Auto trke Priče iz boksa

Miloš Prvanović – Za bolji razvoj auto sporta

Današnji razgovor započinjemo sa čovekom, koga možda na prvi pogled javnost dovoljno ne poznaje, jer je svega dve godine u domaćem auto sportu. Reč je o Milošu Prvanoviću, momku iz Zaječara, koga publika poznaje po vožnjama u Pežou 106, koji je za dve godine bavljenja ovim sportom pokazao da je istinski zaljubljenik u automobilizam i da će velikim naporima učiniti sve što je u njegovoj moći da auto sport u Srbiji podigne na još veći nivo.

Upitali smo Miloša otkud on u ovom sportu, i ko je zaslužan da se on nađe u trkačkom automobilu:

 „Skoro svaki muškarac na ovoj planeti voli trke i automobile, iskreno nisam ni sanjao da ću ikad u zivotu voziti trkački auto, a za sve to je kriv moj prijatelj od koga sam sve gledao i učio jos kao klinac i koji me je zarazio tim sportom. Dane i dane sam provodio kod njega u garaži gledajući njegovog trkačkog Suzukija, doživeo sa njim dosta lepih i ružnih trenutaka, a 2012. godine posmatrao sam ga kako priprema svoj trkački Pežo 106 i tog trenutka sam odlučio da prodam svoj džip i da kupim isto trkački Pežo. Jednostavno želeo sam da budem deo toga. Kupio sam svoj prvi trkački auto od Maria Narodovića, inače auto pokojnog Nenada Narodovića, mog komšije, koji je nama bio idol u ovim krajevima“

Miloš se na kratko osvrnuo i na njegov početak, prvu trku, prvu tremu i čudan osećaj koji ga je zadesio kao debitanta.

„Veliku pomoć na početku sam dobio od Srđana Jevtića i servisa „Auto Bane“. Prva trka koju sam vozio bila je na Beranovcu 2012. godine i već na prvoj trci u životu bio sam drugi. Iskreno mnogo daleko od vremena koje su pravili Žarko Terzić, Dejan Stojić, Branko Ćopić, ali za prvi put nije bilo loše. Sećam se da su prozvali da moja klasa dođe u predstart, gde su se meni oduzele noge. Toliku sam tremu imao, da na startu kada se upalilo zeleno svetlo na semaforu, ja sam i dalje stajao i gledao kako ostali takmičari prolaze pored mene, a auto sam držao u „blokadi“, koliko nisam znao gde se nalazim. To mi jedna od najsmešnijih situacija…“ našalio se kroz osmeh Prvanović.

prvanovic1

Iste godine, Miloš je otvorio „Auto Sport Karting Klub Zaječar“, prvi auto klub u rodnom gradu i odmah se posvetio organizaciji brdske trke.

„Već preko zime sam par puta obilazio stazu Vrška Čuka i dobio ideju da organizujem trku na toj stazi, već poznatoj jer je 1994. godine prvi put organizovao Nenad Narodović. Ljudi iz saveza su me podržali oko toga, Goran Toroman mi je dosta pomogao, a Đorđe Dizdar se isto potrudio i napisao mi sve šta je potrebno za organizaciju trke. Mislim da mi mnogi nisu verovali da ću to ispuniti, ali sam ćutao i govorio sebi da trka mora da se održi. Sportski savez i grad Zaječar su takođe pružili podršku i krenuli smo u realizaciju. I kao što većina ljudi koja prati zna, 1-2 juna 2013. godine vozila se „Velika Nagrada Zaječara“ i trka je bila fenomenalna sa ogromnim brojem publike. U septembru je bila druga trka, koja je isto prošla fenomenalno, ali sam od silne zelje da pobedim doživeo težak udes, na svu sreću sem par polomljenih rebara ništa nisam imao od povreda. Sećam se tog dana, znam da zavisi sve od mene kao organizatora, a ne smem da priznam da me boli nešto, i ostao sam do zadnjeg minuta na stazi sa svim takmičarima.“

prvanovic2

Mnogo puta, ovaj mladi momak je izjavljivao da će dati sve od sebe da mladi u Zaječaru, a i šire, saznaju više o auto sportu, a i da pokuša da uvede neke novine.

„Ove sezone sam bio samo posmatrač i pregovarao za donacije koje smo konačno dobili. Za sledeću sezonu imamo dva nova vozača u hibridu i malom N-u. Što se tiče organizacije trka još nista ne mogu da kažem oko toga, ali dosta stvari imam u planu. Pre par dana smo dobili osam kartinga, kao donaciju i osam Škoda Fabia trkačkih, grupe N, za koje sam dao obećanje da ću ih dovesti u Srbiju. U njih ima sitnih ulaganja, ali će biti što pre spremne i dovedene u stanje koje zaslužuju. Prioritet mi je rad sa decom, gde će svi zaječarski mališani moći besplatno da voze karting. Grad Zaječar je uvek bio dobar domaćin i organizator trka, i kao grad je oduvek pomagao sportistima. Za sledeću sezonu dobijamo karting stazu, što nije mala stvar.“

Kako nam je mladi zaječarac najavio, u sezoni 2015 voziće u novom Pežo-u 106, grupe N, sa kojim će nastupati na kružnim i brdskim stazama. Za kraj, šta drugo možemo reći sem da nam je drago da u današnje vreme postoje ljudi koji se zalažu za sport koji u Srbiji nažalost nije mnogo zastupljen, ali ipak daju zadnje napore snage da ispune zacrtano. Milošu i njegovom „Auto Sport Karting klubu Zaječar“, želimo ostvarenje svih ciljeva, koje će sigurno dovesti do oduševljenja mnogih takmičara i ljubitelja auto sporta u Srbiji.

 

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video