Intervju sa Maxom Verstappenom

Novajlija iz Toro Rossa, Max Verstapen govori za Crash.net o pripremi za njegovu debitantsku sezonu u F1.

Koliko je značio test u Abu Dhabiju za Vas?

Dobro je što sam imao priliku da vozim duže od sat i po vremena – koliko obično dobijam priliku da vozim u slobodnim treninzima u poslednje vreme. Dobro je što sam imao prilike da napravim više krugova i da se što je moguće bolje upoznam sa ponašanjem bolida. Svakim novim krugom mi raste samopouzdanje. Pored sopstevene sigurnosti, bolje upoznajem tim, mehaničare, inženjere, one sa kojima ću raditi. Veliki proces učenja i sticanja iskustva za narednu sezonu je počeo u svakom pogledu. Uživao sam u testiranju, bilo je zabavno.

Da li ti je fokus bio na upoznavanju bolida ili na upoznavanju tima?

Mislim da mi je i jedno i drugo u fokusu zaista. Bolid se sam po sebi poprilično razlikuje u odnosu na onaj od prošle godine i nije tako lako sroditi se sa motorom. Gume su takođe vrlo varljiva stvar i to je ono na šta sam računao kada je priprema za sledeću sezonu u pitanju.

Da li je Vaš nedostatak poznavanja prethodnih F1 motora zapravo možda prednost? Niste poznavali ništa drugačije…

Nisam siguran koliko to može biti pomoć. Ako pogledate prethodnu sezonu, bolidi su se identično ponašali, samo je motor bio taj koji je otežavao stvari. Mislim da mi to nije prednost.

Možete li da izdvojite nešto posebno što ste naučili na testranju?

Način na koji bolid reaguje, pronalaženje granica bolida. Tu su i gume koje sam pokušavao da shvatim od kad sam prvi put seo u bolid.

Da li Vas gume iznenađuju? Koliko su presudne za rezultate?

Da! U poređenju sa ostalim klasama u kojima sam vozio ranije, ovde su poprilično nezgodne!

Koliko Vam je tim pomogao da se prilagodite?

Oni su bili sjajni. Bili su veoma prijateljski nastrojeni i to mi je zaista puno pomoglo tako da ne mogu da se požalim na tim.

Da li Vam je tim postavio neki poseban cilj tokom treninga?

Samo da pokušam da shvatim bolid, da ispitujem njegove granice. Rekli su mi da nije fokus na vremenima krugova jer će to doći samo po sebi kada budem dobro razumeo bolid i način na koji se troše gume.

U Austinu je Mario Andretti rekao da je uzbuđen zbog dolaska mladog vozača poput Vas i da sportu trebaju mladi vozači. Da li smatrate da je previše fokusa na Vašim godinama? Da li bi bolje bilo da je fokus na Vašim vožnjama?

Videćemo sledeće godine. Nisam zabritnut zbog toga. Mislim da godine predstavljaju samo broj i ako uspem da se pripremim za sezonu valjano, godine neće biti problem. Mislim da je iskustvo to koje pravi razliku.

Šta Vas najviše raduje sledeće sezone?

Melbourne. Prvi put kad se svetla ugase…

Navikao si da se voziš u vrhu, ove godine…

Sada će biti drugačije, fokus će biti na drugačijim stvarima. Ipak, oduvek sam želeo da budem ovde i mislim da je jako dobro što počinjem u ovakvom timu. Smatram da početak u suviše velikom timu može da ubije vozača.

Da li Vas brine to što neki vozači padaju u zaborav vrlo lako. Mogućnosti za vas postoje, ali se čini da ili ćete se popeti do Red Bulla ili ćete nestati iz F1…

Da, ali uvek oni najbolji ostanu u F1 i nisam previše zabrinut zbog toga. Mislim da ukoliko u narednih par godina ne uspem da opstanem u F1 to će biti samo moja krivica. Nadam se da neće biti tako.

Šta mogu navijači da očekuju od Vas, oni koji vas nisu gledali u F3?

Nadam se mnogo preticanja!

Ako možete da se uporedite sa nekim prethodnim vozačem F1, ko bi to bio?

Alonso. Ne mislim po stilu vožnje, jer svaki vozač gaji neki svoj stil, jednostavno mi se sviđa način na koji on vozi. Ono što on može da uradi sa bolidom je prilično zadivljujuće. Poslednjih godina nije imao sjajan bolid ali je uspevao da se bori za vrh.

Marko Srdić

Marko je jedan od osnivača i u timu je web developer. Za sve izmene na sajtu zadužen je on. Kada nađe slobodnog vremena piše o Formuli 1 i kružnim auto trkama.

Video