Marquez: Novoj Hondi potrebna promena smera

Marc Marquez je završio ovogodišnju sezonzu u MotoGP-ju, u kojoj je osvojio drugu uzastopnu titulu, kao vodeći vozač tokom testiranja u Valensiji u sredu.

Jedini problem je bio taj, suprotno od prvobitnih izveštaja, što je to uradio sa ovogodišnjom RC213V, umesto sa novom mašinom za 2015.godinu.

Vozeći na stazi gde je oborio rekord sa 13 pobeda u jednoj sezoni, zvezda Repsol Honde je odradio svoj prvi krug na prototipu mašine za narednu godinu, od Brno testa, koji je bio u julu.

„Danas sam imao najbrži krug, sa motociklom iz 2014. Ceo dan sam bio koncentrisan na motocikl za 2015., da isprobam i poboljšam, i u poslednjem krugu ponovo sam probao motocikl od ove godine i poboljšao prolazno vreme. Izgleda da je za mene taj motocikl jednostavniji“, rekao je Marquez.

Marquezu se sviđa prednji deo šasije za 2015., ali je priznao da na kočenju, izlasku iz ugla i zadnjoj strani šasije još mora da se radi.

„Mi smo 2015. prototip poboljšali u nekim delovima, ali smo u drugim izgubili malo. Nisam se osećao prijatno i nije vreme da mnogo rizikujem. Najvažnije je da Honda razume prirodu motora i šasije koju volim,“ on je objasnio.

„Ovo je prva velika promena(na motociklu) koju smo uradili od prošle godine. Oni su otišli u jednom smeru, koji mi se nije svideo, tako da moramo da idemo drugim. Poboljšali smo ulaske u uglove i pokušaćemo da popravimo ostale probleme na testu u Maleziji(Februar, 2015.).

„Nije mi se baš dopao novi karakter motora, a zatim i šasija, sviđa mi se prednja, ne i zadnja. Tako da moramo da se potrudimo i nađemo najbolji kompromis. Pozitivna stvar je to što motocikl 2014 ima jako dobar potencijal i znamo gde su njegovi najjači poeni.

„Sa (2015) prototipom smo uradili neka poboljšanja, tako da sada moramo da pronađemo kompromis između ova dva motocikla i pokušamo da napravimo savršen.“

Marquezove reči je potvrdio i ranije na stazi šef HRC Shuhei Nakamoto:“Marc je pronašao neke pozitivne zone, ali, isto kao i Dani, sa nekim zonama nije zadovoljan. Moramo da promenimo nešto.“

Marquezovo najbrže vreme je 1m 30.973s, (samo 0.130s iza pole pozicije Valentina Rossija tokom trke) koje je 0,145s brže u odnosu na njegovog timskog kolegu, Danija Pedrosu.

Pedrosa, koji je obrnuo par krugova na novoj mašini u ponedeljak, takođe je potvrdio da je novoj RCV potrebno neko fino podešavanja – ali ni on nije postavio svoje najbolje vreme sa novom mašinom.

„Motocikl ima snažan motor i neke pozitivne stvari, ali moramo da učinimo da se sve zajedno uklapa,“ rekao je Pedrosa. „ Tehničari su ovde u Valensiji prikupili dosta podataka, koje će odneti u Japan i siguran sam da ćemo videti veliki razvoj kada se vratimo na stazu u Sepangu, sledeće godine.“

Marquez i Pedrosa neće učestovati u privatnom Hondinom testu kasnije ovog meseca i na stazu će se opet vratiti za prvi zvanični test u 2015.godini u Sepangu, u februaru.