Laverty isprobao svoj novi motor u Valensiji

Eugene Laverty prvi put je isprobao svoj Open Honda motor na stazi u Valensiji u ponedeljak. Time je Irac započeo svoje pripreme za MotoGP sezonu sledeće godine,

WSBK zvezda koristi ovogodišnji RCV1000R na svom prvom testu sa Aspar Team, pre nego što dobije moćniju mašinu RC213V-RS.

Laverty, mlađi brat bivšeg PVM MotoGP trkača Michaela – od ponedeljka pokušava da se prilagodi motociklu i da mu na njemu bude ugodno. „Odvozili smo 45 krugova i to samo da bih stvorio bolji osećaj za motocikl. U prvih 25 krugova smo menjali stvari na svakom izlazu, samo da dobijem bolji osećaj sa odmaračima za noge i polugama. Imamo veći rezervoar goriva u sredini, što jako menja motocikl. U poslednjih 20 krugova, počeo sam da uživam“ , rekao je Laverty.

Pošto se takmičio u Superbike-u poslednjih 5 godina, Laverty mora da se privikne karbonskim kočnicama, Bridgestone gumama i otvorenim elektronskim softverom. Najveći problem za Lavertyja je prilagođavanje novim Bridgestone prednjim točkovima. Proveo je ceo dan na prednjoj mekoj gumi i imao je osećaj da prilikom kočenja, prednji kraj kreće ispod njega.

„Karbonske kočnice bolje zaustavljaju i mislim da neću imati nekih problema sa njima, ali najveća prepreka su upravo Bridgestone gume. To je drugačiji kraj skale u odnosu na ono što sam koristio ranijih godina. Prednja guma mi više odgovara, jer volim da prilikom kočenja jako stisnem kočnicu, što smo i videli ovog vikenda.  Zadnja guma je potpuno drugačija, jako lako se okreće. Voziti ovu Hondu je jako zabavno!“ dodao je Laverty.

„Zaista mi se svidja osećaj na ovom motoru, jako ga je lako kontrolisati. Volim kada mogu rano da zavrtim motor, ali problem je sada u prednjem delu. Prilikom kočenja prednji deo motora se mnogo kreće. Moram da shvatim zašto se to dešava, jer je to ono što me usporava. Prednja guma gura, a to nije povratna informacija koju želim. Probaću i druge gume i mkslim da će to biti veliki korak za mene. “

Prilagođavanje sa VSBK-a na MotoGP mu je olakšano, jer može za savet pitati svog brata Michaela, koji mu može pomoći da lakše shvati šta da očekuje od guma i motora. Na pitanje kako ga je brat posavetovao on je odgovorio : „Idi brže! Ne, dao mi je par dobrih saveta za moj test sa Suzuki-em u maju i ovog puta opet. Mnogo toga se može videti sa strane, a još kada vam brat kaže da pazite na krivinu broj 4, to znači da treba da idete jače.“

Laverty postavio je 21. vreme i našao se između Lorisa Baza (novajlija Forward Yamaha) i Jacka Millera (LCR Honda).