Laverty o pridruživanju Aspar timu i pripremama za 2015.

Eugene Laverty se vraća u Grand Prix padok u 2015., od njegove poslednje čarolije u MotoGP-iju tokom sezone 2007. i 2008. Njegova karijera 250cc vozača je bila kratkog veka, ali se Irac ponovo otkrio u WSB padoku i on se vraća u MotoGP šampionat na velika vrata, spreman da izazove iznenađenje u premijer klasi.

Iza stidljivih, irskih očiju leži čelično odlučan vozač koji ne prihvata ništa osim uspeha, neumoran radnik koji je uspostavio reputaciju jednog od najprilagođenijih vozača. Nakon što je završio dva puta kao drugoplasirani u World Supersportu i jednom u WSB-u, potpisivanjem za novi DRIVE M7 Aspar tim, Eugene Laverty je spreman da napravi svoj trag u MotoGP-ju.

Prvo, koja je glavna razlika izmedju voženju u Superbike-a i MotoGP-ija?

„Uglavnom su gume. Pirelli i Bridgestone su potpuno drugačije. Ima i drugih stvari, Honda je manja i lakša, lako se okreće. Vući lakat na stazi nije uobičajena stvar u Superbike-u.“

Šta vas je navelo da potpišete za DRIVE M7 Aspar tim?

„Dve stvari. Prvo, nisam želeo da dođem u MotoGP ukoliko nisam siguran da sam na dobrom motociklu u konkurentnom timu. Drugo, prošle godine, bio sam ubeđen da će Honda napraviti mnogo bolji Open motocikl za 2015. Kada sam saznao da DRIVE M7 Aspar tim nastavlja sa Hondom, moj apsolutni prioritet je bio da potpišem za njih. Ovo je najviši nivo tima, što su pokazali tokom godina, a motocikl će biti veliki korak napred u odnosu na prošlu godinu, tako da nisam moram da razmišljam puno o tome. DRIVE M7 Aspar tim mi je dao priliku koja se dugo čeka.“

Kako ide adaptacija na novi tim?

„Prvi test je bio fantastičan, iako smo izgubili dosta vremena zbog kiše. Vozio sam staru Hondu Open, ali to nije bilo važno. Ono što smo mi tražili jeste da uspostavimo osećaj i za mene da upoznam tim i obrnuto. Dobio sam neverovatnu dobrodošlicu i to je učinilo da se osećam kao kod kuće. To je bio uspešan test za nas.“

Da li je potpisivanje za DRIVE M7 Aspar tim ono što ste očekivali?

„Da, apsolutno. Bio sam u pregovorima sa DRIVE M7 Aspar timom neko vreme, još od prošle godie, ustvari. Prvi kontakt smo uspostavili još kada je tim bio sa Aprilijom. Bio sam u kontaktu sa Jorgeom (Martínez ‘Aspar’) i Ginom (Borsoi)  neko vreme.  Utvrdio sam da su izuzetno profesionalan tim, koji je bio spreman da me oslobodi bilo kakvog pritiska i učinili da se osećam prijatno od početka. Elektronika na ovom motociklu je prilično jednostavna u odnosu na Superbike. To je sistem koji ograničava količinu promena koju možete napraviti, tako da moramo da naučimo da izvučemo maksimum iz njega. Sve ostalo o Hondi je fantastično.“

Što se tiče Vašeg novog timskog kolege, na koji način može da Vam pomogne?

„Znam Nickyja iz perioda kada sam vozio 250cc, pre sedam godina. Uvek je bio prijateljski nastrojen i fin prema meni. Veoma je fokusirana individua, koja naporno radi, ali je i šarmantan i originalan. Obojica dolazimo iz porodica vozača motocikala i odrasli smo u konkurentskim okruženjima, pa pretpostavljam da smo slični na taj način. Najbolji način da mi pomogne jeste deljenje podataka. Nicky je MotoGP vozač već dugo, tako da sam siguran da mogu mnogo da naučim od njega.“

Koji je Vaš prvi utisak o Hondi?

„Mogu reći da mi se zaista sviđa pozicija voženja , i njena veličina i težina su savršene za mene, prilagodio sam se motociklu prilično dobro.“

Šta mislite da su njene glavne prednosti?

„Gledajući ga sa strane staze, mogao sam da vidim da ima dobro ubrzanje na izlazu iz ugla. Jednom sam se osetio prijatno na njemu, tako da je prerano da komentarišem njene prednosti. Moj prvi utisak je da mi se dopada način na koji možete ući u uglove brzo, zaustaviti motocikl i onda ga podignuti i izaći brzo. Moglo bi se reći da je prilično lako napasti uglove na Hondi.“

Da li je MotoGP isti kakvog ga se sećate iz 2007. i 2008.godine?

„Bio sam u stalnom kontaktu sa MotoGP padokom od kako sam otišao, ima dosta poznatih lica. Izgleda kao juče, ali to je zapravo bilo pre sedam godina, otkako sam poslednji put bio u 250cc klasi. Vratiti se ovde je lepo za mene, pogotovo u top klasi, sa vrhunskim timom, i sebe smatram veoma srećnim.“

Honda, Suzuki, Yamaha, Aprilia.. Vi ste vozili sve, morate biti veoma prilagodljivi.

„Da, mislim da je prilagodljivost jedna od mojih jačih tačaka. Vozio sam dosta motocikla tokom svoje karijere. Sada i onda možete čuti vozača kako govori da ovaj ili onaj motocikl odgovara njegovom stilu vožnje, ali istina je da mi prilagođavamo svoj stil vožnje motociklu. Voženje toliko različitih motocikala znači da nikada nisam ušao u određene navike i nikada nisam prestao da učim.“

Novi motocikl, novi timski kolega, novi izazov za 2015. … koji su Vaši ciljevi?

„Pa, pre svega, bio bi da se takmičim na prednjoj strani Open klase i u određenim stazama želim da se borim sa fabričkim momcima. Kvalifikacije mogu biti dobre za nas, jer imamo meku gumu, tako da se nadam da možemo iskoristiti prednost toga.

Šta planirate da uradite tokom zimske pauze?

„Uglavnom treniram. Volim da vozim supermoto, tako da ću to raditi onoliko koliko mogu do početka sezone u Maleziji. Pre dve nedelje sam bio u Velsu na venčanju mog brata, i to je bio veliki događaj za našu porodicu. Za Božić ću iskoristiti šansu da se vratim u Irsku i provedem vreme sa porodicom, jer je teško viđati ih kada sezone počne.“

Video