MotoGP blizu dogovora za 2016

MotoGP je blizu postizanja dogovora o unifikaciji tehničkih regulacija za 2016.

U suštini Superbike modifikovani CRT imaju beneficije u okviru tehničkih propisa kako bi smanjili jaz prema zvaničnim fabričkim prototipima. Beneficije su ostale kada je CRT zamenjen Otvorenom klasom, koja se sada takmiči uz dve verzije fabričke klase.

To je zbunjujući aranžman, ali tome će doći kraj kada potpuna kontrola ECU sistema postane obavezna 2016. Ovaj set pravila biće efikasan kompromis između sadašnje tri klase i još uvek je u fazi pregovora.

„Ima mnogo, mnogo pregovora između MSMA (udruženje proizvođača) i Dorne“, rekao je Lin Jarvis, generalni direktor Yamahe. „Sigurno postoji napredak u pregovorima. Da li je postignut dogovor? Verovatno ne“.

„Sigurno postoje različita mišljenja i cilj je da se uskoro donese set pravila sa kojima niko od nas (u potpunosti) neće biti zadovoljan, neki ljudi će preferirati više goriva, neki više motora a neki neke druge stvari. Ali misliim da trebamo da napravimo kompromis i uskoro dođemo do zaključka“.

„Ako nemate jednoglasan dogovor u MSMA na kraju može biti odlučeno od stane trećeg lica“, objasnio je Jarvis.

Menadžer Repsol Honda tima Livio Suppo rekao je da dogovor oko pravila za 2016 nije daleko, dok sportski direktor Ducati Corse, Paolo Ciabatti ističe da je bolje revidiranje limita postojećih pravila nego kreiranje novih propisa.

Ciabatti je takođe istakao da se želje dva nova proizvođača u 2015 moraju uzeti u obzir.

„Razgovori su u toku i od ponedeljka MSMA će imati dva nova člana sa pravom glasa, Aprilia i Suzuki“, rekao je Ciabatti. „Očigledno je da će novi članovi u šampionatu takođe moći da kažu šta je najbolja solucija za budućonost“.

„Mislim da se svi slažemo da treba da postoji samo jedna klasa od 2016 pa na dalje, i sada je to bitnije od toga koliko će biti dozvoljeno litara, koliko motora i sličnih diskusija“.

Glavne razlike između sadašnjih MotoGP klasa su u pogledu ECU softvera, količine goriva u trci, izbora zadnje gume, promeni motora, razvoja motora tokom sezone i mogućnosti testiranja.

 

Fabrička opcija (Yamaha i Honda)
ECU: Kontrola ECU hardvera, ali korišćenje sopstvenog softvera
Gorivo za trku: 20 litara
Zadnja guma: Nije dozvoljeno korišćenje meke komponente na svim trkama
Promena motora: 5 tokom sezone
Razvoj motora: Nije dozvoljeno tokom trkačke sezone.
Privatna testiranja: Ograničena. Jedna nominovana staza maksimalno 5 dana tokom sezone

Fabrička opcija sa koncesijom (Ducati, Suzuki, Aprilia)
ECU: Kontrola ECU hardvera, ali korišćenje sopstvenog softvera
Gorivo za trku: 24 litara
Zadnja guma: Nije dozvoljeno korišćenje tvrde komponente na svim trkama
Promena motora: 12 tokom sezone
Razvoj motora: Bez ograničenja
Privatna testiranja: Bez ograničenja. Jedino ograničenje su gume (120 guma po vozaču u jednoj sezoni)

Otvorena klasa
ECU Potpuna kontrola ECU softvera i hardvera
Gorivo za trku: 24 litara
Zadnja guma: Nije dozvoljeno korišćenje tvrde komponente na svim trkama
Promena motora: 12 tokom sezone
Razvoj motora: Bez ograničenja. Promena specifikacija motora može biti izvršena tokom sezone.
Privatna testiranja: Bez ograničenja. Jedino ograničenje su gume (120 guma po vozaču u jednoj sezoni)

 

Nemanja Božić

Nemanja je skoro počeo da se bavi trkama i za kratko vreme specijalizovao se za MotoGP. Vikendima se ne odvaja od televizora i prati svaki korak koji načine GP vozači, kako bi na sajt preneo sve novine. Ume da iznenadi sa najneverovatnijim informacijama. Voli da gleda trke uživo, mada nije čest posetilac.

Video