Michelin krivi balansiranje gripa za padove na MotoGP testiranju

Michalin veruje da velike brzine prilikom pada u četvrtak, na testiranju guma u Sepangu, su uzrokovane razlikom u ravnoteži gripa između prednje i zadnje gume.

Jack Miller (krivina 5), Aleix Espargaro (krivina 5), Jorge Lorenzo (krivina 3) i Andrea Dovizioso ( krivina 3), ali su svi dobro.

Na testiranju su prvi put vozači isprobali prototip Michelin guma za 2016., kada francuska kompanija preuzima ekskluzivni MotoGP ugovor od Brigdestone.

Govoreći na Sepangu, tehnički direktor Michelin Racinga, Nicolas Goubert je objasnio: „Ono što sada nedostaje je dobar balans spreda i pozadi. Kako gume rade zajedno. Prednji i zadnji balans je nešto o čemu mnogo čujete u automobilskom trkanju, ali ga takođe imate i u motociklima. U osnovi, dve nesreće na trećem skretanju, na primer, su izazvane zato što su vozači otvorili gas prerano, verovatno. Možda su hteli da uzmu što više od zadnjeg gripa i prednji nije mogao da se nosi sa tim tako rano. Neki drugi vozači, koji nisu pali, su rekli da nisu mogli da iskoriste sav potencijal zadnje gume na izlazu iz ugla, zato što prednja nije bila još uvek na pravom nivou.“

Goubert je dodao da je neravnotežu gripa možda bilo moguće rešiti sa promenom podešavanjima motocikla, ali takve modifikacije se ne mogu napraviti tokom diretknog upoređivanja dve različite opcije guma.

„Za mene, to nije samo pitanje guma i proizvođača“, rekao je odmah i da oni moraju da rade na podešavanjima motocikla, takođe. Ali i da to ne mogu danas da rade, jer nemaju vremena.

„Tako da smo rekli, ok, u budnoćnosti ćemo raditi na našoj strani, sa test vozačima i oni će raditi na tome da podese podešavanja. Imaju jasnu dikciju.“

Michelin je doneo dve različiti prednje i tri različiti zadnje gume. Goubert je rekao da izdržljivost gume nije bio problem sa Marcom Marquezom, svetskim prvakom, koji je odradio simulaciju trke, sa doslednim performansima.

MotoGP vozači su proveli prethodna tri dana koristeći Brindgestone gumu, kada je Marquez vodio sa krugom od 1m 59′.1s tokom napada na vreme, i postavio prosek od 2m 0.7s tokom simulacije trke.

 

Foto: www.crash.net