Lorenzo i Rossi u brojkama

Do sada je voženo jedanaest trka, a situacija u MotoGP šampionatu u skorijoj istoriji nije bila neizvesnija. Oba Yamahina vozača do sada su prikupila identičan broj poena – 211, a Lorenzo se nalazi na prvoj poziciji samo zbog većeg broja pobeda.

Sedam trka ostalo je do kraja sezone. Istih onih sedam trka koje su vožene i prošle sezone, na koje ćemo se osvrnuti i uporediti Rossijeve i Lorenzove rezultate.

U poslednjih sedam trka prošle godine, Rossi je pobedio dva puta – Misano i Phillip Island. Lorenzo je zabeležio isti broj pobeda – Motegi i Aragon. Valentino je imao dva druga mesta, što je za broj manje od Jorgea, koji je pak zabeležio jedno treće mesto manje.

Obojica su prošle godine imali po jednu trku koju bi ove godine voleli da im se ne desi. Rossiju pad u Aragonu, Lorenzu greška sa zamenom motocikla u Valensiji. Kada podvučemo crtu, u poslednjih sedam trka 2014. godine Španac je zabeležio 126, a Italijan 122 poena.

Kako papir trpi sve, obrisaćemo dve trke – Aragon u kome je Rossi ostao bez poena i Valensiju u kojoj je Lornezo ostao praznih ruku. I šta se dešava? Rossi izbija na čelo sa 102 poena, u odnosu na Lorenzovih 101.

Svaka od sedam trka je priča za sebe. Pa da pogledamo šta se tu dešavalo.

U Silverstonu je Rossi bio iza Lorenza koji se tokom čitave trke borio za pobedu i na kraju izgubio od Marqueza. Rossi je pak vodio bitku sa Pedrosom i Doviziosom i kroz cilj prošao sa više od osam sekundi zaostatka.

U Misanu je trka pripala Doktoru, dok je Lorenzo bio drugi sa sekundom i po zaostatka. Kada uzmemo u obzir da je Rossi poslednjih šest meseci proveo sa vozačima VR46 Akademije koji treniraju na Misanu i da ovu stazu poznaje bolje od svog dlana, ne vidimo zašto ne bi ponovio rezultat iz 2014. godine.

Promenljivi uslovi u Aragonu prošle godine napravili su čudo. Rossi je pao, a Lorenzo je u pravom trenutku zamenio motor i trku završio na prvoj poziciji. Hondini vozači su zakasnili sa promenom guma i Špancu nisu predstavljali nikakvu opasnost.

U Japanu, na stazi Motegi, Lorenzo je izveo klasičnu demonstraciju sile. Izbio je na čelo, napravio razliku i tu se držao do kraja trke. Rossi je ovu trku završio na trećoj poziciji. Ne postoji razlog da se isti scenario ne ponovi i ove godine. Ovu igranku mogli bi da pokvare Hondini vozači.

Taman kada je mislio da će vezati tri pobede, Lorenzo je sprečen u toj nameri od strane timskog kolege. Rossi beleži pobedu na Phillip Islandu, jednoj od njegovih omiljenih staza u kalendaru. Bridgestone je na ovu trku doneo novu asimetričnu prednju gumu, koja je donela mnogo problema i prouzrokovala veliki broj padova, te ovu trku možemo smatrati u najmanju ruku čudnom.

U Maleziji je Rossi ponovo bio bolji od Lorenza, ali je Španac i ovde imao problema. Guma koja se nalazi na rezervoaru se odlepila, tako da Lorenzo nije mogao najbolje telom da upravlja motorom, koji mu je zbog klizanja konstantno bežao, te je jednostavno bez borbe prepustio prve dve pozicije Marquezu i Rossiju.

Poslednja trka sezone vožena je u Valensiji i nju Lorenzo sigurno želi da zaboravi. Trka je startovala u suvim uslovima, ali je ubrzo proglašena kišnom trkom. Lorenzo pravi grešku i završava je nakon samo šest krugova. Marquez je bio najbolji, a Rossi drugoplasirani.

No, ni Italijana ne vežu lepe uspomene za Valensiju. Staza Ricardo Tormo ostaće mu u lošem sećanju, što zbog padova, što zbog izgubljenih titula.

I da zaključimo, na osnovu prošle sezone, sve je moguće. Raznolikost staza u završnici šampionata garantuje nam zanimljive trke. Ko će pobediti? To niko ne zna. Da li nekome od vozača ide na ruku da se šampion odlučuje u Valensiji? Teško je reći. Možda Lorenzu jer je na domaćem terenu.

Samo je jedna stvar sigurna – Sezona će do kraja biti krajnje neizvesna. I ono najvažnije, Marqueza nikako ne smemo zaboraviti. On ćuti i mudro čeka iz prikrajka da mu se ukaže prilika za napad.

foto: MotoGP.com