Makau: kompenzacione težine

Poslednje ovogodišnje izračunavanje uprosečenih razlika u vremenima kvalifikacionih i trkačkih krugova uzelo je u obzir brzine prikazane na Goldenport parku, u Šangaju i Suzuki.

Posledice su sledeće: pošto je za desetinku smanjio zaostatak za „C-elizeom“ i sveo ga na „samo“ pola sekunde po krugu, „ševrolet RML kruz“ dobiće još 10 kilograma balasta. Sa ukupno 40 kilograma kompenzacione težine, auto sa leptir mašnom na nosu biće druga najteža takmičarska sprava u Makauu, razume se, posle „sitroena“.

Kod ostalih nema promena. Šampionski „C-elize“ do poslednjeg trkačkog vikenda ostaje mera svih stvari u Svetskom prvenstvu turing automobila, pa će i na ulicama bivše portugalske kolonije nositi maksimalnih +60 kilograma viška u odnosu na osnovnu težinu.

„Honda sivik WTCC“ će, kao i na Suzuki, biti opterećena balastom od 30 kilograma, pošto za francuskim trkačem i dalje kasni 0,6 sekundi po krugu.

Zaostatak „granti“ se pred Makau čak povećao za desetinku – sada iznosi 1,6 sekund po krugu, pa su ruski automobili i na dvanaestoj i poslednjoj WTCC rundi u 2014. godini pošteđeni hendikep težine i ostaju na zadatom minimumu od 1.100 kilograma.

Zaključujemo: otkako su na Hungaroringu kompenzacione težine ušle u igru, „sitroen C-elize“ dobio je maksimalni balast od 60 kilograma i na njemu, evo, ostaje sve do finalne runde sezone. Kao antipod ističe se „lada granta“: njena vremena krugova bila su takva da ni na jednoj ovogodišnjoj trci nije bilo potrebe dodavati joj tegove.
U praksi, automobili čija je težina zahvaljujući balastu zaista varirala tokom šampionata, i na čije je performanse ovaj princip realno uticao, bili su samo „sivik“ i „kruz“. U Mađarskoj, Slovačkoj i Austriji oni nisu nosili hendikep, a prve kilograme viška dobili su tek u Moskvi, po 20 kg i jedan i drugi model. Tek u Argentini je među njima napravljena razlika: „ševi“ je otežao još dodatnih 20 kg, dok je „honda“ ostala na istom.

Na Goldenport parku „sivik“ je prvi i jedini put bio teži od „kruza“ (+30 naspram +20 kg). U Šangaju je odnos u kilogramima bio kao na Termama (+40 za „ševija“, +20 za „hondu“), dok su na Suzuki engleski i japanski auto ponovo bili izjednačeni po balastu (+30 kg).

 

Kompenzacione težine za WTCC rundu u Makauu

model razlika u vremenu kruga (s) balast ukupna težina
sitroen C-elize 0.0 +60 kg 1.160 kg
ševrolet RML kruz TC1 +0.5 +40 kg 1.140 kg
honda sivik WTCC +0.6 +30 kg 1.130 kg
lada granta 1.6T +1.6 0 1.100 kg

 

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video