Impresivni Borković startuje iz prvog reda u Suzuki

Srpski automobilista Dušan Borković nagovestio je odličan vikend u Japanu. Vozač NIS Petrol by Campos Racing tima je u svom Chevrolet Cruze #98 automobilu ostvario deveto vreme na kvalifikacijama za WTCC trke na čuvenoj stazi Suzuka, što će mu doneti start iz prvog reda na drugoj trci Svetskog šampionata turing automobila. Startovaće sa druge pozicije.

Borković je briljirao uprkos činjenici da mu je ovo debi u Zemlji izlazećeg sunca, pa će tako u drugoj trci startovati s drugog mesta. Treba reći da je Borkoviću za dlaku izmakla pol-pozicija za drugu trku s obzirom na pravilo obrnutog poretka prvih deset vozača, ali ovaj plasman nagoveštava da bi Pančevac u Japanu mogao da dođe do svog najboljeg plasmana u sezoni.

Prvi slobodni trening je prošao odlično s obzirom na to da je uz probleme s preteranim zanošenjem prednjeg dela automobila (oversteer) i čestom promenom set-apa, Borković imao deseto vreme. Srpski as imao je problem u drugoj trening sesiji, kada je zbog neadekvatnog setup-a prilikom izletanja između 13. i 14. krivine udario u zid. Trava preko koje je prošao usporila ga je pa nije previše oštetio automobil, ali je svakako morao da okonča trening.
Odluka tima da se ne vraća na stazu do početka kvalifikacija pokazala se dobrom. Borković je bio više nego konkurentan na Suzuki. U prvom sektoru borio se sa oversteer-om, ali je fantastičnom vožnjom, naročito u druga dva sektora, u jednom trenutku imao i peti rezultat.

Zbog izletanja De Souze, prva runda kvalifikcija prekinuta je na nekoliko minuta, a Borković u preostalom vremenu doživljava problem s obzirom na prekid komunikacije sa glavnim inženjerom tima usled problema sa radio vezom. Ipak, prilikom drugog izlaska na stazu ostvario je vreme 2:07.523, što mu je donelo prolazak u prvih 12 takmičara (osmo mesto) i pravo na drugu rundu kvalifikacija.

Borković je i u ovom delu imao problem u komunikaciji sa inženjerom usled nedostatak vremena da se popravi radio veza, ali je uspeo da spusti svoje najbolje vreme za gotovo pola sekunde. Tako je s konačnih 2:07.132 zauzeo deveto mesto u drugom delu kvalifikacija.

– Završio sam kvalifikacije na Suzuki, jednoj od najboljih staza na svetu, pored Spa Frankoršamp u Belgiji. Napokon je sve prošlo dobro u kvalifikacijama. Vozio sam krajnje bezbedno s obzirm da mi nije bio najbolji setup. Nisam hteo da rizikujem kao što sam to činio ranije, već da se oslonim na reverse grid za drugu trku. Učim – rekao je uz osmeh Borković.

O samom nastupu u kvalifikacijama, vozač NIS Petrol by Campos Racing tima je istakao nekoliko stvari.

– U prvom delu kvalifikacija, u prvom krugu s novim gumama, blago sam izleteo u prvoj krivini. Znao sam da se tu dobija vreme, pa za drugi krug nisam hteo da rizikujem više jer sam znao da imam samo još jednu šansu s novim gumama. U drugom delu kvalifikacija dozvoljen je samo jedan krug u kome se mora voziti 100 odsto, bez ijedne greške. Opet sam žrtvovao tu prvu krivinu zbog zanošenja i izgubio nekoliko desetih delova sekunde, pa nisam uspeo da izborim treći deo kvalifikacija i udjem u prvih pet – dodao je Borković.

Srbin će u Suzuki prvi put startovati iz prvog reda ove sezone.

– U drugoj trci startovaću drugi, a završio sam kvalifikacije ispred nekadašnjeg svetskog šampiona Gabrijelea Tarkvinija u fabričkoj Hondi, tako da ne mogu da budem nezadovoljan. U nedelju će biti vrlo teško naći odgovarajući set-up za ovu stazu, koja ima potpuno različite sektore i krivine. Bitno mi je da gume izdrže, verujem da su iskusniji takmičari u prednosti, ali stvarno sam presrećan. Ovo sam čekao cele godine. Imao sam dosta pehova u kvalifikacijama, što zbog mojih grešaka, što zbog grešaka tima. Obećavam da ću se u nedelju boriti kao i uvek – zaključio je Borković uz pozdrave navijačima, sponzorima i Srbiji.
Trke Svetskog šampionata turing automobila na stazi Suzuka biće vožene u nedelju od 6.30, odnosno 7.30 po srednjoevropskom vremenu uz direktan prenos na RTS 2 i Eurosport.

 

izvor: www.plumrace.com

Lazar Stanić

Lazar je jedan od osnivača sajta. Uživa u auto trkama i ne propušta ni jednu trku Formule 1. Uglavnom piše o WRC-u i WTCC-u. Osim što piše, zadužen je za fotografisanje auto-moto trka. Ukoliko se sastajete sa nekim iz redakcije, postoji velika šansa da će to biti baš on.

Video