Monster Energy Honda vozač Joan Barreda priča nam o 2017 Dakar izazovu

Sa 33 godine, Joan Barreda je dosegao svoj fizički vrhunac i spreman je za napad u najtežoj trci na svetu. 9000km za dve nedelje, kroz tri države, po raznoraznim terenima i prevrtljivim vremenskim uslovima – Dakar Rally nije samo dragulj off-road krune, već je i najveći i najteži test čoveka i mašine. Razni sportisti su tu stradali, mnogi i prosperirali na Dakaru. Svakom pojedincu je potrebno da dobro razmisli da li je spreman da napadne takav jedan izazov u vidu neverovatnih brzina, u borbi protiv vremena i mnogih drugih rivala.

Sa šest Dakara u svom CV-u i dostignućima od pobeda u trinaest etapa kroz tri izdanja, Barreda je ipak morao da gleda druge kako se prskaju skupocenim šampanjcima po podijumu.. Do sad. Svakako, trkačko odeljenje najvećeg proizvođača motora – HRC – radili su na njihovom rally projektu, koji će biti ukupno njihov treći na južnoameričkom spektaklu, a Španac je spreman da nastavi tamo gde su njegovi sunarodnici kao što su Nani Roma i Marc Coma stali – do još jednog vrha ove takmičarske discipline.

U pitanju su dani i sati pre nego što se većina timova i vozača ne uputi preko Atlantika iz svojih evropskih baza. Meseci testiranja, treniranja, ulaganja u pripreme za dvonedeljna energetska akcijanja, približila su se kraju i uskoro se svi sele u Asuncion (Paragvaj), gde ih čeka sam start 2. januara. Barreda – koji će predvoditi čitav niz Hondinih talenata – odvojio je nekoliko minuta za nas, da bi nam ispričao malo o zadacima koji ga čekaju u 2017…

Kakva je tvoja priča vezana za predstojeći Dakar…?
Joan Barreda: Mislim da nikad nisam imao više entuzijazma, jer smo uložili toliko puno truda i rada, i svakog dana to postaje tvoj sve veći san i razmišljaš o tome da je sve moguće. Ne mogu da dočekam da odem tamo i startujem. Bila je to čudna 2016. godina za tim, napravili smo neke važne izmene i pritisli HRC u Japanu da bismo imali motor kakav nam je potreban. Naporno smo radili i napravili puno kilometara. Promenili smo logistiku tima i takođe ubacili neke nove stvari koje su verovatno manjkale u prošlosti. Izgradili smo nove stvari oko nas. Dobra smo kombinacija. Korisno je imati menadžment i druge vozače sa iskustvom kad se nađeš u trci gde etape postaju komplikovane. Ti momci postaju nešto kao ‘filter’ i od toga možemo da imamo koristi.

Kakva su ti očekivanja od ove rute?
Joan Barreda: Ove godine sa Bolivijom i nekoliko etapa zaredom gde će biti mnogo uspona, verujem da će se razlikovati u odnosu na ono našta smo navikli u prošlosti. Biće važno da što manje trošim i sebe i motor. Elementi navigacije će biti teški; Verujem da će nas ruta i sam rally terati do krajnjih granica. Moramo da ostanemo koncentrisani i fokusirani na igru.

Da li je bilo različitih pristupa treninzima i pripremama?
Joan Barreda: Poslednjih godina, bili smo snažni i konkurentni, tako da se pripreme za ovaj Dakar nisu puno promenile. Naravno da sam pokušao da prepravim svoj fizički trening, ali sam uvek bio mršav i potrebna mi je veća masa koju ću moći da trošim. Čak i u finalnim nedeljama pre početka trke, pokušavaću da nabijem mišićnu masu, jer je ta fizička spremnost veoma važna u istrajnosti vožnje.

Da li je ovo najbolja Honda do sada?
Joan Barreda: Pa, imali smo zaista dobre motore i ranije, na zavidnom nivou. Ne bih rekao da je ovaj bolji od bilo kod drugog, ali verujemo da će biti sigurniji i pouzdaniji; to je primarni cilj. Ne mislim da smo puno dobili u performansama, u poređenju sa 2016. ali ovaj motor već ima puno akumuliranih kilometara i veoma jak oslonac. Osećaj je sjajan, jer je ovaj motor uvek bio okretan i dobar za rukovanje. Moćan je. Nikad nisam probao nešto ni približno isto. Bićemo snažni.

Tvoji rivali: čini se da imaš više ‘pretnji’ unutar nego van tima?!
Joan Barreda: Nadam se da ne! Želim da dobijem ovaj Dakar, što znači da moram da pobedim sve ostale… Ali, imam poverenja u tim [strukturu] i u sve što smo do sada postigli. Između nas je sjajna atmosfera i znamo da, kad zagusti, bićemo tu jedni za druge. Ta bliska saradnja je uvek prednost i mislim da mi imamo to što je potrebno da bismo bili u samom vrhu na kraju. Sa toliko KTM-ova okolo, bilo je lako osetiti se skoro ‘usamljen’ kao vozač nekad… Ali, mislim da će se to sad promeniti. Znamo da će biti prilično velika grupa vozača koji će ozbiljno napasti, ali mi moramo ostati fokusirani, da motor nastavi da se vrti na dva točka.

Sada, sa 33 godine, da li ikad imaš osećaj da je svakog sledećeg Dakara, šansa za pobedom sve manja…?
Joan Barreda: Naravno da si svestan toga… Taj ‘teret’ svi mi nosimo! Ne mislim da treba nešto super specijano da uradim, u poređenju sa prethodnim godinama. Ponosan sam po pitanju odrađenog posla i pristupa koji sam imao proteklih godina, kao i napora koji smo uložili kao tim. Neću poludeti zbog jedne ili dve stvari koje nisu isle kako sam ja hteo. Prosto, moram da verujem u naš način rada, koji je po mom mišljenju zaista dobar. Svake godine deluje da smo sve mlađi i brži! Iskustvo je ipak velika prednost. To što si stariji može da bude mana, ali znanje je ključ, a mislim da je period od 33, 34, 35, 36 godina savršen za ovaj rally.

Šta najviše voliš i šta te najviše plaši po pitanju rallyja?
Joan Barreda: Ono što najviše volim je sav taj uloženi napor u trku, od strane celog tima. Ja imam veliku odgovornost i obavezu na motoru, ali inženjeri, mehaničari i ostatak tima, takođe imaju veliku ulogu. Strah? Više nego očigledno od sudara, nesreće. To je nešto što može da se desi u svakom trenutku, svakog dana. Tvoje zdravlje je uvek prioritet, bez ikakve sumnje.