Lorenzo: Obavezati vozače na promenu motora

Dvostruki svetski prvak, Jorge Lorenzo, koji je tokom 2014. godine  pravio greške sa promenom kišnih guma, veruje da bi pravilo po kome bi vozači bili u obavezi da dva kruga nakon isticanja bele zastave promene motocikl bilo najsigurnije po sport. On veruje da je pravilo koje se sada primenjuje, a po kome vozači nakon isticanja bele zastave mogu, ali ne moraju, zameniti motocikl nije dovoljno bezbedno.

Španac ističe da je najbolji primer tome trka u Aragonu, gde u Dani Pedrosa i Marc Marquez završili van staze, zbog toga što su rizikovali i ostali na slickovima i po vlažnim uslovima.

Pedrosa Aragon

Jorge je u 2014. godini imao dve u potpunosti različite situacije sa promenom motora – iskoristio je grešku Pedrose i Marqueza u Aragonu kako bi ostvario svoju jedinu pobedu, ali je isto tako u Valensiji ostao bez poena jer je prerano otišao u boks.

„Jasno mi je da je ovo najbolja opcija i da zbog TV prenosa ne možemo prekidati trku, ali smatram da ova opcija nije dovoljno bezbedna za vozače. “ – kaže Lorenzo, i nastavlja – „Naravno, u skladu sa mojom idejom, treba napraviti i razliku između jake i slabe kiše. Takođe, može se desiti da je jedan deo staze suv, a drugi natopljen, tako da bi tu vozačima trebalo dati potpunu slobodu izbora. Pretpostavljam da bi najbolje bilo odrediti intenzitet kiše na osnovu prolaznog vremena. Ukoliko je krug vodećeg recimo 10 sekundi sporiji od najboljeg voženog kruga u trci, tada sigurno treba promeniti gume.“

Loša strana Lorenzove ideje je ta da će vodeći u tom slučaju i po kiši nastaviti da forsiraju kako vreme ne bi bilo 10 sekundi sporije, što će ih još više ugroziti. Da li će možda Michelin, koji 2016. planira da uđe u šampionat nešto promeniti vezano za ovaj slučaj, ostaje nam da vidimo.