Morbidelli: Makau mi nije omiljena staza

Nasuprot tradiciji, sve WTCC titule i trofeji ove godine su stekli vlasnike pre velikog sezonskog finala na uličnoj stazi Makau Guja.

Vozačka kruna pripala je superbrzom Argentincu Pečitu Lopesu, proizvođačka Sitroenu, Franc Engstler osvojio je Jokohama trofej u pilotskoj konkurenciji, dok je u ekipnoj to učinio ROAL motorsport. Poslednja runda sezone 2014. stoga neće odlučivati o naslovima, već o nižim pozicijama u plasmanu i biće prilika da se vozi napadački, bez kalkulacija i poštede, za prestiž, novi ugovor ili izgradnju samopozdanja pred dolazeću 2015. Završni čin šampionata – uzbudljiv već zbog mesta na kojem se održava – zato bi mogao da bude i borbeniji i vozački raskošniji nego inače.

Na specifičnoj zmijolikoj stazi koja vijuga od luke do brda i nazad, Đanija Morbidelija i njegove kolege očekuje zanimljiv radni raspored: test i trening u četvrtak, drugi trening i kvalifikacije u petak, dok je subotnji glavni događaj motociklistička velika nagrada. WTCC se na scenu vraća u nedelju, u vreme kada je nad Evropom uveliko mrak.

„Završna runda u Makauu za mene je pre svega prilika da pokušam da lepo završim sezonu. Često se događa da je poslednja trka jedne sezone ujedno i lansirna rampa za godinu koja dolazi, ali moja je situacija takva da je budućnost još nejasna, iako nikad nisam skrivao da bi mi se dopalo da nastavim da se trkam sa ekipom Renea Miniha, s kojom sam izgradio izvrsne odnose.“ objašnjava Đani.

„Gradske staze mi se obično sviđaju, u karijeri sam doživljavao i uspehe vozeći među zidovima, ali moram da kažem da Makau spada u one koje mi se manje dopadaju. Poznajem ga, tu sam se trkao u jednosedima, na Velikoj nagradi Formule 3, a kasnije sam kao Alfin vozač učestvovao i na turing trkama.“

„Makau je ulična staza, ali donekle ’nenormalna’, jer dostižemo izuzetno velike brzine, ali su komplikacije kod preticanja analogne onim na stazama na kojima su prosečne brzine mnogo manje, kao što je Monte Karlo. Naravno, u pitanju je staza na kojoj se sve greške plaćaju s kamatom, to je pravi rulet. Uostalom, Makau je svetska prestonica igara na sreću i, ko zna, možda bi dobitni broj ovog puta mogao da bude deset crno. Bio bi to najbolji način da završimo sezonu“,razmišlja vozač crnog „RML kruza“ sa startnim brojem 10.

Trkač iz Pezara ponovo će imati i ličnu podršku svog sponzora Marka Kamocija, koji ga prati još od osamdesetih godina prošlog veka i zato naglašava da bi voleo rezultat koji bi s njim mogao zajednički da proslavi. Morbideli se u plasmanu vozača nalazi na devetom mestu i velika je verovatnoća da će na tu ostati i posle dvanaestog WTCC trkačkog vikenda. U trenutku kada je na stolu još 55 poena, Đani za Tomom Čiltonom zaostaje 36 bodova, a ima 23 više od Mehdija Benanija.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video