Moto trke MotoGP

MotoGP komisija odobrila razvoj za 2016

U Madridu su se 16. decembra sastali MotoGP komisija koju čine gospoda Carmelo Ezpeleta (Dorna, Predsednik), Ignacio Verneda (FIM Izvršni direktor), Herve Poncharal (IRTA) i Takanao Tsubouchi (MSMA), uz prisustvo Javier Alonsa (Dorna) i Mike Trimbya (IRTA), i predstavnici proizvođača koji učestvuju u MotoGP šampionatu – Shuhei Nakamoto i Livio Suppo (Honda), Lin Jarvis (Yamaha), Gigi Dall’igna (Ducati) i Mike Webb (direktor MotoGP™ trka0 ).

Ezpeleta je prokomentarisao – „U principu, komisija je prihvatila predlog razvoja elektronskog paketa za 2016. godinu, jednoglasno predloženog od strane članica MSMA. Što se tiče broja motora, kao i težine motocikla u 2016. godini, konačna odluka će biti doneta tokom predsezonskih testova u Sepangu 2015. godine. “

Uglavnom, komisija je samo potvrdila pravila koja su se i do sada, nezvanično primenjivala. Donesena pravila su sledeća:

Prilikom promenljivih vremenskih uslova, takmičari imaju pravo probnog kruga nakon kog mogu odlučiti s kojim će motorom startovati trku.

Na izlazu iz boksa, postojaće obojena linija koju takmičari ne smeju da pregaze prilikom napuštanja boksa.

Procedure vezane za promenu motocikala tokom trke, kada zastavica to dozvoljava.

 

Nova pravila koja su usvojena:

Vozači koji su upotrebili više od dozvoljenog broja agregata, kretaće iz boksa, pet sekundi nakon paljenja zelenog svetla, umesto dosadašnjih 10.

Male promene u značenju zastavica, koje su sada usklađene sa FIM pravilnikom.

 

Tehnička pravila:

Moto2

Upotreba senzora pritiska u zadnjoj gumi biće obavezna. Ovo će pomoći tehničkom direktoru da utvrdi da li svi vozači voze na pritisku koji predlaže proizvođač pneumatika.

MotoGP

Definisana je cena kompletnog kočionog sistema prednjeg točka koja iznosi maksimalno 70.000€ i obuhvata kompletan sistem. Sistem bez kočionih klješta ne sme biti plaćen više od 60.000€.

Već je najavljeno da će fabričke ekipe od 1. jula 2015. morati da koriste jedinstvenu verziju softvera, a sada je pravilo dopunjeno time da različite ekipe koje koriste agregate istog proizvođača mogu koristiti različite verzije jedinstvenog softvera.

Sve klase

Donji deo oklopa svih motocikala mora imati dovoljno veliku zapreminu da zadrži kompletno ulje iz motora ili rashladnu tečnost. Za MotoGP i Moto2 klase minimalna zapremina iznosi 5 litara, dok je za Moto3 ona 3,5 litre. Takođe, utvrđen je i postupak merenja zapremine oklopa.

Moto3, Moto2 i MotoGP Open klase ne smeju koristiti dodatne uređaje za razmenu signala.

Tehnički propisi

Količina goriva za MotoGP motore iznosi 22 litre. Broj agregata i težina motora će biti definisani u februaru.

Disciplinske mere

Za izricanje manjih kazni(do 3 kaznena poena, do 1000€ ili do 3 mesta pomeranja na startu) nije potrebno sastajanje komisije sa vozačom. Naravno, ukoliko vozač želi da se žali na odluku, održaće se sastanak.

 

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video