Lada Vesta zaradila balast od 20 kilograma

Zahvaljujući performansama na Nirburgringu, u Moskvi i na Slovakija ringu, automobili Lada sporta će prvi put u istoriji nastupa u Svetskom turing šampionatu dobiti kompenzacionu težinu i na Paul Rickaru će nositi 20 kilograma balasta.

Na WTCC rundi u Francuskoj Citroen, kao referentni i najbrži model ostaje na maksimalnom hendikepu od 60 kilograma, ali je ovog puta jedini s tom težinom.

Zaostatak Civica porastao je na prosečnih pola sekunde po krugu, zato će Honde biti 20 kg lakše nego u Slovačkoj (i toliko lakše od Citroena), imaće 40 kilograma balasta. S dodatnom težinom japanski automobili se teško nose i pitanje je koliko će im ovaj „popust“ koristiti.

I Chevrolet je, računajući najbrže i druge najbrže kvalifikacione i trkačke krugove sa prethodne tri runde prvenstva, postao sporiji. Citroen mu u proseku beži 0,7 sekundi po krugu, pa u Francuskoj svi trkači RML Cruzea nose kompenzacionu težinu od 20 kilograma. U odnosu na Slovakija ring, to predstavlja rasterećenje od 30 kg.

Ista računica pokazuje da se Vesta približila francuskom referentnom modelu na 0,7 sekundi zaostatka, pa i vozačima Lada sporta sleduje 20 kg balasta. Prva WTCC dodatna težina može da imponuje trupi Viktora Šapovalova, a na Paul Rickaru će se videti u kojoj meri će ona hendikepirati automobile tima iz Toljatija.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video