Moto cross Moto trke

Intervju – Clement Desalle

Clement Desalle je belgijski motokrosista koji nastupa na MX1 šampionatu Sveta od 2006. godine, kada je imao 22 godine. Najbolji uspeh mu je drugo mesto u generalnom plasmanu 2010, 12 i 13. godine, a 2009. godine bio je i šampion Belgije.

Iako veoma uspešan, Desalle ne voli medijsku pažnju. On sebe ne vidi kao zvezdu, retko se pojavljuje u medijima, a i njegove objave na društvenim mrežama nisu previše česte. Clement je dobar dečko, kulturan i povučen, glasno se smeje i ne folira se. Voli životinje, hranu, prijatelje i enduro događaje u svom kraju u Belgiji.

Desalle je od 2010. godine blisko povezan sa Suzukijem sa kojim je nastupao u MX1 šampionatu, tako da prelazak na Monster Energy Kawasaki predstavlja njegov ugovor karijere. Suzuki ga nikada nije doveo do šampionske titule, da li će mu to poči za rukom sada kada ima Kawasaki?

DeSalle_Monster_Energy_Glamis_2016_RX_0693cl

Sećam se kako si izgledao prošle godine kada si shvatio da je sezona gotova. Kako je taj period izgledao za tebe? 

Velike nagrade Italije i Španije, bio sam povređen, pokušao sam da se zadržim u trkama. Trpeo sam sve veći bol i na kraju shvatio da je tu kraj. U to vreme sam razmišljao koliko sam bodova izgubio za samo dva događaja i ništa nisam mogao da uradim. Bio sam toliko razočaran jer sam imao dobar start sezone, ali je sve to palo u vodu. Išlo je kako treba da ide, sada ne razmišljam samo o rezultatima već i o osećaju koji sam imao. Znam da se bavim opasnim sportom, ali sam i dalje ubijen zbog onog što se desilo. Posle nekog vremena morate biti realni. Stvari su mogle biti i gore. Morao sam to imati na umu.

Da li je bilo frustrirajuće da je to još jedna povreda ramena? Treća za vas…

Istina je. Kad god se nešto dogodi, rame je. Sve je pošlo naopako u Francuskoj tog vikenda i povredio sam i koleno. Isto sam rame operisao 2011. godine, ali je bila reč o lakšem zahvatu.

DeSalle_Monster_Energy_Glamis_2016_RX_0441cl

Da li sport dolazi u pitanje kada se tako nešto dogodi? Bio je to još jedan korak nazad u tvojoj karijeri…

Da, to dolazi brzo… ali se strast prema sportu kasnije vrati. Volim da vozim motor, bez pogovora. Međutim, sada se postavlja pitanje bezbednosti vozača. Velika je stvar i svi pričaju o njoj, čaki i Youthstream i FIM. Prošle godine nije išlo kako treba. Četiri najbolja vozača su odustala zbog povreda. Grand prix u Francuskoj je bio najgori po pitanju staze. Bilo je neverovatno. Video sam Bobrysheva kako leži na stazi i pomislio sam kako zbog ove užasne staze vozači padaju. Bilo je bolno za gledanje. U svakom krugu sam pomislio „valjda će biti sve ok“. Kada to pomislite, znate da situacija nije dobra. Ovo jeste opasan sport, ali bih hteo da skrenem pažnju čelnicima da porazmisle o našoj bezbednosti. Govori se da će raditi, ali se nadam da neće biti čisto presipanje iz šupljeg u prazno.

Nakon što si se vratio posle povrede, verujem da je ova zima bila čudna za tebe. Posle šest godina promenili su se ljudi oko tebe, promenio se motor….

Naravno, ali su pregovori za 2016. godinu za mene počeli dosta ranije. Znao sam da me Kawasaki želi, ali sam znao da i Suzuki želi da me zadrži. Ovo nije bila odluka koju sam doneo preko noći. O ovome sam razmišljao duži vremenski period. Jednostavno, imao sam dve opcije i doneo sam odluku. Nisam znao šta ću, sagledao sam obe opcije i odlučio – novi motor, novi izazovi. Prelazim u Kawasaki koji ima dobar motor, dobar tim, s dobrim momkom ću raditi. Ne želim da kažem da me je ovo motivisalo, jer sam ja uvek motivisan za sport. Želeo sam da probam novi motocikl. Zvučaće čudno, ali kada imam novi motor kao da se osećam super, uzbuđeno i srećno. Taj osećaj sam tražio i zbog njega sam promenio tim.

DeSalle_Monster_Energy_Glamis_2016_RX_0999cl

Bio si brz na Hondi i Suzukiju. Kakav je osećaj sa Kawasakijem? 

Ako pogledate video iz 2009. godine videćete da je MXGP uznapredovao. Mislim da idemo znatno brže. Bio sam brz na tim motorima, ali sam bio brz i na Kawasakiju tokom prve vožnje. Međutim, vratio sam se povređen, pa sam morao da budem oprezan. Motor predstavlja dobru osnovu. Kao i svaki do sad, moram ga personalizovati i prilagoditi ga mom stilu.

Glavno pitanje koje se postavlja među fanovima MXGPa jeste brzina i da li možeš imati tempo i sa Kawasakijem. Verovatno isto pitanje i tebe muči…

To je istina i to je normalno. Nikada do sada nisam vozio Kawasaki i ne znam šta me čeka. Ja ću svakako dati sve od sebe.

DeSalle_Monster_Energy_Glamis_2016_RX_0598cl

Da li je bitno da ostanete mirni tokom prvih trka sezone? Ne treba da očekujemo previše na samom početku?

Tačno. Mislim da imam dovoljno iskustva da to sebi mogu da kažem i da odvojim vreme koje mi je potrebno. Ako krene kako treba, sjajno. MXGP kreće veoma rano i imate kratku zimu. Imam novi motor i novi tim, ima puno posla da se uradi, ali ja sam odabrao taj izazov.

Pre tačno godinu dana čuo sam istu priču sa „novim“ stvarima od Romaina Febvrea. Mnogi ljudi žele da znaju zašto i kako je on osvojio šampionat. Mislim da je našao dobra podešavanja motora, imao je dobru ekipu i samo je gradio put do cilja. To je pobednička formula, zar ne? 

Naravno, i ja tragam za istim. Kao što rekoh, jedan od razloga za prelazak jeste pronalaženje „novog paketa“ koji će mi dati dodatni elan. Karakter novog motora može da bude bliže mom stilu. Može bolje, može gore… još smo u potrazi.

Neki vozači ne žele da preuzmu takav rizik. Na primer, Tony Cairoli i Calaudio de Carli su zajedno od 2004. godine…

Pa, ja sam se odlučio da preuzmem rizik. Želim da napredujem. Mnoge stvari su se promenile za mene. Ostali su isti brendovi kacige i naočara… i štitnika za koleno.

A nosiš i novi kačket… 

(smeh) Uzbuđen sam što sam postao deo Monster Energy vozačke ekipe. Ranije sam vozio pod bojama energetskog napitka koji je imao ugovor sa timom i ja nisam imao dodirnih tačaka sa kompanijom. Sada je skroz drugačije. Čuo sam o Monsterovoj filozoviji i mislio da je kul. Deluju mi kao kompanija s kojom se dogovori lako postižu i volim način na koji vide i tretiraju svoje sportiste.

Šta je sa strategijom. Sećam se da si 2011. godine osvojio tri od prvih pet događaja, dok si prošle godine bio dosledan i u prvih sedam trka, samo se jednom nisi peo na podijum, ali si bio i bez pobede.

Da, prošle zime mi je kroz glavu stalno prolazila ta 2011. godina i osećaj tokom prvih trka 2015. godine je bio isti. Tužno, ali sam šampionat završio na isti način. Nije dobro, ali to je rizik koji ovaj sport nosi i ne treba se okretati nazad. Ne znam ni sam da li je bolje krenuti dobro odmah na početku ili skupljati poene tokom sezone i napadati kako vreme prolazi. Pre dve godine sam loše startovao, ali sam tokom sezone popravio i na kraju dobro prošao. Videćemo, sve zavisi kako sezona krene.

DeSalle_Monster_Energy_Glamis_2016_RX_0114cl

 

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video