Uncategorized

Lopezu pol pozicija, Muller kreće prvi na trci 2

Kvalifikacije u Maroku donele su novu pol poziciju Hose Maria Lopezu, ali i prijatna iznenađenja – Mehdija Bennanija videli smo na drugom, a Maa na trećem mestu po završetku Q3 deonice.

Od samog početka Citroen je potvrdio svoju dominaciju, a Yvan Muller je odmah pokazao zube i postavio najbolje vreme ispred Lopeza i Huffa. Chilton, Coronel i Bennani u Q1 su krenuli tek posle 12 minuta, a za to vreme su se na vodećoj poziciji smenjivali Muller i Lopez.

Kad je Citroen na polovini Q1 povukao svoje vozače u boks, dva Chevrolet Cruzea su uspela da se probiju na mesta jedan i dva, Coronel sa vremenom 1.44:539 i Chilton sa 1.44:559. Činilo se da nijedna Honda nema odgovarajući tempo – najbolje plasirani Civic bio je Tarquinijev, tek na devetom mestu. Pre povratka Citroena na stazu, i Valente je nakratko uspeo da se domogne vodeće pozicije sa vremenom 1.44:378. U finišu prvog dela kvalifikacija vodeća formacija je bila Lopez-Muller-Loeb, dok je Monteiro došao do četvrte pozicije.

U poslednja dva kruga, Muller je popravio Lopezovo vreme za 0,001 sekunde, ali ih je obojicu pretekao Ma Quinghua koji je Q1 završio kao prvoplasirani sa vremenom 1.43:652.

U drugi deo kvalifikacija nije prošla nijedna Lada, što posle kazne za promenu motora dodatno otežava trkački vikend Ruske ekipe. Prvu preponu nisu prošli ni Borković, Filipi i Demustije. Srpski automobilista priznao je da zbog nedavne smrti oca duhom i nije u Marakešu i požalio se da njegov Civic nije na nivou fabričkih, jer nema najnovije evolucije amortizera i kočnica.

U drugom delu kvalifikacija Lopez je bio apsolutno dominantan, a njegovo konačno postavljeno vreme bilo je 1.43:326, najbolje viđeno tokom celog vikenda. U top 5 su se probili i u igri za pol-poziciju ostali Valente, Ma, Bennani i Chilton, što je posle pokazanih performansi svih Citroena bilo donekle neočekivano. Istina, Mukler je taktizirao i uz sugestije iz boksa uspeo da zauzme 10. mesto, koje mu je obezbedilo pol poziciju za trku 2.

Dva Cruzea izvadila su vizu za Q3, i to oni automobili u koje je ugrađen novi i napredniji RML agregat. Taj rezultat ostavlja pozitivan utisak o njegovim performansama.

Coronela je zaustavio kvar u momentu kada je bio petoplasirani. Do kraja Q2 sesije Holanđanin je pao na deveto mesto, što je sreća u nesreći, jer mu je to propadanje u plasmanu donelo start iz prvog reda na trci 2.

Pozicije od šeste do desete u drugom segmentu kvalifikacija zauzeli su: Mihelis, Monteiro, Loeb, Coronel i Muller. Tarquini je Q2 završio na 11. mestu, a 12. i najsporiji u toj deonici bio je D’Aste.

Treći i odlučujući deo kvalifikacija nije vozio Tom Chilton, zbog kvara menjača. Hugo Valente se slupao na prvoj šikani i nije zabeležio vreme. Bennani je postigao bolji krug od Maa, a Lopez je, kao i u Argentini bio najbrži od svih (krug od 1:43,854) i za novu pol poziciju nije mu ni bio potreban apsolutno savršen krug.

Na nedeljnoj trci jeda uz Argentinca bi trebalo da startuje Bennani, dok bi u drugom redu trebalo da se nađu Ma i Mihelis, koga kazne izrečene Valenteu i Chiltonu podižu na četvrto mesto.

Što se trke dva tiče, poredak bi trebalo da je manje sporan. Pol poziciju ima Muller, a iza njega su Coronel, Loeb i Monteiro.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video