Loeb na pol poziciji, razlike nikad manje

Devetostruki reli prvak sveta Sebastian Loeb osvojio je pol poziciju za WTCC trku 1 na Paul Rickardu. On je u trećoj rundi kvalifikacija nadmašio timske kolege Yvana Mullera (+0,125) i Lopeza (+0,133), koje je razdvajalo samo osam hiljaditinki!

Četvrto startno mesto obezbedio je još jedan pulen Citroen racinga, Ma Chinghua, a sa pete pozicije u trci 1 sutra će startovati vozač Chevroleta Tom Chilton, jedini pilot bez duplog ševrona na nosu automobila koji se probio u prvih 5.

Najbolje vreme u Q1 rundi postigao je Ma (1:29,859), a u njoj su eliminisani Coronel, Tarquini, D’Aste, Huff, Raydel i Fillipi. Huff se od daljeg toka kvalifikacija oprostio na naročito gorak način – njemu su na snažnom kočenju na krivini 1 pukli donje rame, spona i kočni vod, a zatim je bočno i ne preterano jako udario u graničnik od guma. Tarquini je preuzeo odgovornost za svoj rani silazak sa scene, priznavši da je u dva brza kruga grešio, a da za treći napad nije bilo dovoljno vremena.

Ujednačenost u vremenima i minimalne razlike između vozača u prvom segmentu kvalifikacija ilustruje podatak da su prva četrnaestorica stala u interval manji od sekunde.

Demustije pokazao se u najboljem izdanju otkako učestvuje u Svetskom šampionatu. Prošao je u Q2, a do ulaska u 10 najbržih nedostajalo mu je samo 15 stotinki.

U drugoj fazi kvalifikacija snaga Citroena pokazala se u punoj meri – svi vozači fabričke ekipe obezbedili su prolazak u najbržih 5, a jedini „uljez“ u tom društvu bio je Tom Chilton. Lopez je Q2 završio s najbržim krugom od 1:29,490, Loeb je kasnio 19 hiljaditih, Chilton 0,061 sekund, a četvrtoplasirani Muller bio je na 0,134 sekunde iza Argentinca. Maov zaostatak bio je već „krupniji“ – skoro četvrt sekunde.

Valente ovog puta nije uspeo da bude najbrži vozač Chevroleta, a startovaće sa šestog mesta, kao i u Slovačkoj. Sedmoplasirani u Q2 sesiji, Monteiro je obezbedio status najuspešnijeg predstavnika Honde, njegov zaostatak za Citroenom premašuje pola sekunde. Michelisz je izborio osmu startnu poziciju u trci 1, po prolaznim vremenima utisak je da je mogao i brže, ali mu ovo mesto verovatno odgovara jer donosi polazak iz drugog reda u trci 2.

Spisak najbrže desetorice u Q2 zaključili su Van Lagen – jedini predstavnik Lada sporta u top 10 – i Mehdi Bennani. Marokanac je na vreme shvatio da nema tempo da se s ostalim vozačima Citroena bori za ulazak u Q3, pa je oberučke prigrlio pol poziciju za trku 2.

Demustije i Nicki Catsburg u obema nedeljnim trkama imaće mesta u šestom redu.

Chilton je u Q3 ušao kao treći, ali je u jedinom pokušaju u toj fazi kvalifikacija zabeležio tek peto vreme. Brži od njega bio je Ma, a Muller, Loeb i Lopez prikazali su okršaj za pamćenje.

Muller je izvezao krug od 1:29,370. Leb je minimalno zaostajao i na prvom i na drugom prolazu, da bi u finalnom sektoru izveo malo čudo i nadmašio francuskog kolegu za 0,125 sekundi. Poslednji potez pripadao je Lopezu – bolji od Loeba u sektorima 1 i 2, u završnom delu piste izgubio je toliko vremena da je kvalifikacije okončao tek kao treći, 133 hiljaditinke iza Sebastiana i 8 hiljaditinki iza Yvana.

Loeb je danas na Paul Rickardu stekao svoju zvanično prvu pol poziciju u WTCC karijeri – iako je i u kvalifikacijama 2014. zabeležio najbolje vreme, i tada uz neverovatan treći sektor, rezultat mu je brisan zbog nefunkcionalnog sistema za prekidanje dotoka goriva. Reli superstar priznao je da je vozio na limitu, pa i preko njega, istakao kako veruje da je Mulleru draže što je pol pozicija pripala njemu, a ne Lopezu i primetio kako je Argentinac već dovoljno puta bio prvi na startu i kako je u Francuskoj došlo vreme da to mesto zauzme trkač iz Francuske.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video