobedio sam na svim takmičenjima na kojima sam učestvovao. Ipak, najdraža mi je pobeda u Hrvatskoj, zato što je tamo konkurencija bila najjača.

18093_445471972180829_1928594779_n

Prirodno, usledio je prelazak na veći motor s kojim dosta treniraš, ali tu još uvek ima mesta za napredak.

– Aprila 2013. godine sam počeo da treniram sa motorom od 600 kubika, u pitanju je Kawasaki ZX6R 636 2003.  Moram još puno trenirati kako bih dostigao nivo vozača koji su najbolji u ovom sportu. Zacrtao sam sebi da ću to postići i nadam se da ću uspeti uz malo sreće.

Stunt je skup sport, a svakodnevni treninzi zahtevaju mnogo novca. Kako uspevaš da izguraš sezonu?

-Pomazu mi sponzori, ali glavni deo finansiraju moji roditelji. Da biste bili u igri morate trenirati bar 5 puta nedeljno. Svakodnevno idem 8km od svoje kuće da bih trenirao, zato što se na poligonu koji mi je obezbedila kompanija Fulgar East (hvala im na tome) trenutno gradi novi pogon i moći ću opet da treniram tamo tek sledeće sezone.

scz

Kakvi su ti planovi za budućnost?

-Nadam se da ću sledeće sezone uspeti da odem na neka od jačih takmičenja u Evropi, mislim da ću moći da se borim sa vozačima iz Evrope. Takođe planiram da idem da treniram sa kolegama iz inostranstva zato što mi to mnogo pomaže.

Postoji li šansa da dobiješ poziv od nekog jakog inostranog tima?

-Takva šansa uvek postoji, ako vas zapazi neko od predstavnika vodećih firmi koje već imaju svoje vozače (Yamaha, Ktm, Kawasaki…).

 Da li bi takav poziv prihvatio?

-Naravno, to ne znači samo da dobijete spreman motocikl, već i sve što je potrebno da motor funkcioniše savršeno. Tada vam je jedini posao da vozite i da trenirate.

Zaista nam je čast da smo za sagovornika imali mladog dečka koji živi svoje snove. Želimo Radislavu da ga naredne godine gledamo još češće, a on da izgura do najjačih svetskih takmičenja.

10599460_825913170775737_2935751413439914607_n

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video