Auto trke TCR

Marcello Lotti: Imali su pravo svi koji su verovali u TCR

U intervjuu za portal TouringCars.net osnivač TCR koncepta, direktor i promoter TCR Internacionalne serije Marchello Lotti ispričao je kako je ponosan na inauguralnu sezonu novostvarenog takmičenja, otkrio šta očekuje od 2016. godine i priznao da je iznenađen time što je FIA prihvatila njegov koncept i ugradila ga u ETCC.

Jeste li zadovoljni kako je prošla prva TCR sezona?
– Kad smo započeli sezonu, bili smo zaista svesni činjenice da smo na samom početku projekta. Malo je (automobilskih) marki bilo spremno, a kad sam, krajem 2014, odlučio da sa serijom počnem u 2015, spremna je bila samo jedna – Seat. Mislim da je bila ispravna odluka da u svakom slučaju startujemo 2015. i ponosan sam na nju.

Bilo je malo muka na početku, ali je tokom godine, iz nedelje u nedelju, interesovanje raslo i nove marke su bile spremne. Gledajući šta se dešavalo tokom sezone, posmatrajući interesovanje vozača, timova, brendova i promotera, mislim da je jasno da ne smemo biti nezadovoljni sezonom.

Friday Practice, TCR Drivers family picture

Imali ste 68 različitih vozača tokom 2015. Sigurno se nadate stabilnijoj listi učesnika u drugoj sezoni?
– To je cena koja je u prvoj sezoni morala da se plati, to je bilo jasno, ali je to takođe potvrdilo da u svetu auto-sporta zainteresovanost za TCR koncept postoji na različitim stranama. Mnogi su hteli da uzmu učešće na najmanje jednom TCR vikendu da bi stekli osećaj o njemu. U poslednjih mesec dana registrujemo veliko interesovanje za sledeću sezonu, ne samo za TCR Internacionalnu seriju, već mi drugi promoteri potvrđuju da ono postoji i za nacionalni nivo takmičenja. Sve to pokazuje da će 2016. biti zaista pravi početak novog koncepta turing trkanja, pa će ono što smo izgradili biti učvršćeno.

Da li ste uvereni da će biti dovoljno takmičara za nacionalne TCR šampionate 2016?
– Uveren sam da će oni imati lepe startne liste. Takođe sam ubeđen da će imati manje problema od nas, jer su sada automobili spremni. Fabrike su potvrdile broj automobila koje će proizvesti u prvoj rundi produkcije, do kraja marta, tako da na tržištu ima dovoljno vozila. Srećni smo jer znamo da je to rezultat našeg rada u 2015. godini.

D1O2664

Da li ste razgovarali sa FIA o tome da TCR automobili dobiju njenu TCN-2 oznaku?
– Nikad nismo razovarali. Bio sam iznenađen kad sam pročitao prvi tekst o tome. Koliko sam od početka razumeo,  mnogi šampionati bili su povezani s tim projektom, ali niko ga zaista nije ispratio sa ozbiljnim interesovanjem ili profesionalnim stavom. Nisam to očekivao, ali kad sam prvi put u julu ili avgustu pročitao da će automobili TCR specifikacija biti prihvaćeni u ETCC-u kao TCN-2, to je nama bila potvrda da smo obavili dobar posao.

Ako postoji organizacija koja je odlučila da TCR automobil pusti da nastupi u Evropskom kupu, mislim da je to poklon svim proizvođačima koji su odlučili da me prate i veruju mi. Ako imaju mogućnost da prodaju još po dva automobila više, verovatno su svi srećni i to još jednom potvrđuje da je bila dobra odluka da nam veruju. Rezultat je takav da mogu da prodaju automobile i drugim šampionatima, a ne samo u TCR prvenstvima.

Nažalost, FIA ne može da koristi TCR brend, jer je on povezan sa našom kompanijom i promoterima koji prate našu strategiju i s nama potpisuju ugovor o franšizi.

2015-2015-Macau-Guia-Race-2-Start-Race2_8

Prikazali ste kalendar TCR Internacionalne serije i ponovo ćete na tri vikenda voziti sa Formulom 1. Da li vam je namera na nastavite da se pojavljujete s njom i u budućnosti?
– Mislim da je ove godine to bilo jedno lepo iskustvo. Odlučili smo da pregovaramo sa menadžmentom Formule 1 (FOM) kako bismo nastavili saradnju i u 2016.

Na kalendaru za 2016. nema trka u Južnoj Americi. Pošto ste otkazali oba vikenda na tom kontinentu u 2015. da li je taj deo sveta i dalje u vašim planovima?
– Jeste, i dalje je deo planova, ali moram da buidem siguran da sve funkcioniše kako treba. Postoji jedna zemlja u koju bih voleo da odem, to je Čile, ali homologacija staze još nije gotova. Postoji još jedna sa kojom smo u pregovorima, ali je jasno da pre svega moramo da završimo finansijsku konstrukciju. Iz tog razloga ne želim da u kalendar stavim nešto u šta danas nisam sto odsto siguran.

Imate li vesti o novim konstruktorima u 2016?
– Mislim da će biti jedan novi, pored ovih za koje svi već znaju i koji dovršavaju svoj razvoj, kao što su Ford, Subaru i Alfa Romeo, koji će biti spremni za narednu sezonu. Mogli bismo da imamo još tri brenda pre isteka 2016, oni će za 2017. imati sasvim spremne automobile. Trenutno ne mogu da vam kažem o kojim markama je reč. Biće ih najmanje tri. Moraćemo da napravimo podijum za prvih pet, jer ovaj sa tri mesta nije dovoljan kada svi žele da pobeđuju!

2015_photo_news_323_d50e0d5baebcc57754761fb743cdfab7

2015-2015-Singapore-Race1-51-Luca-Rangoni_63

Šta želite da postignete do kraja 2016?
– Cilj u 2016. je jasan – želimo da vidimo dobru početnu sezonu u svim nacionalnim šampionatima koji su odlučili da nas prate. Posle razgovora koje sam imao sa većim brojem promotera, prilično smo samouvereni. Istina je, to će im biti prva sezona, ali osećamo da će biti uspešna.

Jedan od ciljeva je i da konsolidujemo naš TCR brend na svakom trkačkom vikendu, kako bi posetioci imali istu percepciju, bilo da dođu na rundu TCR internacionalne serije, ili na TCR Nemačka, TCR BeNeLuks ili TCR Tajland. Zajedno radimo na stvaranju te percepcije kako bismo povećali popularnost i TCR brenda i koncepta. Takođe radimo na poboljšanju medijske distribucije.

Za prvu godinu moramo biti zadovoljni TV distribucijom. Kada smo krenuli da prodajemo ovaj proizvod(TCR seriju) imali smo samo jedan trkački automobil na kraju 2014, a to je bio „seat leon“, dok su svi drugi postojali samo kao putnički automobili. Poverovali su nam (mediji), mislim da su svi veoma zadovoljni i žele da povećaju učešće u TCR seriji.

Možete li da sumirate 2015. u jednoj rečenici?
– Upotrebiću reč „dobro“ jer smo uspeli da ostvarimo naše ciljeve.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video