Kastro: Sledeća trka mi zavisi od odluke FIA

Ako bi se u najkraćem opisivao mađarski CEZ vikend Zorana Kastratovića, raport bi glasio: tempo za top 5, dva starta, dva puta bez bodova, u petak zbog sudara, u subotu zbog defekta na kočnicama.

Trku 1 Kastro je završio na polovini prvog kruga. Njegova trka 2 potrajala je 12 krugova, ali je to slaba uteha, pošto beogradski trkač na Hungaroring nije došao da bu skupljao kilometre.

„Lepo je krenulo, dobro sam povukao na startu, prva dva-tri kruga sam se borio sa turbo automobilima, koji su nam, na moju žalost, pripojeni u istoj diviziji, iako ne bi trebalo. Ali, uspevao sam bar u nekoliko prvih krugova da pratim taj tempo“, priča nam Kastratović.

„Imali smo mali problem sa ‘pedlšift’ menjačem već u trećem krugu, to je bio uzrok mog zaostajanja i tada me je obišao i kolega s atmosfercem Petr Mandelik. Kad sam se malo konsolidovao, nastavio sam da vozim u dobrom tempu i uspeo sam da ga prođem.“

Kastratovic_Hungaroring-2015_FRYB1999

Poznat po pedantnoj analizi svojih krugova, Zoran se i ovog puta pokazuje kao brz analitičar: „Celu trku vozio sam u ritmu 1:57 – 1:58, što je lepo vreme i tim tempom sam zadovoljan. Međutim, u poslednjem krugu u 12. krivini ostao sam potpuno bez prednjih kočnica, bio sam prinuđen da siđem sa idealne putanje i odustanem.“

„Sve u svemu, krivo mi je što nisam uspeo da završim nijednu trku, ali imamo neke zaključke koji će nam biti poučni za ostatak sezone.“

U pomenutom incidentu je Kastro bočno udario u ogradu, ali većih posledica nije bilo.

„Srećom, na tom mestu su stavljene nove mekane barijere, tako da nisam oštetio auto, iako je došlo do kontakta sa njima. Jako je nezgodno što sam baš tu ostao bez kočnice: na nizbrdici se dolazi u petoj brzini sa nekih 205 km/h i ekstremno je kočenje do druge brzine, usporenje je veliko. Ko god ima problem sa kočnicom, obično završi tu“, nalazi Kastro snage da se našali.

Sumirajući protekla tri dana na Hungaroringu, vozač „klija“ nalazi prostor i za pozitivne zaključke: „Pozitivna strana celog vikenda je to što sam se ipak ubrzao u odnosu na prošlu godinu. Mi prošle godine u trci nismo imali ovaj tempo. Znači da ne mogu da budem nezadovoljan.“

„E sad, sve što se dešava sa novim pravilima i novim automobilima drastično menja stvari u šampionatu. Moj auto s atmosferskim motorom od dva litra ne može da se nosi sa turbo automobilima. Bilo je nekih protesta, FIA će odlučiti da li oni u daljem toku šampionata mogu da voze sa nama ili ne. Po svim dosadašnjim regulativama, 2.000 turbo motori spadaju u klasu do 3.500 kubika.“

„Ja bih bio najsrećniji da oni mogu da ostanu, a da ja mogu da im pariram, ali to je malo teško. Videćemo šta će dalje biti, FIA treba da odluči o tome.“

Kastratović ovako vidi rešenje situacije koja je u Mađarskoj ozbiljno uzburkala duhove: „Mislim da treba da vozimo u istoj diviziji, ali da se ne bodujemo zajedno. Tu su stvari malo nejasne i kada su težine u pitanju. Ako se već voze TCR automobili, po kojoj je to specifikaciji, sa kojim tegovima? Ovde se vozi slobodno, to FIA ne kontroliše. Ako se vozi kao u ETC kupu, trebalo je da voze sa balastom. Ja ne znam da li su oni danas vozili s balastom.“

Kroz dve nedelje sledi druga CEZ runda na Red Bull Ringu u Štajerskoj. Kastro nije siguran hoće li tamo nastupiti.

„Sve zavisi od odluke FIA i od stanja auta. To je i moj i stav mog kolege Rudija Pešovića. Ako budemo imali interesa da vozimo, vozićemo, nećemo odustati od CEZ-a, ali ne mogu to da obećam.“

Što se tehnike tiče, sa „renoom“ nema krupnijih nevolja i biće spreman za Austriju, ukoliko beogradski trkač bude želeo da tamo vozi: „Preliminarno, auto je OK, mislim da možemo da saniramo manje probleme koje smo ovde imali i da nastupimo na lepoj stazi kakva je Red Bull Ring.“

 

foto: Vojislav Vujanić

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video