Moto trke MotoGP

Katar GP novi raspored

Za tačno šest dana grub zvuk četvorotaktnih motora od 250 kubika, nalik zvuku borbenih aviona iz Drugog svetskog rata, izlaskom na stazu u 12:50 po lokalnom vremenu, 10:50 po našem, na svoj prvi slobodni trening u okviru prve trke šampionata, otvoriće novu sezonu 2018.

Posle više od jedne decenije, organizatori su promenili raspored, klase Moto2 i Moto3 će svoju prvu trku voziti po danu, i biće u zaista nezahvalnoj situaciji. Novi raspored Moto3 vozače na prvi slobodni trening u petak, izvodi na stazu čak 5 sati ranije, nego što je pre bilo običaj. Takođe uzimajući u obzir da je zalazak sunca oko 17:30, Moto3 i Moto2 trke će startovati po danu od 16:00, odnosno 17:20. Raspored je tako napravljen da bi se celokupan događaj prve trke šampionata vratio u trodnevni format, što znači da ćemo u četvrtak imati samo konferenciju za novinare i predstavljanje MotoGP vozača za ovu sezonu.

Usled novog rasporeda i stanja staze koje se menja kako zalazi sunce, oglasio se i MotoGP vozač Aleix Espargaro koji je rekao da očekuje težak trkački vikend pogotovo za vozače iz nižih klasa. “Za mene je ovaj raspored ludački. To je kao da vozite motokros i supermoto u jednom istom danu, kako zalazi sunce i pada mrak, razlika je prevelika. Za mene je staza previše klizava kada je pretoplo, a sa druge strane čim se temperatura spusti i podigne vlažnost, na stazi zapravo imate više prijanjanja.“ objasnio je Espargaro, i nastavio: “Za Moto2 i Moto3 situacija će biti mnogo gora, zato što mi makar imamo samo jednu ili dve sesije po danu, a i naša trka će biti uveče. Za njih će biti mnogo teže.“

Iako tokom sledećeg vikenda ne očekujemo padavine, organizatori su se tokom prošlonedeljnih testiranja, odlučili za još jedan iznenađujući potez. Poslednji dan predsezonskog testa u Kataru se završio sat vremena ranije, nego što je to prvobitno bilo planirano. Razlog tome je da bi se omogućilo kvašenje staze vodom, iz cisterna kamiona, koja će simulirati vožnju po vlažnim uslovima i test vidljivosti pri odsjaju reflektora. Posle par mogućih predviđenih padavina, poslednjih godina uključujući i prošlu, kada je bio odložen i start MotoGP trke, Dorna je odlučila da napravi test.

Utisci su bili dobri, nije bilo prevelike razlike u reakcijama vozača i složili su se da je moguće voziti trku po mokrom. Većina vozača je rekla da je vidljivost bila dobra, postoji par kritičnih mesta, ali da je najveći problem zapravo neočekivana količina peska i prašine koja se može naći na stazi. Mlaz vode i raspršivanje od zadnjeg pneumatika vozača ispred vas, čini skoro nemogućim da uočite tako nešto, zato smo tokom testa i videli vozače da se voze u grupama i smenjuju ko će biti ispred, da bi testirali takve stvari i prikupili što više podataka za mehaničare.

Postavlja se naravno i sledeće pitanje, koliko je ovo zaista bio realan test? Kvašenje staze vodom iz cisterne je veoma drugaciji proces od prave kiše, kamioni su samo vozili stazom i ispuštali vodu, dok bi kiša najverovatnije veliki deo peska i prašine sprala sa staze. Sa druge strane, vozači nisu iskusili konstantantne padavine i mokre vizire tokom celog kruga i kad ne voze u grupi. Sve u svemu, vozači smatraju da su spremni za trku u bilo kojim uslovima, što nas kao gledaoce posebno raduje.

Izjavu o ovom nesvakidašnjem testu, dao je i najiskusniji Rossi: “Poprilično je dobro, mislim da mi ovo možemo. Vozio sam sam, ne znam kako je kada ste u grupi, ali moj osećaj je da se može voziti, bez većih poteškoća, po noći. Staza je potpuno normalna, nema nedostataka prijanjanja kada je voda prisutna na stazi.“

Da podsetimo, trke počinju u nedelju, 18. marta, po našem vremenu:
Moto3         14:00
Moto2         15:20
MotoGP      17:00

Video