Auto trke Formula 1

Intervju sa Christianom Hornerom

Da li je ovo bila najteža sezona za vaš tim kada se uzmu u obzir očekivanja?

Da i ne. Mislim da je ovo bila sezona sa najviše izazova. Ako se osvrnemo unatrag šest godina ovo je bila sezona u kojoj smo najviše napredovali tokom same sezone. Pre početka sezone smo bili jako spori i kako je sezona prolazila značajno smo se popravljali. Ove sezone smo uradili puno toga, bili smo drugi u šampionatu, bili smo jedini tim koji je uspevao da pobedi neverovatne Mercedese, osvojili smo tri Velike nagrade, imali smo mnogo podijuma. Ako se uzme u obzir naša startna pozicija u prethodnoj sezoni i hendikep u konjskim snagama, zaključak je da smo bili odlični.

Da li ste strahovali nakon prvih testiranja?

Naravno. Toliko puta je u Australiji pritisak publike i domaćeg terena loše uticao na vozače. Međutim Daniel je to odlično podneo, probio se u prvi red i mirno završio trku na drugom mestu. Sve je uradio kako treba tog dana iako je bio pod ogromnim pritiskom. On je imao bolji plasman nego što to potencijal automobila obezbeđuje.

Šta ste očekivali od Rikarda na početku sezone? Šta ste želeli da vidite kada je Daniel u pitanju?

Pa svakako smo znali da je brz vozač. Pratio sam ga od Formule 3 i već na testrianju u Red Bullu je pokazao impresivne rezultate. Mislim da je ključno pitanje na početku sezone bilo da li će se Rikardo izboriti sa pritiskom koji donosi činjenica da vozi sa četvorostrukim svetskim šampionom. Da li će moći da se izbori sa svojom startnom pozicijom u timu, ipak je on na početu sezone bio senka.

Mislim da je na prve dve trke dao svima u Red Bullu odgovor i otklonio svaku sumnju o kakvom vozaču je reč. Nakon toga su se naša očekivanja o njemu promenila, ali mislim da je i sam tada menjao očekivanja za ostatak sezone.

Očigledno je da je Daniel deo budućnosti Red Bulla, ali Vettelov odlazak je značajan trenutak u timu. Kada se osvrnete na prethodne godine i sve ono što je Sebastian radio, da li je to uspeh na koji ste posebno ponosni obzirom da ste ga vi doveli kao mladog vozača?

Mislim da je neverovatno bilo ono što smo radili sa Sebastianom. Sa njim smo prvi put pobedili na nekoj trci, osvojili prvi šampionat, a nakon toga još tri šampionata. Sa njim je bilo jako zabavno raditi, ne samo na stazi već i van nje. On je ulagao izuzetne napore, pritiskao je nas i mi njega i mislim da smo uzajamno izvlačili najbolje iz nas samih.

Zašto je baš sada došao trenutak za razlaz? Da li je to bilo na obostrano zadovoljstvo?

Svi smo bili tužni gledajući Sebastiana kako završava svoju poslednju trku u Red Bullu, ali svi smatramo da je ovo pravi trenutak. U istom trenutku svi žalimo zbog njegovog odlaska ali nas raduje svetla budućnost koju imamo sa Rikardom. Svesni smo da je on fenomenalan vozač a od sledeće godine imaće sjajnog mladog timskog kolegu Danny Kvyata koji je neverovatan. Mislim da će Danny snažno vršiti pritisak na Rikarda.

Kakva će biti strategija kada je u pitanju borba između vozača? Da li mislite da bi Daniel mogao da napravi identične uspehe kao Sebastian da je imao isti bolid?

Mislim da je nemoguće tako razmišljati i donositi bilo kakve zaključke. Drugačiji su bili uslovi, pravila i sami bolidi, ali sa sigurnošću mogu da kažem da smo dobili jednog od najboljih vozača današnjice. On konstantno podiže samopouzdanje, iskustvo i brzinu. Mislim da će biti borbe između Rikarda i Kvyata. Biće uzbudljivo sledeće sezone, to je sigurno.

Da li smatrate da je dolazak Kvyata malo bačen u senku odlaskom Sebastiana Vettela? Zvuči kao da tu ima još nešto da se kaže…

Situacija se za Kvyata odlično odigrala obzirom da je on došao ispod radara. On je vozio za naš tim u GP3 šampionatu prošle godine, njegov napredak je bio fenomenalan. Pažljivo smo ga posmatrali i nastavio je da napreduje u ekipi Toro Rossa ove godine. Odlično je vozio i mislim da će tako da nastavi i sledeće.

Da li imate osećaj da je ovo novi početak za tim?

Ne, imam osećaj da je ovo evoluiranje. Dakle, evolucija, ne revolucija. U timu imamo oko 700 ljudi, nekoliko je promenjeno, tako da je uglavnom u pitanju evolucija.

I sledeće godine vam je Reno partner, koliko od njih očekujete?

Radimo sa njima dosta i za sada oni rade pravu stvar. Uključili su prave ljude u posao, rade izuzetno naporno, mislim da znaju šta rade i šta treba da urade da bi smanjili razliku u odnosu na Mercedes.

Da li je bilo trenutka zabrinutosti ove sezone i da li vam je padalo na pamet da promenite parnera koji vas snabdeva motorima?

Ne baš, stvar je vrlo jednostavna. Mi dugo sarađujemo sa Renaultom, mnogo puta smo pobedili sa njima. Mercedes nam nikada ne bi dao motor, Ferrari je jedina preostala opcija i mislim da bi to bilo pogrešno uraditi. Ipak je dugo godina iza nas i bilo bi neodgovorno promeniti partnera sa kojim smo imali toliko uspeha zbog jedne slabije sezone.

Šta mislite o dolasku Honde? Smatrate li da će se još neki tim uključiti u borbu za titulu?

Mislim da je gubljenje vremena i energije razmišljanje o tome šta drugi timovi rade. Ja sam fokusiran samo na rešavanje naših problema. Radimo najbolje što možemo kako bi ostavari najbolje rezultate i ono što je kod ovog sporta dobra stvar je činjica da kroz dve nedelje možete videti da li ste dobro radili ili ne.

Marko Srdić

Marko je jedan od osnivača i u timu je web developer. Za sve izmene na sajtu zadužen je on. Kada nađe slobodnog vremena piše o Formuli 1 i kružnim auto trkama.

Video