[INTERVJU] Nikola Miljković, šampion Evrope na brdskim stazama

Naš sagovornik bio je Nikola Miljković, osvajač titule šampiona Evrope na brdskim stazama – EHCC. Nikola nam je odgovorio na pitanja vezana za ovu sezonu, ali smo porazgovarali i o planovima za predstojeću godinu kada Nikola želi da se oproba na kružnim stazama.

Nikola, postao si šampion! Znam da je ovo šesta titula, ali prva evropska. Kako je biti prvak Evrope?
Dve godine velikog rada i truda su na sreću dovele do ovakvog fenomenalnog rezultata. Ima li išta lepše nego kad uspeš da proživiš i ostvariš svoje snove? Za mene je to neopisiv osećaj koji samo retki mogu da dožive.

nm-buzet-ehcc-2016-foto-igor-gasparevic-12

Znamo da je put do titule bio izuzetno težak. Možeš li napraviti kratak pregled svoje sezone?
40 000 pređenih kilometara, 12 zemalja, puno novih poznanstava, kiša, sneg, Sunce… 40 sati neprekidno za volanom, nas dvojica na smenu. Tata Zoran I ja. Za proteklih pet meseci naša kuća je imala 3,6 kvadrata, a u njoj smo proveli 80 dana tokom sezone. Ništa od toga nije bilo teško, jer na kraju krajeva to smo želeli. Što veća muka, veća je i radost kada se uspe, to mogu da vam potvrdim.

Vozio si ukupno 12 staza ove godine. Koja ti je omiljena?
Odvezao sam 12 staza u 12 država. Svaka od njih je posebna, ali sun a mene najbolji utisak ostavile Španija i Nemačka, jer su ubedljivo najteže staze u EHCC kalendaru.

nm-buzet-ehcc-2016-foto-igor-gasparevic-16

Bili smo u Buzetu, videli fantastičnu atmosferu.Kako si je ti doživeo?
Neopisivo. Atmosferu koju vozač može da doživi tamo viđao sam samo u MotoGP šampionatu. I to ne na svim stazama. Ono što se tamo događa se ne može opisati rečima, to morate doživeti.

Sad kada si uzeo titulu šampiona Evrope na brdu, šta možemo očekivati u sledećoj godini?
Ne znamo šta možemo da očekujemo. Jedno su naše želje i snovi, ali je pitanje šta od toga može da se ostvari. Naravno, mi ćemo učiniti sve, pomerićemo planine da ostvarimo svoje snove, ali… Ne zavisi sve od nas. Mnogo je šampionata u Evropi u kojima možemo voziti.

nm-buzet-ehcc-2016-foto-igor-gasparevic-10

Kojim autom bi voleo da nastupaš u nastavku svoje karijere?
Mislim da je Seat odličan auto za krug, a voleo bih da svoju karijeru nastavim baš na krugu. Taj auto, starije homologacije sam već vozio i odlično mi leži, zbog čega mislim da je on pravi izbor.

Verujemo da si već detaljno proanalizirao staze i šampionate u Evropi. Šta ti od njih deluje najbolje za tvoj stil vožnje?
Do sada nismo ništa analizirali, bili smo fokusirani na takmičenja na kojima smo nastupali. Analize tek predstoje i o rezultatima naših analiza i pregovora ćemo vas naknadno obavestiti.

Bio si šampion i na krugu i na brdu. Možeš li povući paralelu?
Brdo zahteva dosta više treninga i sve se svodi na par minuta, bez mesta za grešku. Sa druge strane, nema direktne borbe sa drugim takmičarima, pa sve zavisi od tebe samog i od tvoje “mašine”. Na kružnoj trci je mnogo lakše utrenirati, ali tok takmičenja zavisi od velikog broja sretnih okolnosti.

nm-buzet-ehcc-2016-foto-igor-gasparevic-14

Kada pogledaš pet godina u napred, gde bi voleo da vidiš Nikolu Miljkovića?
Ono što bih voleo svakako je TCR, trenutno najujednačeniji i najmasovniji šampionat u Svetu. Ipak, pet godina je dug period, ko zna, možda će se već sutra stvoriti novi šampionat, takmičenje, … Stvari se u automobilizmu menjaju prebrzo, pogledajmo na primer vozila na struju. Pre pet godina ih nismo imali uopšte, a danas…

Da li ćeš možda u ovoj sezoni uzeti učešće na nekoj trci u Srbiji?
Pred nama je još uvek puno obaveza koje moramo da odradimo do kraja godine, ali ćemo dati sve od sebe da ukoliko nam uslovi dozvole provozamo barem naš čuveni Košutnjak, ujedno i poslednju trku šampionata Srbije na brdskim stazama.