[INTERVJU] Sam Lowes – Očekujem pobedu u Brnu

Tokom današnjeg dana u Brnu imali smo prilike da popričamo sa Samom Lowesom, nekadašnjim šampionom Supersport kategorije i trenutno trećeplasiranim u šampionatu. Lowes je tokom protekle dve trke izgubio vredne poene i sada je u nezavidnom položaju. Pročitajte šta on o svemu kaže.

Danas sam na tvom Twitter profilu pročitao da je za tebe Brno fenomenalna staza. Zbog čega?

Da, ova staza mi se izuzetno dopada, jer je veoma široka i može se voziti veoma tečno. Tokom vožnje osećam se veoma stabilno, a volim i brze staze poput ove. Generalno, za mene je ovo jedna lepa trka. 

Poslednje dve trke bile su veoma loše za tebe. Da li od ove trke očekuješ podijum ili možda pobedu? 

DA! Dve trke iza nas bile su loše za mene. Osvojio sam nula poena, dok je konkurencija bila na visini zadatka. Sada se razlika među nama značajno povećala, ali daću sve do sebe da je nadoknadim. 

Da li je moguće da sustigneš Zarca u šampionatu? 

Biće teško, ali je moguće. Pogledajte, za samo dve trke izgubio sam 50 poena. U narednim trkama daću sve od sebe da uspem u onome što sam naumio. 

Kada si počeo sa trkama? Koji je bio tvoj prvi motor? 

Počeo sam sa kružnim trkama 2003. godine, a moj prvi motor bio je motokros Yamaha, a na kružnim stazama počeo sam sa Aprilijom od 125 kubika. 

Zbog čega trke, a ne neki drugi sport? 

Bio sam okružen motorima, moj otac je dodatno uticao na to. U glavi mi je stalno bilo da želim da se bavim trkama. Gledao sam video snimke i kod mene se stvorila velika pasija za ovim sportom. 

Tvoj brat je takođe trkač. Da li je možda moguće da ga vidimo u MotoGP šampionatu? Možda da odvoza samo neku trku kao „wild-card“? 

Da, sve je moguće. Trenutno ima potpisan ugovor sa Superbike timom Yamahe, a YAS usko sarađuje sa Yamahom u MotoGP šampionatu i ne bi me čudilo da ga vidimo na jednoj trci nekad u padoku. 

Ti si Aprilijin zvanični vozač i znam da si u junu testirao MotoGP motor. Kakvi su utisci? 

Fantastično. Prvi krugovi su bili neverovatni jer je motor veoma brz i vidim da ima veliki potencijal. Sa ovim prototipom vidim da je Aprilija na dobrom putu. Imaću još jedno testiranje sledeće nedelje u Misanu. 

Trenutno si u centru pažnje zbog svog pada u Austriji. Bio sam tamo, ali nisam video šta se tačno dogodilo. Možeš li mi pojasniti? 

Da, napravio sam grešku u trci. Previše sam stisnuo kočnicu i dogodio se takav pad. Vi ste videli usporeni snimak, ali na motoru to nikako nije bilo usporeno. Pregledom telemetrije utrdili smo da sam pritisnuo kočnicu silom od 45, dok je normalno 11 do 12. Imao sam mnogo sreće, jer je raspored sada gust i neću morati da propustim ni jednu trku. 

Nakon što si osvojio titulu u Supersport kategoriji 2013. godine mogao si da biraš između Superbike kategorije i Moto 2 šampionata. Zašto si odabrao baš Moto2? 

Da, nakon što sam postao šampion Supersport kategorije u WSBK šampionatu, pružila mi se prilika da uđem u MotoGP šampionat. Znao sam da je jako teško ući u ovo takmičenje i nisam želeo da propustim priliku. Mislim da sam dobro odabrao. 

Da li si spreman za 2017. godinu? Da li misliš da Aprilija može biti konkurenta? 

Apsolutno. Projekt motor je veoma dobar i očekujem da ću se lako prilagoditi. Na prošloj trci videli smo da su inženjeri uradili veliku stvar i da smo s vremenom bili kao Vinjales.