MotoGP – Povratak na stazu

Nakon veoma duge letnje pauze, MotoGP vozači se predstojećeg vikenda vraćaju na stazu. Poslednji okršaj gledali smo 17. jula u Nemačkoj. Imali smo trku po promenljivim uslovima, vodeći vozači su napravili grešku i sebi oduzeli bitne poene. Ali, vratimo se na početak sezone.

Trka u Nemačkoj označila je polovinu sezone. Sezona je počela mirnije od očekivanog, imajući u vidu da je završena neslavno. Od trke u Sepangu do trke u Valensiji, interesovanje za MotoGP-jem se udesetostručilo, a okršaj u Valensiji gledali su ljudi koji nikada MotoGP trke nisu pratili. Niti su ih trke zanimale. Šampion iz 2015. godine, Jorge Lorenzo u novu sezonu ušao je pobedom u Kataru, ali nije uspeo da ostvari pobednički niz.

U drugoj trci, Lorenzo je doživeo pad i nije završio trku, a na istoj stazi loš niz otpočeo je i Andrea Dovzioso koji je u poslednjem krugu pao dok se borio sa klupskim kolegom Andreom Iannoneom. U Argentini je trijumfovao Marquez, a iza njega je bio Valentino Rossi. Na trećoj trci sezone sasvim očekivana pobeda Marqueza, ali i pad za Rossija jasno su nam stavili do znanja – Ova sezona će biti paklena, doktor puca pod pritiskom.

Nakon Austina, vozači su se vratili u Evropu, gde će se zadržati do Aragona. Na četvrtoj trci sezone videli smo trku kakvu Valentino Rossi nije odvezao u karijeri. Od prvog, do poslednjeg kruga Rossi je kroz cilj prošao kao prvoplasirani. Španci nisu dugo čekali za osvetu, već su u Italiji nadmašili Rossija. Marquez i Lorenzo toliko su želeli tu pobedu, da su kroz cilj prošli gotovo zajedno. Rossi na ovoj trci ima problem sa svojom Yamahom i ostaje u oblaku dima.

Između trka u Španiji i Italiji, imali smo priliku da odgledamo i trku u Francuskoj, kada je Marquez završio u šljunku u pomalo čudnom padu. Naime, Marquez i Dovizioso spustili su se na zemlju u istom trenutku bez kontakta.

Nakon trke u Italiji, ponovo smo se vratili u Barselonu, gde je Rossi došao do pobede i još jednom nadmašio španske vozače. Svakako je bitno podsetiti se i Louisa Saloma koji je na treningu u Barseloni izgubio život. Tada se spekulisalo da Honda želi da iskoristi nemili trenutak i izmeni stazu onako kako njima odgovara, a sve pod izgovorom da se to radi zarad bezbednosti vozača. Ipak, i da su to zaista uradili, nije im pošlo za rukom.

Trka u Assenu bila je u najmanju ruku čudna. Od starta je voženo u kišnim uslovima, vozači se nisu žalili na uslove, a nije bilo ni padova. Sve dok na sredini trke direkcija nije odlučila da istu prekine iz nepoznatih razloga. Nakon nastavka po takođe kišnim uslovima, mnogi od vozača su pali usled nesigurnosti. Tada se ispostavilo da je Lorenzo u izuzetno lošoj psihičkoj formi, te da od Barselone ne može da napravi dobar rezultat, što se ispostavilo i na trci u Nemačkoj.

Sva ova događanja dovela su do toga da Marquez trenutno vodi u šampionatu sa 170 poena, što je 48 više u odnosu na Lorenza i 59 u odnosu na Rossija. Iako deluje da je sve rešeno, ukoliko se drugi deo sezone nastavi istim tempom kao i prvi, sve je moguće.

No, ispred nas je trka u Austriji koja je poslednji put vožena 1997. godine i od svih vozača na njoj je nastupao samo Rossi i to u klasi 125cc kada je u svojoj šampionskoj sezoni na ovoj stazi ostvario drugo mesto. Međutim, na ovoj stazi je bilo nekoliko privatnih testova, tako da su skoro svi vozači barem jednom izašli i upoznali se sa istom. Kažemo skoro svi, jer vozači Tech3 tima nisu imali prilike da nastupe na ovoj stazi i verujemo da će njima biti najteže.

Staza je izgrađena 1969. godine, 1996. godine dobila je izgled koji i sada ima, a 2011, godine postala je Red Bull Ring. Kada je kompanija Red Bull preuzela ovu stazu, ona je ponovo postala centar moto sporta. Prepoznatljiva je po džinovkom biku visokom 18 metara, koji je smešten u centru staze. Staza je dugaška 4,318 metara sa 10 krivina, od čega su tri leve, dok je desnih sedam. Visinska razlika na stazi je 65 metara.

Kao i obično, prenos možete pratiti na SportKlub televiziji. Prenosi počinju u petak od 09:00 na SK1 kanalu, na kome ćemo pratiti i kvalifikacione treninge u subotu. Warm Up treninge i trke u nedelju ćemo pratiti na SK3 kanalu.

Ukoliko vas zanimaju sve informacije iz samog paddocka, u kome ćemo mi biti, možete ih pratiti na našem Viber Public Chat kanalu već od subote od 11 časova. Da biste zapratili naš kanal, posetite sledeću adresu – http://chats.viber.com/trkers.

foto: asphaltandrubber.com