Maton: Mislili smo da će nam Honda prići bliže

Honda je imala ozbiljne planove za WTCC sezonu 2015, japanski proizvođač je tokom zime održao više testova od svojih rivala. Unapređeni su i motor i šasija Civica, ali je zaostatak za Sitroenom i dalje značajan, a nije bezuslovno učvršćena ni pozicija ispred Ševroleta.

U međusezoni je povećan stepen kompresije motora, izvedene su izmene u mapiranju ubrizgavanja i vremena paljenja, što je povećalo snagu 1,6-litarskog turbo motora za približno 10 KS. Pored navedenog, dodatno su razvijeni upravljački sistem i amortizeri.

Od početka novog „džoker-perioda“, Honda je uvela novi aerodinamički paket na Hungaroringu: novi prednji branik, koji uključuje dizajnerski pečat aktuelnog modela Type R, ali je i aerodinamički efikasniji, što je upotpunjeno usavršavanjem Hondinog vešanja.

Ne bi odgovaralo istini ako bi se reklo da poboljšanja nisu osetna, ali je Honda i dalje daleko od mogućnosti da izazove Sitroen. Fabrička ekipa uspela je da osvoji samo dva treća mesta, a Norbert Mihelis jedini je doneo pobedu u prvoj trećini sezone.

Nedavno zamoljen da oceni rivale, direktor Sitroen rejsinga Iv Maton nije se uzdržavao da kaže svoje mišljenje i da protivniku utrlja so u ranu: „Mislili smo da nam Honda biti mnogo bliža sa svojim razvojem motora i aerodinamičkog paketa i uz sve izvedene testove. A iznenađuje da je Chevrolet Cruze i dalje drugi najbolji automobil posle Citroena, izjavio je Francuz za portal Motorsport.com.

Perspektiva takođe ne deluje sjajno, jer zbog rigoroznih „džoker“ propisa Honda ne može da ugradi onoliko unapređenja koliko bi želela. Daisuke Horiuči je, s druge strane, na Hungaroringu izjavio kako je fabrika zapravo počela rad na razvoju motora za 2016. godinu. Treba li iz toga shvatiti da je i tekuća sezona prepuštena sudbini?

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video