Grosjean kaže da je Lotus naučio iz teške 2014.

Grosjean kaže da je Lotus naučio iz grešaka tokom strašne 2014. sezone Formule 1.

Lotus je u 2013. sezoni završio četvrti, a Grosjean-a je nosio do podijuma čak šest puta, ali ove sezone nisu uspeli da se probiju dalje od šeste pozicije i završili su osmi u konačnom plasmanu. Grosjean kaže da je izvanredan rezultat u 2013. godini podigao očekivanja za 2014.

„Ove godine je bolid bio jako loš i svi su svesni toga. Ako se osvrnemo na 2013. sezonu mislim da smo uradili više nego što smo mogli. Izuzmite Red Bull iz poslednjih šest prošlogodišnjih trka i mi bi smo ih skoro sve pobedili, a sa budžetom sa kojim raspolažemo, to je neverovatno. Počeli smo ove godine znajući da su nam dobri tuneli za vazduh, da su brojke dobre i mislili smo da smo ispred nekih timova, ali već kod prvog testa smo videli da sa bolidom nešto nije u redu. Ali bar znamo za sledeću sezonu gde da gledamo i šta je važno, a šta nije. Video sam bolid i izgleda lepo. Naučili smo iz naših grešaka i sve što smo naučili samo može da pomogne timu. Naravno, teško je da se povratite posle teške godine, ali idemo ka tome.“

Grosjean je rekao da je potreban period da se Lotus prilagodi zahtevima skaliranja od svog prethodnog ‘lika’, kada su nastupali kao Renault fabrički tim koji je postojao u Enstonu.

„Mislim da i dalje imamo potencijala. Verujem kada bi smo uspeli da zadržimo tri do pet ključnih ljudi iz fabrike da bi to bio korak napred. Sa druge strane, kada su neki ljudi otišli, morali smo da ih zamenimo sa mlađima kojima treba vremena da se naviknu na svoja nova radna mesta. Nije isti tim kao 2005. i 2006. godine, jer je manji, ali mislim da smo sposobni da proizvedemo bolid koji nas može odvesti do podijuma i koji može biti četvrti ili peti u šampionatu konstruktora, a možda čak i da se bori sa Williams-om.“

Grosjean je takođe rekao da je prelaz sa neposlušnih Renault-ovih motora na Mercedes-ov pogon, takođe biti korak napred.

„To uklanja nešto iz jednačine i znamo da ćemo dobiti najbolji agregat. Znamo da radi dobro i da je bolji, a nadam se da ćemo imati (i) pristojan bolid.“

Lazar Stanić

Lazar je jedan od osnivača sajta. Uživa u auto trkama i ne propušta ni jednu trku Formule 1. Uglavnom piše o WRC-u i WTCC-u. Osim što piše, zadužen je za fotografisanje auto-moto trka. Ukoliko se sastajete sa nekim iz redakcije, postoji velika šansa da će to biti baš on.

Video