Lopez i Loeb imaju zeleno svetlo, Ma nema

2014/2015 FIA Formula E Championship. Long Beach ePrix, Long Beach, California, United States of America. Saturday 4 April 2015 Photo: Zak Mauger/LAT/Formula E ref: Digital Image _L0U7633

Razgovarajući sa izveštačem francuskog LePointa, direktor Citroen racinga Iv Maton nagovestio je kako bi reagovao na želje svojih WTCC vozača da se okušaju u nekom drugom šampionatu ili takmičenju.

Prvo je razmotren slučaj Josea Maria Lopeza, koji ne skriva svoju zainteresovanost za trke izdržljivosti i voleo bi da nastupi na 24 časa Le Mana. Maton se ne boji da bi legendarna maratonska trka mogla da poremeti prioritete Argentica i odvuče ga u druge vode. Barem ne u neposrednoj budućnosti.

„Pečito je lojalan. Znam da je zahvalan Citroenu, koji mu je pomogao da se vrati na svetsku pozornicu. Siguran sam da će se za nas trkati i iduće godine. Ove godine smo mu već dopustili da se trka na jednoj rundi Brazilskog štok šampionata.“

„Ako kalendar i marka za koju bi se trkao na Le Manu budu kompatibilni, prihvatio bih da Lopez startuje na 24 časa Le Mana. Uostalom, Loeb je to izveo 2005. godine, kada je bio vozač našeg fabričkog reli tima“, podsetio je Maton.

Fenomenalni Sebastien je na Le Manu startovao i 2006. godine, ali je tada u Svetskom reli šampionatu zvanično bio vozač Citroen Xsare belgijske ekipe Kronos, pa Maton taj slučaj i ne pominje. Inače, direktor Citroen racinga spreman je za slučaj da Loeb poželi da se oproba na Dakar reliju.

„To je još jednostavnije pitanje, pošto bi se to dogodilo sa brendom koji je deo PSA grupe (Pežo). Štaviše, u to doba godine ništa se ne dešava u Svetskom turing prvenstvu, nema ni testiranja ni trka.“

Stephane Peterhansel  races during the 6th stage of Rally Dakar 2015 from Antofagasta to Iquique, Chile on January 9th, 2015
Stephane Peterhansel races during the 6th stage of Rally Dakar 2015 from Antofagasta to Iquique, Chile on January 9th, 2015

U sezoni 2015/16 DS će kao brend biti i zvanično uključen u šampionat Formule E, u partnerstvu sa ekipom Virgin racing. Dosadašnji vozač Sem Berd zadržaće svoje mesto u timu, ali će biti potrebno pridodati mu i kolegu. Maton ne otkriva ko bi to mogao biti.

„Taj proces je još u toku. Kao i kod tehničkih aspekata, i u toj stvari radimo zajednički. Virgin se bavi kontaktima i pregovorima, a zatim ćemo vozača odabrati zajedno. Naša je zamisao da zadržimo Sema Berda i da obezbedimo usluge još jednog vozača.“

Pošto je Citroenov azijski adut Ma Chinghua, osvajač dve WTCC trke, nekada bio F1 rezervista i test pilot, razumljivo je da on gaji ambicije da ponovo sedne u kokpit jedne formule, makar i električne. Međutim, Kinez za angažman u Formuli E nema blagoslov svog šefa.

Caca Bueno performs during Round 1 of the Brazilian Stock Car Series 2015 in Goiania, Brazil on March 22nd, 2015
Caca Bueno performs during Round 1 of the Brazilian Stock Car Series 2015 in Goiania, Brazil on March 22nd, 2015

„Jeste, Ma je kazao da je zainteresovan, ali to je perspektiva o kojoj se može razmišljati za dve godine, a ne iduće sezone. Prerano je za njega da se takmiči u dva šampionata istovremeno. Što se nas tiče, želimo da on ostane usredsređen na turing automobile“, poručio je Iv Maton.

Primetimo i to da se šef trkačkog odseka Citroena niti jednom rečju nije osvrnuo na već dogovoreni start Yvana Mullera na francuskoj rundi FIA relikros prvenstva sveta. Možda i zato što će se četvorostruki WTCC šampion u toj avanturi naći za volanom Pežoa.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video