Miljković cilja evropsku titulu na brdu, sprema se za povratak na krug

Automobilisti iz Beograda, 21-godišnjem Nikoli Miljkoviću preostala je još trećina sezone u Evropskom šampionatu na brdskim stazama.

Tokom predstojeće četiri runde takmičenja pašće odluka o ovogodišnjem prvaku discipline, a prva od njih biće održana od 29. do 31. jula u Nemačkoj. U pitanju je takozvana trka Glazbah, na 5,5-kilometarskoj trasi u Tiringiji, nedaleko od Ajzenaha. Staza je široka 6 metara, ima 35 krivina, maksimalni uspon je 7,5%, a prosečni 4,7%. Visinska razlika od starta do cilja iznosi 260 metara, a propusna moć je 230 vozila.

Miljković je u dosadašnjem toku šampionata zabeležio četiri pobede (Francuska, Austrija, Španija i Češka), tri druga (Portugal, Italija, Poljska) i jedno treće mesto (Slovačka). U apsolutnom poretku kategorije 1 ima 151 bod i rangiran je kao drugi, sa tri poena manje od vodećeg Austrijanca Kristijana Švajgera i četiri više od trećeplasiranog Italijana Antonina Miljuola.

Sistem bodovanja je takav da 12 sezonskih rundi posmataraju kao dve polusezone, pa se iz svake briše po jedan najslabiji rezultat, te će o krajnjem ishodu odlučiti neto, a ne bruto poeni. Tako je iz prvih šest rundi Miljkoviću već obrisano drugo mesto u Portugalu, dok mu je u drugoj polusezoni dosad najlošiji plasman treća pozicija u Slovačkoj.

Odnedavno personalno ojačana ekipa koja usmerava Nikolinu karijeru sebi je kao ambiciju postavila povratak kružnim stazama. Nije tajna da ga i beogradski vozač već godinama priželjkuje, ali je prepreka uvek bio budžet.

Iako najpre treba što uspešnije završiti 2016, po mogućstvu i poneti evropsko zlato, dalja razmišljanja idu u pravcu ETC kupa (od 2017. možda podignutog na nivo šampionata) i TCR Internacionalne serije. Ako bi birao auto za ove kategorije, Miljković bi voleo da sedne u kokpit “honde sivik”, ali i sam kaže da je realnija varijanta “seat leon”.

Zaputi li se tim pravcem, s brda na krug, beogradski trkač učiniće isto što su posle EHCC titula učinili Dušan Borković (šampion na brdu 2012) i Igor Idže Stefanovski (prvak 2014. i 2015).

Miljković u Evropskom prvenstvu na brdu nastupa za Real motorsport u “micubiši lanseru Evo IX” grupe N, automobilu od 420 KS, s 4×4 pogonom i petostepenim manuelnim menjačem.

Više informacija pročitajte na www.serbiaring.com

Foto by Július Salzer