Auto trke WTCC

Kako funkcioniše tipičan WTCC test

Uoči dvodnevnih zvaničnih WTCC testova na autodromu Valelunga u blizini Rima, tim menadžer Castrol Honde Dario D’Esposito ispričao je za zvanični sajt prvenstva šta se dešava iza kulisa tipične WTCC probne vožnje.

CILJEVI
„Na testu imamo šest glavnih ciljeva. Razvoj novih delova radi poboljšanja performansi – generalno u motoru (elektronika, ukupna snaga i drugi elementi), na šasiji (uglavnom kroz podešavanja prigušivača i poprečnih stabilizatora – anti-rol barova) i u aerodinamičkom paketu. Takođe se usredsređujemo na eksperimentisanja s različitim pritiscima u gumama i kako oni reaguju na podešavanja amortizera, opruga i stabilizatora. Tu su i mehanički testovi: koristimo različita definisana opterećenja i posmatramo kako se auto ponaša s novim i sa starim kočnim diskovima i pločicama. Izvodimo testove elektronike, koji su povezani sa softverom i, konačno, prikupljamo podatke, a zatim detaljno analiziramo i upoređujemo opažanja naše trojice vozača kako bismo pokušali da nađemo načine da unapredimo njihovu tehniku (ako je to moguće – ponekad nije). Takođe isprobavamo sve nove delove uoči homologacije.“

2015_wtcc_russia_0098-opt

PRE…
„Za test na Valelungi imamo test auto opremljen nizom senzora i kamera. Ovaj auto koristi se samo za testiranja. U radionici ga pripremimo po najnovijoj specifikaciji i ugradimo svaki novi deo koji ćemo isprobati. Pre testa moramo da rezervišemo gorivo i gume, naravno i letove, smeštaj i hranu za ekipu. Obično test uključuje petnaestak članova ekipe, uključujući i naše vozače. Ako je moguće, volimo da su svi naši trkači prisutni na svakom testu, čak i ako svi ne voze.“

„Kamion rano napušta našu radionicu, kako bi na stazi bio najkasnije do ručka, jedan dan pre početka testiranja. Ostatak ekipe doći će do 3 sata po podne, takođe dan pre testa i onda radimo na postavljanju garaže, poslednjim pripremama automobila i držimo generalni brifing.“

2015_wtcc_test_days_catalunya_0448-opt

ZA TO VREME…
„Tehnički direktor odlučuje koji su vozači uključeni i određuje raspored ko vozi kog dana. Test inženjer pravi plan, koji obično podrazumeva vrlo detaljnu tabelu sa iz minuta u minut isplaniranom dužinom trajanja svake vožnje, sa listom podešavanja koje treba da izvedemo između vožnji, sa spiskom novih delova ili senzora koje treba isprobati i kada…“

„Test zatim počinje i prolazimo kroz test plan. Na kraju svakog dana izvodimo neophodne remonte automobila i održavamo detaljne razgovore između inženjera i vozača.“

2015_wtcc_japan_1073-opt

POSLE…
„Kada se test završi i kada se svi vratimo u radionicu, analiziramo ga do najsitnijih detalja. Radi se o analizi iz kruga u krug, od krivine do krivine i ta procedura može da potraje do nedelju dana. To je naporan posao, ali vredi. Jer, ako pronađete čak i stotinku sekunde na svakoj krivini, na stazi koja ima 15 krivina, to može da bude i do tri sekunde u trci od 20 krugova, a to bi moglo da napravi razliku između pobede i poraza.“

POTREBNO OSOBLJE:
– osoba za logistiku
– tehnički direktor
– test inženjer
– tri trkačka inženjera (po jedan za svakog vozača)
– inženjer za prikupljanje i analizu podataka
– dva inženjera za motore (iz Mugena)
– četiri mehaničara
– mehaničar za gume

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video