Kako je poginuo Luis Salom

Proteklog vikenda, dvadesetčetvorogodišnji Luis Salom izgubio je život tokom drugog slobodnog treninga Moto2 kategorije, na stazi u Kataloniji.

Dorna i MotoGP još uvek ne objavljuju koji je razlog pada, ali njegov tim objavio je rezultate telemetrije koje je obavio TAG.

Prema njihovim rečima, Luis koji je poginuo u krivini broj 12, kroz krivinu broj 11 ušao je nešto sporije, odnosno u trenutku kočenja bio je 6 km/h sporiji nego u svom najbržem krugu. Telemetrija još govori da je Salom kočio devet metara kasnije u odnosu na najbrži krug, kako bi imao pravu brzinu za prolazak kroz krivinu broj 12.

Na ulasku u 12. krivinu postoji neravnina na stazi (skok) za koji svi vozači znaju. Kasnim kočenjem, Luis je kočnicu pritisnuo baš kada je bio na toj neravnini, što je prouzrokovalo „gubitak“ prednjeg točka.

Na vizualu koji se nalazi u nastavku, a koji su napravile španske kolege,  vidi se kako Salom na kočenje dolazi pri brzini od oko 150 km/h. Prilikom pada Salom se odvaja od motocikla i nastavljaju da kližu ka zidu odvojeno. Izletna zona na kojoj se dogodio udes je asfaltirana.

Pri brzini od oko 120 km/h, motocikl po asfaltnoj podlozi nastavlja da kliže ka zidu u pratnji Saloma. Kako se vidi na snimku motor prvi udara u vodeni zid, odnosno meku prepreku, a zatim i vozač koji brzinom od oko 120 km/h glavom udara u motor, odnosno čvrstu prepreku.

13325638_10206479520893552_1893131990785131720_n

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video