Auto trke Priče iz boksa

Letnja liga automobilista Jugoslavije

Priča se da su zlatna vremena auto sporta u bivšoj Jugoslaviji bile 70’ godine prošlog veka, posebno prva polovina.

Na reli takmičenjima bilo je sve više takmičara, sve kvalitetnijih automobila, pojavile su se i fabričke ekipe, a YU rally počeo je da se boduje za Šampionat Evrope u reliji za vozače i time privlači najkvalitetnije evropske i svetske fabričke ekipe i reli vozače.

Na trkama na kružnim stazama, nažalost, staza Ušće je nakon 1969. izgubila svoju trku za Kup Evrope za turističke automobile i trke formule V (Volkswagen), trke na kojima su učestvovali i neki od budućih, tada, vozača Formule 1, među kojima je Niki Lauda bio nazvučnije ime.

Na drugoj strani u domaćem šampionatu pojavio se veliki broj kvalitetnih vozača i veliki broj trkačkih automobila koji su bili na evropskom i svetskom nivou.

U Šampionatu Jugoslavije na kružnim stazama staza Ušće i takmičenje pod nazivom Letnja liga automobilsta imali su posebno mesto.

U Nacionalnoj klasi bio je prijavljen veliki broj takmičara, uspeh je bio kvalifikovati se za samu trku. Na trkama borbe su se vodile od prvog do poslednjeg kruga, naravno, sve Fiće i jedan Spaček,  za koga su svi mislili da će su prevrnuti u krivinama.

U ostalim klasama takođe oštra konkurencija, pred svaku trku gledaoci su se pitali koji će se novi automobil pojaviti, uz već viđene. Između stalih, iznenadili su ih Đani Šverko sa FIAT Abarth-om 1000 TCR, Marjan Kulundžić sa žutim NSU Abt-om TT, Walter Dona sa FIAT-om Trivelato 128 Coupe, kao gost, i Goran Štrok sa Ford Escort-om RS iznamljenim od firme Broadspeed. Među već viđenim bili su FIAT Abarth 850 TC, Renault R8 Gordini, FIAT 128 Rally, Alfa Romeo GTAj, Ford Escort TC, BMW 1600 Alpina, BMW 2002 Alpina, Alfa Romeo GTAm,…

Veliki broj gledalaca, televizijski prenosi, štampani program za svaku trku, novinski izveštaji pre i posle trke, intervjui sa takmičarima,…

Inače, prva Letnja liga automobilista vožena je 1969., klasa do 1.200 ccm zapremine i preko 1.200.

Kako bi se potsetili tih prošlih vremena, neki kažu dobrih, Vladan Kostić, autor televizijske emisije Autosprint, uz malu pomoć Dragana Micare, rešio je da od ove godiine na trke na Ušću kao goste pozove vozače iz bivše jugoslavije koji su nekada  na toj stazi oduševljavali gledaoce.

IMG_1579

Pozvani su Veco Holjevac, Jovica Paliković, Goran Štrok, Drago Regvart, između ostalih, ali zbog obaveza nisu u bili u prilici da dođu, obećali da će sledeće godine biti tu. Došli su iz Sarajeva Miroslav Nosse i Hasan Fejzić, iz Banja Luke Tanasije Kuvelja iz Švajcarske kragujevčanin Jožef Šikoši. Od domaćina bili su Zlatko Franković, braća Dragoj, Boban Atanacković, Marjan Kulundžić, Paja Komnenović, Jovica Milovanović, Čeda Brkić.

autor: Ljubomir Ivanović

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video