Lorenzo najverovatnije neće nastaviti eksperiment sa kočnicom

Jorge Lorenzo ne veruje da će isprobati eksperimentalnu zadnju ručnu kočnicu ovog vikenda, tokom finalnog predsezonskog MotoGP testa u Kataru.

Umesto uobičajene desne nožne kočnice, bivši dvostruki svetski šampion je viđen sa drugom polugom na levoj strani upravljača (na slici) na svojoj Movistar Yamahi.

Španac, koji je polomio palac prošle godine, objasnio je da traži alternativu zbog gubitka neke osetljivosti i moći kada je slomio oba zgloba u 2008. godini. Međutim, konačna odluka je da je poluga za stopalo ipak bolja opcija.

Tokom intervjua sa Crash.netom, timski menadžer Jorgea Lorenza, Wilco Zeelenberg je objasnio: „Pokušali smo kočenje palcem prošle godine, a ove godine smo pokušali kočenje sa prstom. Bile su dve poluge na levoj strani upravljača. Veća je bila poluga za kvačilo, što je normalno, a manja je bila zadnja kočnica. Još uvek je teško. Problem sa oba palca i prstom je taj što sada vozači dugo vise sa motocikla, i zbog mršavih uglova koje imaju ne mogu da pritisnu kočnicu svojom rukom. U prošlosti, vozači su više bili na motociklu, tako da je tada bilo u redu.“

Zeelenberg je pokazao da je teško upravljati ručicom kočnice rukom kada se vozačeva ruka prostira preko rezervoara. Holanđanin sumnja da će to opet pokušati u sadašnjem obliku, iako su potencijalne koristi jasne.

„Bila je to dobra ideja, a zanimljivo je isprobati nešto novo, iako je prilično komplikovano. Ovi motocikli, kao što možete da zamislite, imaju mnogo performansi i snage u svakom stepenu prenosa. Oni u brze krivine ulaze u drugoj brzini, ali isto tako u spore krivine ulaze u drugoj. Dakle, ponašanje motocikla je sasvim drugačije. Ponekad vam je potrebno malo zadnje kočnice da biste motocikl okrenuli, i ukoliko možete da ga kontroliše rukom, to je odlično. Ali to nije lako uraditi.“

Druga nova tehnična karakteristika za Lorenza i njegovog timskog kolegu, Valentina Rossija, je novi menjač, sa savršenim nižim, kao i višim stepenom prenosa.

„Najveća prednost koju tražite jeste stabilnost kočenja,“ rekao je Zeelenberg. „Možete zamisliti kako je teško biti dosledan ako motocikl uvek lebdi tokom usporavanja, a vi se borite da ga zaustavite. Dakle, kada se uvek isto kreće, možete poboljšati motocikl. Kada se uvek kreće drugačije, teško je naći način. Potrebno je još razvijati, ali izgleda da je Yamaha uradila odličan posao. To pomaže da radimo na način na koji smo želeli.“

U poređenju sa prošlom godinom, Lorenzo je bio u formi tokom par malezijskih testova, završivši sa drugim najbržim krugom, iza Hondinom svetskog šampiona Marca Marqueza.

Zeelenberg je objasnio da je uzrok problema prošle godine počeo sa operacijom koju je Lorenzo imao u 2013. Iscrpljen tim naporom, promena obuke je uvećala njegove nevolje sa fitnesom za 2014., ali nove Bridgestone gume su odnele najjaču tačku Jorgea kao vozača.

„Morali smo da se suočimo sa činjenicama, istina je da je Jorge prihvatio ono što se desilo i nije odustao, i krajem godine je već bio mnogo spremniji,“ rekao je Zeelenberg.

Lorenzo je nadoknadio loš početak prošle sezone osvajajući više bodova od bilo kog drugog vozača u drugoj polovini sezone, uključujući i dve pobede. Posle sezone Lorenzo i Zeelenberg su razgovarali o tome, a Holanđanin je takođe posetio vozača u Barseloni.

„Jorge je sada imao veoma jaku zimu,“ Zeleenberg je rekao. „Odmor, obuka i uživanje. Motocikl je poboljšan, i nismo imali iste probleme kao i prošle godine, sa termički obrađenim gumama. Ovi testovi su bili veoma pozitivni za Jorgea.“

Zaista, Lorenzo je bio najbrži na Sepangu, tokom drugog testa. To je dobar znak za vozača koji nikada nije dominirao na testiranju. Sada je prioritet dobar finalni test u Kataru, koji je ovog vikenda, kao i dobar start sezone.

„Moramo da budemo dobri svuda, u svim okolnostima, u veoma dugim i teškim šampionatima“, rekao je Zeelenberg. „Veoma je teško planirati, ali sigurno da nam je potreban dobar start i da ne izgubimo 50 poena u prvih pet trka, kao što smo to uradili prošle godine. To ne pomaže!“

Za Lorenzovog timskog kolegu, Valentina Rossija (drugoplasiranog prošle sezone) i petog najbržeg na završnom testu u Sepangu, Zeleenberg je izjavio: „Vale nije vozač koji želi da preuzme veliki rizik (tokom testiranja) u pogrešnom trenutku. Trka u Kataru je ono što se računa, a mi takođe znamo da je on jači u trkama, nego tokom testiranja.“

 

Foto: www.crash.net

Video