Intervju sa Nickom Chesterom iz Lotusa

Tehnički direktor Lotusa, Nick Chester, raduje se trci u Abu Dabiju i nada se dobrim rezultatima za tim. Za Lotus će to biti poslednja trka sa Renault power timom.

Tim ima dobre uspomene na Abu Dabi, kakve performanse možemo ove godine da očekujemo ?

Želimo da se borimo za bodove sa oba automobila. Napravili smo dobar napredak u Austinu i trebalo bi da budemo bliže na tom nivou u odnosu na onaj u Interlagosu. Znali smo šta nas čeka na Interlagosu kada se uzme u obzir konfiguracija staze. Nadamo se da će u Abu Dabiju E22 da radi kako treba, posebno na mekim i super mekim gumama. Marina je krug na kom smo bili dobri u prošlosti i tim želi da se na dobar način okonča sezonu.

Kako pad temperature utiče na automobile pri prelasku iz dana u noć u Abu Dabiju?

To može da bude malo varljivo i mi ne možemo da utičemo na temperaturu staze. Međutim znamo šta nas očekuje i tako ćemo projektovati strategije. To može uticati na strategiju i na broj krugova izvezenih na svakoj od komponenti.

Kakvo je vaše mišljenje o izboru pneumatika za Abu Dabi?

Ovakav izbor pneumatika nam garantuje dobru zabavu na finišu sezone. Verujem da će biti jedno stajanje više u odnosu na neke trke kada je Pireli nudio srednje i meke komponente. Ono što je sigurno, svi imaju nekoliko mogućnosti.

Dobra promena pravca je jedan od ključeva uspeha na Abu Dabiju uz dobre prolaske kroz srednje i brze krivine. Koji aspekti bolida treba da budu u fokusu kako bi se ove osobine osigurale?

Dobra promena pravca je nešto što bolid mora da ima na svakoj trci. naravno na nekim stazama to baš dolazi do izražaja. Teško je napraviti dobre promene pravaca a da ne žrtvujete stabilnost automobila u ostatku staze. Radićemo na tome da dobijemo dobru promenu pravaca, ali ne na uštrb nekih drugih stvari na stazi. Radićemo dosta na mehaničko i aero podešavanjima da bismo postigli bolje performanse.

Planirati li testiranje nekog razvoja koji je planiran za 2015 na slobodnim treninzima?

Mi ćemo nastaviti sa našim programom koji je usmeren na sledeću sezonu. Ocenjivaćemo novi upravljač sa velikim ekranom i tamo će biti nekih promena vidljivih golim okom.

Ne dolazite sa bodovima sa Interlagosa, koji su glavni izazovi na toj trci?

Glavni izazov za nas je, kao i za mnoge timove, bio da iskontrolišemo potrošnju pneumatika. Kao rezultat toga videli smo različite strategije na trci. Bilo bi zanimljivo videti šta bi Roman uradio da je završio trku. Kada je prešao na meku komponentu pravio je poprilično brze krugove a zatim je morao da odustane zbog problema sa motorom. Pastor je vozio poprilično dobro i napredovao sa 18. na 12. poziciju. Kada je bio na srednjoj komponenti, posle prve zamene, on je uništio gume prerano. Da nije bilo tako mislim da bi se još bolje plasirao.

Biće to poslednja trka sa Renault Power timom u Abu Dabiju. Koje su vaše najlepše uspomene rada sa njima tokom ovih godina? 

Imam puno uspomena radeći sa Renault Power timom tokom 20 godina. Za mene su najznačajnije pobeda u Monte Karlu sa Jarnom Trulijem 2004. godine, osvajanje titula sa Fernandom Alonsom 2005. i 2006. godine. Bilo je puno lepih trenutaka u našoj saradnji i zaista je bilo zadovoljstvo sarađivati sa njima.

 

izvor: www.f1technical.net

Marko Srdić

Marko je jedan od osnivača i u timu je web developer. Za sve izmene na sajtu zadužen je on. Kada nađe slobodnog vremena piše o Formuli 1 i kružnim auto trkama.

Video