Ko je bio Obren Tešić

Protekle nedelje navršilo se 20 godina od pogibje Obrena Tešića. Oni koji su ga poznavali i gledali njegove nastupe kažu da smo tog 8. septembra 1996. izgubili jednog od najboljih reli vozača.

Obren je rođen 17. septembra 1955. godine, prvi reli vozio je 1981. godine u Kraljevu sa Zastavom 750. Tada je to bio poslednji reli Šampionata Jugoslavije u toj godini.

Sledeća, 1982. godina bila je Obrenova prva cela reli sezona, takođe u Fići. U Jugo grupe A prelazi 1987. godine, kada beleži i prvi međunarodni nastup. Bilo je to u Bugarskoj. Sa suvozačem Nenadom Damljanovićem kreće da nastupa 1990. godine u klasi Yugo grupe N, kada osvajaju i vicešampionsku poziciju. Sledeće godine u istoj klasi osvajaju titulu.

U Suzuki Swift prelazi 1994. godine kada osvaja titulu u klasi i u generalnom plasmanu. Ford Sierru Cosworth 4×4, u kojoj je i izgubio život, nabavlja 1995. godine, kada je i osvojio titulu u najjačoj klasi i u generalnom plasmanu.

Obren se tih godina izdvajao od konkurenata i sve je delovalo kao da će u 1996. godini osvojiti Zlatnu kacigu za tri osvojene titule u nizu.

obren-tesic-siera

O reli sezoni ’96 godine pisao je Petar Janković za Auto Magazin:

Tog poznog leta 1996-te godine kao i obično sezona u reliju je bila u punom jeku. Upravo je bio završen Tara reli u organizaciji Gina BelPlast tima iz Bajine Bašte, tada jednog od najjačih reli timova u zemlji. Šef tima Obren Tešić okupio je ekipu majstora koja se po kvalitetu daleko izdvajala od ostalih konkurenata. Obren je vozio Ford Sierru Cosworth 4×4, Vlada Dubljanin Ford-a Escort-a, Milorad Mičić Swift-a GTi.

Obren je posle velike borbe sa Silvanom Lulikom uspeo da pobedi na „domaćem“ reliju sa 19 sec prednosti bukvalno u poslednja dva brzinca (pre njih je Lulik imao prednost od 1 sec. Pobeda je bila tu, a do osvajanja treće uzastopne titule i Zlatne kacige AMSJ-a ostala su još samo dva relija – Trayal i YU.

Tešiću je oduvek bila želja da pobedi u generali na našem najtežem reli takmičenju i te ’96-te je imao realne šanse da planove konačno i ostvari. Na žalost zla sudbina ga je odvojila od svega- porodice, prijatelja, ljubitelja reli-sporta i predstojeći Trayal reli zavio je sve u crno.

Trayal reli je od samog početka krenuo veoma loše. Prvog dana takmičenja pukla mu je guma, imao je probleme sa auspuhom i velikih poteškoća sa menjačem. Drugog dana pokušao je da nadoknadi izgubljeno, vozio je na granici mogućeg sa istrošenim gumama po vlažnom asfaltu. Volujac je tada vožen nizbrdo i samo pet stotina metara pre cilja brzinca, izgubio je kontrolu i izleteo sa staze. Smrt je nastupila trenutno. Nenad Damljanović, iako i sam teško povređen, uspeo je da izađe iz automobila i zaustavi takmičare. Nažalost i pored svih napora spasilaca i prisutne publike, Obrenu nije bilo pomoći.

U petak je u Bajinoj Bašti povodom 20 godina od pogibje Tešića otvorena izložba pod nazivom “20 godina na putevima raja”, dok su se u subotu 10. septembra 2016. godine okupili Obrenove kolege i prijatelji da odvezu „Obrenov krug“.