Marquez ispred rivala nakon Sepang 2 testa

Vreme je imalo glavnu ulogu u planovima testiranja svakog tima, paklene toplote tokom dana dozvoljavale su da vozači odvezu nekoliko brzih krugova unutar kratkog vremenskog okvira kada sunce nije u zenitu. Većina timova fokusirala se na razvoju motocikala i pronalaženju idealnih podešavanja za svoje vozače tokom prva dva dana, a danas pružili su šansu vozačima da jutros prikažu svoj pravi potencijal, pre simuliranja trke tokom podneva.

Repsol Honda oduševljena je Marcom Marquezom, čiji je prvi dan propao zbog problema sa kočnicama, ali je on odgovorio dominacijom druga dva dana. Za Španca, glavni fokus bio je na testiranju različitih šasija, i podešavanju ‘set-up’ na svakoj kako bi pronašao onaj koji mu odgovara.

On je bio na vrhu tabele poslednja dva dana, sa svojim najboljim krugom od 1’59.115, više od 3 desetinke prednosti ispred svojih najbližih rivala. Niko ne može da optuži vladajućeg šampiona da se odmarao na lovorikama poslednjeg dana, jer je odvezao više krugova (73) od bilo koga tokom poslednjeg dana. To uključuje i 19 krugova od kojih je 16 uspeo da izveze ispod granice od 2’01, i iz Malezije odlazi znajući da je opet u veoma dobroj poziciji da zadrži svoju MotoGP titulu.

Dani Pedrosa prikazao je dobar tempo prvog dana kada je završio na drugoj poziciji, ali nakon toga se mučio da napravi veći napredak. Dvostruki 250cc šampion sveta uspeo je da poboljša vreme za samo pola sekunde tokom testa, i biće uznemiren je nije uspeo da probije granicu od 2 minuta, završivši kao peti u genaralnom plasmanu.

Vozač Movistar Yamahe, Jorge Lorenzo stigao je na Sepang 2 u najboljoj formi u životu, prema vozaču, nakon mukotrpnog van sezonskog režima treniranja. Izgleda da se sav taj posao isplatio jer je bio u stanju da izveze ogroman broj krugova svakog dana, uprkos vrućini. Lorenzo ne samo da je završio na drugoj poziciji, postavljajući najbrže vreme ovog jutra, samo 0.3s sporije od Marqueza, već je uspeo da skine preko dve sekunde sa svog vremena tokom tri dana. Njegov kolega Rossi takođe je napredovao i testirao je novi Yamahin menjač. Devetostruki šampion se nada da će biti još konkurentniji u Kataru.

Cal Crutchlow na CWM LCR Hondi ekstremno je zadovoljan svojim performansama tokom tri dana. Kada je stigao u Sepang on je priznao da mora da promeni stil vožnje tako da odgovara RC213V i pokuša da nađe način da bude konkurentniji na novim gumama. I upravo je to uradio, napredujući svakog dana i postavljajući veoma impresivano vreme od 1’59.658 trećeg dana, što je preko 1.5 sekundu brže nego prvog dana. I ne samo to, uspeo je da odveze dugu simulaciju trke ovog podneva u kojoj je konstantno vozio krugove oko 2’01.

Njegov timski kolega Jack Miller, iskoristio je test za navikavanje na vožnju Honda RC213V-RS otvorene kategorije, postavljajući svoje najbolje vreme ovog jutra.

Bila su ovo veoma važna tri dana za Ducati, uz njihov debi sa potpuno novim GP15 motociklima. Andrea Iannone odmah je otkrio da je nova mašina po njegovom ukusu, završivši na četvrtoj poziciji, i imao je zaostatak od 0.6 sekundi za Marquezom poslednjeg jutra. Dovizioso se žalio na neke probleme oko kočenja i nije prikazao isto poverenje u vidljivo manju mašinu, postavljajući svoje najbrže vreme drugog dana, pola sekunde sporije od svog timskog kolege. Šef tima Luigi Dall’Igna navodi da su želeli da vide kako se motocikl ponaša na testu pre nego što donesu odluku da li će na prvoj trci učestvovati sa dva GP15, u slučaju da se Doviziosu ipak više svidi GP14.3.

Suzuki se vratio u Maleziju sa novom oplatom i nekim ispravkama motora. Aleix Espargao iskoristio je ova poboljšanja i odvezao krug od 2’00.275 poslednjeg jura, dovoljno za devetu poziciju. Novajlija Maverick Viñales izgleda da nema problema oko privikavanja na GSX-RR nakon prelaska iz Moto2, i iznenadio je većinu ljudi završivši samo tri desetinke sporije od svog mnogo iskusnijeg kolege.

Scott Redding fokusirao se tokom testiranja na razvoj šasije i prilagođavanju njegovog stila vožnje Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Hondi RC213V fabričkih specifikacija.

Danilo Petrucci bio je najbrži vozač Pramac Ducatija na GP14.3 mašini, dok se Yonny Hernandez jednostavno fokusirao da odveze što je moguće više krugova nakon što je zvog povrede propusto Sepang 1.

Aprilia je koristila evoluciju motocikla korišćenog na Sepang 1 što je donelo mešovite rezultate. Alvaro bautista imao je više uspeha od nego njegov timski kolega Marca Melandrija na najnovijoj verziji RS-GP.

 

Vremena sa testiranja:

vremena

Foto: hondaracingcorporation.com

Nemanja Božić

Nemanja je skoro počeo da se bavi trkama i za kratko vreme specijalizovao se za MotoGP. Vikendima se ne odvaja od televizora i prati svaki korak koji načine GP vozači, kako bi na sajt preneo sve novine. Ume da iznenadi sa najneverovatnijim informacijama. Voli da gleda trke uživo, mada nije čest posetilac.

Video