Iz Bremba stižu informacije o kočenju na Aragonu

Pred svaku MotoGP trku Brembo izvlači podatke o stazi na kojoj će se voziti, kao i očekivana kočenja i brzine. Od ove trke informacije stižu i u redakciju TRKE.rs, tako da ćemo ih stalno deliti sa vama.

Aragon je staza koja je od strane Brembra ocenjena kao srednje zahtevna za kočenja, a početni deo staze ocenjen je kao najzahtevniji jer pločice i diskovi ne uspevaju da se ohlade.

U prvoj krivini MotoGP motori sa brzine od 277 km/h, spuštaju na 96 km/h nakon 235 metara kočenja. Najveću silu kočenja od 1,6G vozači osećaju pred 16. krivinom, gde motori na kočenje dolaze sa 330 km/h i nakon 276 metara kočenja u krivinu ulaze sa 166 km/h. U istoj krivini najjača je sila na polugu kočnice i ona iznosi 6 kilograma.

Zanimljivo je da se na stazi dugoj 5,078 metara koja je sačinjena od 17 krivina, koči samo na sedam mesta i to u krivinama jedan, četiri, sedam, osam, dvanaest, četrnaest i šesnaest.

Najsporije od njih su sedma i osma krivina jer u njih vozači ulaze sa svega 91 km/h, dok na kočenje dolaze sa 231, odnosno 262 km/h. Sa najmanjom brzinom od 200 km/h dolazi se u 14 krivinu kroz koju se prolazi sa brzinom od 103 km/h.

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video