Jubilarna 80. Trka Bol d’Or bila je neverovatan i pravi #DontCrackUnderPressure događaj

Bol d’Or, trodnevna motorciklistčka trka izržljivosti Svetskog Endurance Šampionata održana je po 80. put u Le Castellet u Francuskoj.

Bol d’Or, motorciklistčka trka izržljivosti održava se svake godine u Francuskoj. Održana je pre nekoliko dana po 80. jubilarni put u mestu Le Castellet u Francuskoj na stazi Paul Ricard. Bio je to neverovatan i pravi #DontCrackUnderPressure događaj.

Trka je prvi put održana davne 1922. godine i odražavana je na različitim stazama  kao što su- Montlhéry, Le Mans, Paul Ricard i Nevers Magny-Cours pre nego što se vratila na stazu Paul Ricard u Francuskoj.

Svojevremeno su na trci su mogli da učestvuju i automobili do 1.100 kubika, ali danas je Bol d’Or ekskluzivno takmičenje motora. Do 1953. godine bilo je dozvoljeno da samo jedan vozač nastupa po jednom vozilu, dok su se do 1977. godine mogla  dvojica vozača da se smenjuju na jednoj mašini, ali zbog bezbednosti učesnika kasnije je broj članova tima podignut na tri.

Među 56 timova učesnika jubilarnog 80. izdanja trke nalazili su se kako „teškaši“ takimičenja izdržljivosti, tako i novajlije iz Moto GP-a, poput Francuza Rendija de Puniea, koji je branio boje SRC Kavasaki tima.

Bio je ovo događaj nabijen adrenalinom, uzbudljiva bitka na stazi sa TAG Heuer zastavom u finišu, jer je TAG Heuer Zvanični Partner Vremena ove trke.

Ova iscrpljujuća trka traje 24 sata, vozi se neizmeničnim izmenama trojice vozača na približno sat vremena kada se doliva gorivo i vrši zamena guma.

Moto Ain CRT (Yamaha)  tim stigao je prvi osvojivši Superstock klasu, ali i  EWC Dunlop Independent Trophy koji im je doneo 5000 evra. Tim je stigao ispred Tati Team Beaujolais (Kawasaki) i Völpker NRT48 Schubert Motors (BMW)koji su osvojili 4200, odnosno 3700 evra.

Suzuki Endurance Racing Team  je nakon 10 krugova prednosti nad Team SRC Kawasaki timom i japanskim Japanese team Trick Star Racing timom, stigao prvi. F.C.C. TSR Honda završila je peta. Suzuki Endurance Racing Team napravio je odmah čistku na prvoj trci FIM EWC 2016/2017 sezone osvojivši 40 poena za pobedu, plus 20 dodatnih bonus poena za ekipu koja je bila u vodećih 8 i 16 časova u trci. Vincent Philippe, Anthony Delhalle i Etienne Masson vozili su maestralnu trku. Tim je bio kao sat i bio u vođstvu u 683 od 687 krugova trke.

TAG Heuer je pozvao odabranu grupu gostiju da uživo poseti i prisustvuje oblastima kao što su VIP, kontrolna soba, kao i da učestvuju u tajming izazovu uz sam pit wall.

Bilo je ovo neverovatno iskustvo za sve. Pravi #DontCrackUnderPressure izazov.