Auto trke Dakar Rally

Hirvonen u Miniju na Dakaru

Posle četiri uzastopne pobede na Dakar reliju, tim X-raid rešio je da dodatno ojača svoju vozačku postavu angažovanjem Finca Mikko Hirvonena. Bivši WRC as već je izveo prve korake u fazi prelaska na novu karijeru i u Maroku je testirao Mini ALL-4 reacing, trenutno najuspešnije takmičarsko offroad vozilo na svetu.

Ekipa je Mikku kao suvozača odredila iskusnog navigatora Michela Perana, koji je u ovom svojstvu četiri puta trijumfovao na Dakar reliju, poslednji put 2014. u tandemu sa Nanijem Romom. Iako je francuski kopilot objavio povlačenje iz auto-sporta, ovu priliku nije želeo da propusti i već na probnim vožnjama pojavio se kao partner finskog trkača u novoj avanturi.

Mikko Hirvonen proveo je 13 sezona u Svetskom reli prvenstvu i u četiri navrata bio je vicešampion (2008, 2009, 2011. i 2012). Krajem 2014. povukao se u WRC penziju. Takmičarski debi 35-godišnjeg vozača u kokpitu Mini ALL-4 racinga predviđen je za Baha Aragon, krajem jula.

„Vrlo smo zadovoljni što smo angažovali Mikka, on će mnogo koristiti ne samo našem timu, već Dakar reliju uopšte“, kazao je šef tima Sven Kvant. „Na testovima u Maroku prikazao se u istinski impresivnom izdanju i odmah se odomaćio na novom terenu. Ipak, ne treba previše očekivati od njegovog Dakar debija. Mikko mora da stekne mnogo iskustva jer je Dakar jedinstven događaj. S druge strane, njegov suvozač je izuzetno iskusan i može da mu pomogne na svakom planu.“

Hirvonen je priznao da je do pre šest meseci o Dakar reliju znao samo ono što je video na televiziji.„Naravno, znam da je u pitanju maratonski reli i da je tu mnogo više reč o navigaciji nego o vožnji punim gasom. Dosad sam vozio „dugoprugaške“ testove sa X-raid timom i imam sreće što mi je suvozač veoma iskusni Michel Peran. I on i ekipa mnogo su mi pomogli da steknem bolju predstavu o čemu se tu zapravo radi i što mi više govore, sve sam uzbuđeniji zbog izazova koji me očekuje.“

Finac je opisao i razlike između prohteva WRC takmičenja i onoga što je dosad iskusio na kros kantri testovima u Miniu: „Razume se, i auto i podloga na kojoj smo vozili mnogo se razlikuju od onoga što se sreće na WRC relijima. WRC auto je mnogo precizniji i mnogo brže odgovara na komande, ali nikad ne bi mogao da stigne na mesta do kojih dolazi Mini. Njegova snaga i čvrsta građa jednostavno su neverovatne, impresivno je šta taj auto može da podnese na deonicama van puta. Brzina mi ne predstavlja problem, ali tek treba da shvatim koje su granice automobila u bespućima. Dodatno, takmičenje na maratonskim reli rejd deonicama mnogo je fizički zahtevnije od onoga što treba izdržati u konvencionalnom reliju.“

Na Baha Aragonu i prvom Dakaru, Hirvonenu je cilj da skuplja kilometre i iskustvo, njegove početne ambicije realne su i skromne. „Dakar je duga trka, a južnoameričke dine su svet za sebe. Na mom prvom Dakar reliju bilo bi postignuće već da stignem na cilj bez većih poteškoća i da se nigde ne zaglavim. Baha Aragon će po karakteru biti bliži relijima na koje sam navikao, ali vožnja bez beležaka u putnoj knjizi nije jednostavna i tu treba da se još upoznajem s Miniem. Ako se u njemu budem osećao dobro i ako sve bude funkcionisalo kako treba, nadam se da ćemo moći da beležimo konkurentna vremena“, zaključio je Miko.

Poslednji Finac koji je osvojio Dakar reli bio je Ari Vatanen 1991. godine.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video