Lopez startuje prvi u Portugalu

Kvalifikacije u Vila Realu imale su i kontroverzne i dramatične trenutke, ali ništa nije dekoncentrisalo WTCC šampiona Hosea Mariu Lopeza, koji je u duelu sa Sebastijanom Loebom izborio četvrtu pol poziciju u 2015, ukupno jedanaestu u karijeri. Sticajem bizarnih okolnosti, Citroenovi vozači okupirali su prvi startni red i za trku 2, pošto su mesta 9 i 10 osvojili Yvan Muller i Ma Chinghua.

Polučasovna Q1 runda bila je prva sesija ovog vikenda na kojoj su u Vila Realu beležena i vremena ispod 2 minuta. Najbrži krug u prvom segmentu kvalifikacija izvezao je Lopez (1:59,393), prvi pratilac bio mu je Loeb (1:59,860), dok su trkači u Hondama, Norbert Michelisz, Tiago Monteiro i Gabriele Tarquini zaokružili spisak prve petorice.

Q1 sesija prekinuta je otprilike na polovini jer mehaničari Citroen racinga nisu skinuli ventilator s nosa Mullerovog auta pre nego što je ovaj napustio boks. Alzašanin se tako našao na pisti s „delom viška“, koji je otpao i predstavljao je opasnost za ostale takmičare.

Vizu za nastavak izborili su i Mehdi Benani, Muller, Nestor Girolami, Hugo Valente, Ma, Jap van Lagen i Niki Catsburg. Najneprijatnije iznenađenje prve runde bilo je ispadanje Roba Huffa iz igre, što se dešava drugi put uzastopno. Tom Coronel je možda i imao tempo za nastavak, ali ga je Ma „sapleo“ u presudnom trenutku. Kinez je u današnjim kvalifikacijama omeo i jedan Tarquinijev pokušaj, ali je Holanđanin na vozača Citroena naišao onda kada je igrao na sve ili ništa. U Tomovom slučaju, rezultat je bio „ništa“, pa će on sutra startovati tek sa mesta 15.

U Q2 su prošli svi piloti Citroena i Civica, a preostala tri mesta u prvih 12 popunili su piloti Vesti Van Lagen i Catsburg, te Hugo Valente, kao jedini vozač Chevrolet Cruza koji je preskočio prvu kvalifikacionu preponu.

Haotična druga runda kvalifikacija trebalo je da traje 15 minuta, ali je rani prekid značajno produžio ovu sesiju. I u njoj je najbrže vozio Lopez (1:59,179), drugi je ponovo bio Loeb, dok su prolaz u Q3 obezbedili i Tarquini, Michelisz i Valente. Top 5 plasman izgledao je neobično: tu su se našla samo dva Citroena, uz njih i dve Honde i – prilično neočekivano, s obzirom na dosadašnja dešavanja u Portugalu – jedan RML Cruze.

Monteiro je bio šesti, a Ladini vozači Catsburg i Van Lagen krenuće 7. i 8. u prvoj nedeljnoj trci, dok će u drugoj formirati potpuno žut drugi startni red.

Benani i Girolami nisu zabeležili nikakva Q2 vremena. Prvi je oštetio automobil u kontaktu sa zidom, a drugi je imao tehnički problem. Zato je bilo kakav dovoljno spor krug bio dovoljan za osvajanje pozicija 10 i 9, značajnih zbog startnog poretka u drugom takmičenju u nedelju. Muller i Ma su ovo shvatili bukvalno, pa je Francuz zaustavio štopericu na 2:39,871, a Ma na skaradnih 3:17,063. Svejedno, Kinez će krenuti sa pol pozicije na inverznom startu trke 2, a Alzašanin odmah pored njega. Miler je kasnije izjavio kako njegova vožnja nije bila rezultat bilo kakve strategije, već posledica problema s automobilom.

Valente je prvi napao stazu u Q3 sesiji i zabeležio je impresivnih 1:59,333. Michelisz je bio velikih sedam desetinki sporiji od francuskog trkača (2:00,023). Tarquini je imao sjajan prvi sektor, ali je na šikani u srednjem delu piste napravio toliko veliku grešku da se posle nje samo odvezao do boksa.

Loeb je krugom od 1:59,090 nadmašio sve dotle prikazano u trećoj deonici kvalifikacija. Poslednju i odlučujuću reč imao je Pečito Lopez, čiji je rezultat od 1:58,515 bio 0,575 sekundi bolji. Osvojivši pol poziciju i pripadajućih 5 poena, Argentinac je dodatno odmakao Mulleru i sada ima 44 boda prednosti u generalnom.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video