Mihelis: U 2017. napadam titulu, šteta što Citroen neće biti tu

U svojoj prvoj WTCC sezoni u svojstvu fabričkog vozača Honde, Norbert Mihelis je neretko najbrži vozač tima.

Kvalifikacije to pokazuju: u pet navrata je ušao u Q3 fazu, dok su njegove kolege Tijago Monteiro i Rob Haf to izvele po tri puta. Pored brzine, ispoljio je i primernu agresivnost, za šta je najlepši primer otvaranje glavne trke u Argentini.

Kao i sve pilote Honde, i Mihelisa je osakatila diskvalifikacija u Marakešu, s tim što Norbi ima još jedan vikend koji je ispao neočekivano mršav: eksplozija turbopunjača lišila ga je mogućnosti da startuje u trci 1, baš na Hungaroringu, od svih mogućih mesta.

Šesti u generalnom, 15 poena iza Hafa, a 24 iza Monteira, Mađar je na podijum izlazio šest puta. Pet trka je završio kao treći, jednom bio drugoplasirani i da je upisao bar jedan trijumf, njegova svakako pozitivna prva sezona u oficijelnoj postavi zaslužila bi besprekorne ocene.

Norbi je ubeđen da u 2017. može još mnogo više. U kratkom razgovoru za motorsport.com on otkriva da mu je cilj borba za sam vrh, a jedino mu je žao što dogodine neće biti Sitroena i Pečita Lopesa. Razlog? Pobeda nad vozačem, timom i automobilom koji su od 2014. referenca u Svetskom turing šampionatu imaju i imale bi posebnu vrednost.

Kako ocenjuješ svoju sezonu 2016?
– Pozitivno je što sam bio veoma konkretan, peo sam se sedam ili osam puta na podijum (Norbi očigledno računa i izbrisane plasmane iz Maroka – prim.). Nedostaje mi samo pobeda i ona ostaje moj cilj od sada pa do kraja sezone.

Međutim, bilo je najvažnije da s novim timom mnogo naučim. Nikada nisam zadovoljan ako pravim greške, ali one će mi omogućiti da se razvijam u pravcu 2017, kada bih želeo da se borim za titulu. Ove godine imam mnogo koristi od sjajnih ljudi kojima sam okružen, oni mi omogućuju da se poboljšam.

Šta misliš o odlasku Pečita Lopesa iz šampionata?
– To nije dobro. Jako mi je žao, jer je s njim bilo vrlo zabavno. Žao mi je i zbog Sitroena, bili su referenca u šampionatu i pokušaj da ih pobedimo uvek je bio fantastičan cilj. A uspeh u tom smislu donosio nam je maksimalno uživanje. Šteta je što gubimo oboje.

Kakva će biti 2017. bez Sitroena?
– Imamo veoma zanimljiv razvojni program za iduću godinu. Auto je već ogromno poboljšan u odnosu na protekle sezone. Osvojili smo dve pol pozicije i poneku pobedu, mislim da je danas šampionat otvoreniji od prethodnih i nadam se da ćemo i mi nastaviti da se značajno unapređujemo. Da je Sitroen odlučio da ostane, verujem da bismo im bili jako blizu po tehničkom nivou. I zbog toga mi je žao što oni i Pečito više neće biti ovde.

Sa prvim trijumfom u 2016. kao neposrednim ciljem, Mihelis će otići na japansku WTCC rundu na Motegiju, gde je prošle godine kao privatnik osvojio pol-poziciju. Možda je staza u vlasništvu Honde mesto na kojem će pilot iz Mohača prikazati i svoje pobedničke kvalitete.

Sve o WTCC trkama pročitajte na sajtu Serbiaring