Događaji koji su obeležili 2015. godinu

Kako smo mi videli prethodnu godinu

Prošla je još jedna kalendarska godina, po redu druga u kojoj postoji sajt TRKE.rs na čijim stranicama se trenutno nalazite.  Sajt je nastao spontano, bez posebno definisanog cilja, ali već dve godine odolevamo svim izazovima i postajemo sve bolji i bolji.

Prethodna, 2015. godina, započela je Dakar relijem, kao što je to slučaj i ove godine. Jedini predstavnik iz Srbije, Gabor Sagmajster, nije završio reli, ali nije odustao tako da će se i ove godine po deveti put oprobati po bespućima Južne Amerike.

U januaru je započela i WRC sezona. Već na prvom reliju u Monte Carlu vozači Volkswagena su demonstrirali. Dominacija se nastavila kroz celu sezonu i titulu posle 13 odvoženih relija uzima Sebastien Ogier, ispred Jari-Matti Latvale i Andreasa Mikkelsena. Citroenovi i Hyundaijevi vozači su pokušali da im pariraju kada god su bili u prilici, ali VW vozači su jednostavno bili nezaustavljivi.

U Srbiji dešavanja u auto moto sportu su započela dodelom šampionskih priznanja Sportskog auto i karting saveza Srbije u Skupštini grada Beograda. Svečanosti su prisustvovala velika imena auto i karting sporta, a među nagrađenima našao se i portal TRKE.rs koji je dobio zahvalnicu za doprinos u razvoju auto i karting sporta u Srbiji.

MotoGP vozači su započeli sa testiranjima i ništa nije slutilo da nas čeka neverovatno zanimljiva sezona. Sve je bilo uobičajeno, Honde su bile najbrže, Ducati je pokazao da će biti konkurentan, a Suzuki je ponovo ušao u društvo najbržih.

Ubrzo su usledila i testiranja u Formuli 1, najbrži vozači su se susreli u Jerezu gde su se vozili i probali inovacije za 2015. godinu. Nažalost, niko nije napravio dovoljno dobre inovacije kako bi parirao Mercedesu. Posle pauze u šampionat se vraća i McLaren u kombinaciji sa Hondom, što će se ispostaviti kao loša kombinacija, barem za sada.

Testiranja su započela i u svetskom Superbike šampionatu. Kenan Sofuoglu bio je najbrži tokom testiranja, što će se na kraju preneti i na celu sezonu. U SBK kategoriji najbrži je bio Lowes na Suzukiju, što je delovalo pomalo nerealno u tom trenutku.

Sedmog februara, posle duže bolesti, preminuo je kragujevački šampion Predrag Peca Milićević.

U junu nas je napustio i velikan moto sporta Dragan Stanković Stankara.

 

Već tradicionalno, WSBK šampionat započeo je u Australiji krajem februara. Prvu trku uzima Rea na Kawasakiju, dok je u drugoj, uzbuljivijoj trci pobedu uzeo Haslam na Apriliji. Rea je nastavio da niže pobede i kao rezultat toga na kraju sezone uzima titulu za sebe i Kawasaki. Kawasaki je bio najbrži i u zapreminski manjoj klasi, u kojoj je Kenan Sofuoglu postao WSS šampion.

U februaru je objavljeno da će Uroš Brkić i Mladen Lalušić nastupati na evropskoj sceni. Na kraju sezone, njih dvojica zauzeli su drugo mesto u generalnom plasmanu.

Dušan Borković je za 2015. godinu imao velike planove, dogovorio je da će voziti Hondu, te da će nastupati na svim trkama. U martu je startovao svoju prvu trku u Argentini i završio na devetoj poziciji. Međutim, Dušan nije naišao na razmuvenje ljudi iz Honde, te je zbog problema sa visinom imao problem u korišćenju automobila. Na kraju se povukao iz WTCC šampionata.

Ubrzo nakon povlačenja Dušan je obelodanio da će voziti ETCC šampionat u Seatu. Ispostavilo se da je to bila dobra odluka i „Leteći pančevac“ biva dominantan na gotovo svim trkama, ali titulu uzima tek na poslednjoj trci sezone, jer ni konkurencija nije časila časa tokom sezone.

Sredinom marta krenule su glasine da je Mikica Vesnić prodao BMW-a, te da će u 2015. godini nastupati u Vectri ST koju je vozio popularni Paja Komnenović. Ubrzo je informacija i potvrđena, a Vesnić i Pešević su sezonu proveli u CEZ šampionatu u kome im se na nekim trkama pridružio i Kastratović. Mikica je na kraju sezone završio sa šampionskom titulom, a Pešević sa trećom pozicijom.

F1 sezona startovala je u martu. Krenulo je uobičajeno, Hamiltonovom pobedom, a pobede su nastavile da se nižu i na narednim trkama. Na kraju sezone Hamilton po drugi put osvaja titulu ispred klupskog kolege Nico Rosberga koji se „probudio“ nakon što je Hamilton osigurao titulu tri trke pre kraja sezone. Mercedesu je jedino mogao da parira Ferrari koji je u nekoliko navrata uspeo da ih nadmaši.

Ubrzo je startovala i, kasnije će se ispostaviti, najzanimljivija MotoGP sezona. Prva trka vožena je u Kataru gde je pobeda na opšte iznenađenje pripala Valentinu Rossiju. Na drugoj trci u Teksasu nekako očekivano je pobedio Marc Marquez, ali vođstvo u šampionatu i dalje ima Rossi.

Na trećoj trci sezone u Argentini krenuo je zaplet onoga što će kulminirati u Sepangu pred sam kraj sezone. Marc Marquez je imao ozbiljno vođstvo nad Rossijem, ali je zbog pogrešnog odabira guma ta prednost krenula da se topi i na kraju Rossi napada Marqueza koji nakon što je izgubio vođstvo pada.

Voženo je nekoliko uobičajenih trka, da bi se došlo do Assena o kome se mnogo priča. Ponovo Rossijeva pobeda nakon kontakta sa Marquezom. U poslednjoj krivini poslednjeg kruga Marquez pokušava da izgura Rossija, što mu i polazi za rukom ali Italijan ostaje na točkovima i kroz šljunak dolazi do pobede.

Usledio je niz Lorenzovih pobeda koji postaje ozbiljan konkurent za titulu. Nakon trke u Brnu Lorenzo i Rossi imaju izjednačen broj poena, ali u Silverstonu Rossi po prvi put u karijeri pobeđuje i ponovo se penje na vrh tabele sa poenima, gde ostaje do poslednje trke.

Odlazak u Australiju i Aziju doneo je najzanimljivije trke. Na Philip Islandu gledali smo verovatno najbolju trku novije istorije sa ogromnim brojem obilaženja, dok je u Sepangu došlo do već sada čuvenog incidenta nogom između Rossija i Marqueza, nakon čega je Rossi kažnjen startom sa poslednje pozicije na poslednjoj trci. Na toj trci izgubio je titulu od klupskog kolege.

Već u aprilu sklopili smo i prvu saradnju. Ovog puta sa Maxmoment moto šopom u kome smo u više navrata uz podršku Monster Energy-ja gledali MotoGP trke na velikom platnu. Ubrzo je usledila i saradnja sa AR Rent a Carom. Zahvaljujući njima u sezoni 2016. planiramo odlazak na još veći broj trka.

U Srbiji je po prvi put pokrenut Supermoto šampionat. Vukašin Bajić, promoter ove discipline, sezonu je proveo i na Alpe Adria šampionatu gde je za par poena izgubio treću poziciju u šampionatu. Srbiji je dva puta ukazano poverenje, te su se obe trke u Kuli bodovale za Alpe Adria šampionat. Ovo je po prvi put da Alpe Adria šampionat dozvoli organizaciju trke u zemlji u kojoj je sport tek u povoju. U domaćem šampionatu vožene su dve klase, S Open i S Amater, a učešće su uzeli i vozači iz inostranstva. U narednoj godini očekujemo još veći odziv takmičara.

U aprilu je objavljeno i da će Nikola Miljković sezonu provesti u Evropi. Odluka je pala na šampionat Evrope u brdskim trkama i Mitsubichi Lancer. Na kraju sezone, pored problema i nedostataka sredstava, Nikola sezonu završava na trećoj poziciji.

Miljković drugi u Portugalu

Sezona auto trka krenula je iz Novog Sada, gde je u organizaciji SAMKK 021 održana jedna od, mnogi će se složiti, najbolje organizovanih auto trka na našim prostorima. Sa ove trke na portalu TRKE.rs rezultate treninga ste mogli pronaći odmah po završetku, dok smo trke ispratili tekstom koji smo dopunjavali u realnom vremenu, iz kruga u krug.

Nakon Mišeluka, vožene su trke u Banja Luci i na Ušću, da bi se sezona zaršila na Beranovcu koji se nakon dugogodišnje pauze vratio u šampionat. Za narednu sezonu Beranovac je licenciran za kružnu, brdsku i reli trku što je veliki napredak za narednu sezonu.

Šampionat se vozio i na brdu i to čak 11 trka, od čega su najveći utisak ostavili Kruševac i Košutnjak. Kruševac je bila jedina trka koja se bodovala za Centralno-evropski šampionat. Košutnjak je bio prva brdska trka u Srbiji na kojoj je rađen live timing na sajtu TRKE.rs.

U Vršcu je startovao šampionat u kružnim moto trkama. Na prvoj trci smo videli veliki broj vozača, ali se trend od ranijih godina nastavlja, te na svakoj narednoj trci viđamo sve manje i manje vozača. Druga trka vožena je u Kraljevu, da bismo do kraja sezone odgledali još dve trke, jednu na Ponikvama i drugu u Kraljevu. Sezonu je obeležila i najava mnogobrojnih takmičara da će se u narednoj sezoni povući iz moto trka.

Pored roadrace i moto klasik šampionata, u Srbiji je vožen i motokros šampionat, a trka u Kruševcu pobrala je najviše pozitivnih kritika.

Karting je vožen, kao i prethodne godine, pod organizacijama dva saveza – SAKSS i SKSS. Najmlađi su vozili na stazama u Beogradu, Kuli i Jagodini, a mi smo ispratili gotovo sve trke na stazama Ada Huja i Autokomerc.

Drift sezonu obeležila je Adria Drift serija, čije su dve trke vožene u Srbiji – Čačak i Ada Huja u Beogradu. Pored ovih trka vožene su i trke u okviru SDC-a na nekoliko lokacija širom Srbije.

Tokom sezone posetili smo i mnoge evropske trke. Vladimir Ognjanović je ispred portala TRKE.rs fotografisao WTCC trku na Hungaroringu. Stefan Đaković i Ivan Minić bili su u Barseloni odakle su nam svakodnevno dostavljali fotografije koje možete pogledati na našim stranama.

Bili smo prisutni i na MotoGP trci u Misanu, odakle smo uživo izveštavali i napravili intervju sa Kiarom Fontanesi, petostruom motokros šampionskom sveta. Takođe smo posetili i Martina Vugrineca koji je na ovoj trci nažalost imao problema sa menjačem.

Fontanesi Gašparević

Naša reprezentacija u Supermoto disciplini učestvovala je na trci Kupa Nacija u ovoj disciplini. Trka je vožena na stazi Pista Azzura u mestu Jesolo, a mi smo s reprezentacijom bili na licu mesta gde smo prisustvovali istorijskom događaju – reprezentacija Srbije, zemlje u kojoj je Supermoto discipina u povoju, u sastavu – Vukašin Bajić, Stefan Mićić i Nikola Gajić plasirala se u finale Kupa Nacija.

Na kraju, u novembru smo odlučili da promenimo vizuelni identitet portala. Ovog puta Logoholik je bio na visini zadatka.

Srećni praznici!

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video